K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2013, 13:47   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvordan klare i lockouten?? Jeg ryster over hele kroppen!!

Jeg har åbnet dørene for børn med fortvivlede forældre, der ikke har nogen pasningsmulighed - jeg sidder pt med 10 børn, hvor 3 af dem er mine egne

De skal være her fra 12-16, i morgen skal de på fritidshjem kl 12.30, så der har jeg dem så fra 8-12.30

Torsdag har jeg så ikke mulighed for at hjælpe, og Fredagen er vi ikke nået til endnu.

Dejligt det er store børn (7-10 år), de sidder og nørder med computer og spiller spil, så jeg føler ikke her er 10 børn - de larmer ikke engang
En børnefødselsdag er i hvert fald 100 gange mere vild og støjende.....

Men hvor bliver det dejligt når alt bliver normalt igen, og skolen kører. De forældre er virkelig desperate - flere talte om at få ferie, så de kan blive hjemme og passe børnene, men de er jo kede af, at ferien skal gå fra sommerferien eller juleferien.

Problemet er også, at fritidshjemmet først åbner 12.30. Det er ikke alle der kan få tilladelse til at møde så sent - og det må jo også koste i løn mm.

Sikke noget rod!!

Omlidt vil jeg tage de mindste på 7 med ud og handle og lidt ned på legepladsen, så må de store på 9 og 10, lige være alene. Og når jeg kommer tilbage, må de store lige gå ned og spille lidt fodbold mens jeg forbereder en let eftermiddagssnack.

Jeg har fået frie hænder med klassekasserne, så jeg kan købe lidt frugt og grønt mm.

Selvom det ikke er hårdt og de indtil videre passer sig selv, så kan jeg godt mærke at jeg bliver fuldstændig stresset indvendigt fordi der er et alvorligt brud på rutinerne, og jeg er ude i en uvant situation. Mine hænder ryster også helt vildt og lige efter de var kommet, måtte jeg lige trække mig tilbage og få styr på vejrtrækningen, fordi jeg hyperventilerede til et niveau hvor det begyndte at stikke i arme og hænder og sorte for øjnene

Tror det er meget 'sundt' at overskride grænsen engang i mellem, men ej hvor er det hårdt!

For ikke så længe siden sad jeg og tænkte, at jeg egentlig havde fået det godt psykisk, og overvejede lidt, om jeg måske var blevet mirakuløst rask. Men den følelse kommer så åbenbart kun når jeg er 110% tryg ved rutinerne og ikke gør noget spontant, og ikke har udsigt til en omvæltning.
Den mindste lille omvæltning, og jeg ryger lige tilbage til udgangspunktet.....og nu sidder jeg og er dybt skuffet over, at jeg ikke engang kan klare sådan en lille opgave, uden at gå 3 mega skridt tilbage - og så endda i sit eget hjem, som jeg jo altid har set som en base hvor jeg kan ALT. Det gør ondt at erfare, at det ikke hænger sådan sammen, når jeg tester det af

- og nu har jeg rigtig kvalme, puha.

Nå, men det var lige en pose blandede bolsjer herfra, håber i klare lockouten derude, uden traume

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 13:56   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvor er det stort af dig at åbne dit hjem, selvom du er klar over ar det "koster".

Jeg er sikker på at det er sundt at vi engang imellem kommer derud hvor vi føler at nu kan vi ikke mere - har haft gæster med børn i 5 dage, det var megasejt at komme igennem.

Hvis man har visheden om at man snart kommer "tilbage til normal" igen tror jeg at det er sundt at udforske sig selv lidt -og at gøre noget for andre
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 14:06   #3
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Stående applaus for dit engagement og for at du har åbnet dine døre for så mange skønne børn.
Hvor ville jeg ønske at jeg havde det samme overskud.

Jeg har lavet en lille "hjemmeskole" som vi kalder det. Mine børn (2 stk) og deres nærmeste venner er her (dvs. 6 børn i alt). Jeg har lavet noget "undervisningsmateriale". Senere i dag skal vi i dyrehaven og finde geometriske former - vi har arbejdet teoretisk med det hele formiddagen. De kommende dage skal vi arbejde med emnet "Cypern". Der skal vi nemlig på sommerferie så jeg syntes det lå lige til højre benet at få mere viden om øen og dens historie inden vi drager af sted.

Jeg ryster lidt i bukserne ved tanken om at der ringer nogle forældre og spørger til om jeg vil passe deres poder. Vil jo meget gerne... men kan ikke overskue alt for mange børn... det jeg har gang i nu er i forvejen lige på ydersiden af det jeg formår... Men nå, alting løser sig nok... også selvom der skulle komme flere børn til.

Husk nu at passe på dig selv Helenekr!
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 02-04-2013 kl. 14:14.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 14:26   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvor er du et fantastisk menneske, Helenekr.

Jeg har ingen børn, men jeg tænker da meget på en veninde som er alene med 2 børn og ikke har nogen familie i nærheden. Men ved, at de er tilknyttet SFO, så jeg tænker, der må være en løsning der for nogle.

De fortalte i fjernsynet i går, at nogle har taget initiativet at passe andres børn.

Fandt lige lidt om hvilke muligheder der er fra den her artikel, bla. i København, Hvidovre, Køge, Assens osv... :
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...junglezoo.html

Det er flot, at folk står sammen og hjælper hinanden med børnene...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 14:48   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja her har jeg mine egne 2 + 2 andre

vi laver matmatik i deres bog (har fået lov af deres lærer)
lille historie, så er der stave ord og her til sidst læsning, som den ene sagde vi når mere her end vi plejer i skolen men vi er jo også kun 4 elever og det er 4 rolige elever.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 16:04   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor dejligt at læse, også andre er med - og hvor lyder det hyggeligt FrkM med en lille skole - så langt kan jeg ikke strække mig endnu, men hvor ville jeg dog gerne!!

Nu er klokken 15:56 og der er 4 minutter til børnene skal hentes, men ikke én er blevet hentet endnu
De har måske overarbejde alle sammen

Dagen gik godt, da jeg var gået med de mindste, fandt de ældste åbenbart ud af at de ville lave mad
Gaaaaaaaaal et køkken jeg kom hjem til, der var æg ned af skabene, på væggene, ud over bordet, og noget var trådt ned i gulvet og panden sad nærmest fast på komfuret...og opvasken havde de bare drønet ned i køkkenvasken
Jeg formoder de blev mætte, for 7 børn havde kværnet 1 pakke toast og 22 æg og drukket 1 liter mælk og brugt næsten 1 pakke smør, og spist en halv flødeharwarti

Så jeg må ud og handle IGEN når de er blevet hentet - jeg mangler pludselig æg, smør, toast og mælk

Nu er jeg TRÆT!!! Og glad for jeg ikke er pædagog til daglig
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 16:08   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er faktis det værste, jeg vil ikke tage noget for det men det er ikke gratis, at have 2 på kost hver dag.

Her bliver de hente inden 3 så det er ok.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 16:58   #8
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Sig de skal have madpakke med hjemmefra - og alternativt at det er "fællesbord" hvor alle forældre må medbringe lidt til dagens kost

Det funker her - og bliver modtaget med et smil, da alle godt ved det ikke er gratis at bespise en flok i den størrelse
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 18:20   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen, jeg har jo fået penge fra klassekassen og var gået ud for at købe frugt og grønt for pengene, men de fandt selv på det andet.....

Alle havde også fået frokost inden de kom. Så vi mente det ville være fint med lidt frugt/grønt og brød ved 14-15 tiden, meeeen øøøøh......

I morgen får de alle madpakker og morgenmad med, for de skal først på frit kl 12.30.

Forældrene er flinke nok, men ingen kan garderer sig mod børns spontanitet og sjove påfund, når man lige smutter en halv time

De sidste blev hentet 45 minutter for sent, så i stedet for kl 16 som var aftalen, blev den mere hen af 16:45....kunne godt mærke de sidste 45 minutter var lange
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 21:04   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det syntes jeg faktisk er egoistisk af forældrene at de ikke henter til aftalt tid,og var det mig ville jeg nok havde sagt noget med at hvis aftalen skal forsætte så skal børene hetes til tiden ,så du kan lade op til næste dag

Pas på dig og dine også
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har nogen prøvet når musklerne sitre i hele kroppen? Ninja Alt det andet 25 29-06-2012 13:18
Svedige hænder, rysten over hele kroppen FrkSilverfox Dit og Dat 6 17-03-2012 11:40
Hvordan får jeg det hele med. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-07-2010 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension