K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2010, 09:10   #21
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Du er nok kommet under "Ymerparagraffen" (vores kælenavn for principafgørelse A-38), hvor man kan komme på ledighedsydelse, hvis man VED at det drejer sig om enten fleksjob eller pension, men bare mangler at finde ud af, hvilken af dem det bliver, f.eks. fordi der mangler lidt behandling eller en arbejdsprøvning.

Så det er jo da dejligt for dig

AHA..det er så nok den Jeg fik...
Håber ikke Jeg skal have den så længe. Jeg er ikke godt til mælkeprodukter
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 09:50   #22
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hjernet Se meddelelser
citat: "et tillægsspørgsmål. Min sag faldt jo da jeg søgte førtidspension på forliggende grundlag. Årsag til afslag var at min tilstand ikke var varig. Men i selv samme uge fandt de jo så ud af at min tilstand er varig....! "" Du skal påpege det i din anke... Og måske var det en god ide at have en privat socialrådgiver på sidelinien som tovholder.. Det bekymrer mig at du taler om kvalme,svimmelhed,søvnforstyrrelser og udmattethed og at forløbet har stået på i 3+ år, idet det jo er nemt at overse og ignorere at hjertet måske kan være i farezonen. Få det tjekket for en sikkerheds skyld ved hjælp af en cykeltest+ekg som viser hvordan dit hjerte har det under påvirkning. Det kan afsløre et utal af ting om dig og i bedste fald forlænge liv. En sådan test kan fjerne dig fra enhver arbejdsprøvning, hvis der er læger der mener sådan.
Måske skulle der være søgt om FP efter §18, da de derved skal undersøge alt. Hvad mener I andre ??? Er der fornuft i det jeg skriver ???
Min vejleder spurgte ind til om jeg havde fået scannet min hjerne, eftersom mine varige vanskeligheder jo primært er kognitive. Det har jeg ikke, og det ville hun foreslå jeg fik...for fx at se om jeg kunne ha haft en mindre hjerneblødning i forbindelse med mit første sammenbrud. Men det kan da godt være jeg skal høre om mot hjerte kan tjekkes også, bare for en sikkerheds skyld. Men jeg dyrker temmelig meget sport og har ikke oplevet adrenalinen og alt det i den sammenhæng. Tværtimod, så får jeg en behagelig ro i kroppen af motion....men jeg vil da lige ha det in mente. Tak!

Paragraf 18??? Hvad er det?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Kære MineBørnsMor,

Godt at høre at din vejleder kan passe på dig og sende dig hjem. Jeg lider selv af belastningsstress i ekstrem grad. Jeg går hurtigt "kold" og må over på sofaen, det er de samme symptomer som dig svimmelhed, træthed, spændinger og jeg kan INTET lave. I løbet af dagen bliver det kun til meget lidt, men træning hjælper mig fx. til at få nogle mere opløftende øjeblikke

Jeg fejler intet fysisk, det er altsammen psysisk betonet og jeg ved hvornår det udløses, det gør du sikkert også.

Som jeg ser det kommer du kun til ftp. via §18 og her vil de jo så gennemgå dig fra ende til anden for at afklare dig helbredsmæssigt. Du skriver at din lidelse er varig, hvilken har du ? Er alle behandlingsmuligheder udtømt, det er så det næste spørgsmål ?

Kh. EE
Jeg har varige kognitive skader som følge af stress. (især hukommelse og overblik og koncentration er skadet). Behandlingsmuligheder: Det eneste, der har været luftet er et mindfullnesforløb som den psykiatriske undersøgelse foreslog som muligvis kunne forbedre min livskvalitet og dermed min generelle helbredssituation. Min fagforeningsrepræsentant er enig med mig i at et sådant forløb næpe bringer mig tilbage tiæ arbejdsverden, men hvis de ønsker det, så gør jeg det da gerne. Men altså, det står også i ressourseprofilen at det KAN forbedre en smule. Men det er beskrevet ret pessimistisk, som om de helelr ikke selv tror på det. Men det skal sikkert testes før de siger at alle muligheder er afprøvet. Derudover står der at sagen er lægeligt set velbelyst, og at behandlingsmulighederne derudover er udtømt.

Og igen. Hvor finder jeg den pragraf 18 og hvad indebærer den?
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 09:53   #23
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
§ 18 er hvor sagsbehandleren indstiller til pension, man kan ikke selv søge den, det er § 17 man selv søger på det forliggende grundlag
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 09:58   #24
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
§ 18 er hvor sagsbehandleren indstiller til pension, man kan ikke selv søge den, det er § 17 man selv søger på det forliggende grundlag
Nååå! Tak! Jamen det giver da vist sig selv? Idet min sagsbehandler jo netop sagde at hvis han fik min sag retur som 'dumpet' så hed det førtidspension. Det går jeg da ud fra....selvom man jo selvfølgelig nogen gange kan blive svært overrasket i det system!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 10:28   #25
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der er da mulighed for du alligevel vuders til flex på et time tal på 6-10 timer det er set før.

Jeg er selv visiteret til flex med en arbejdsevne på 10 timer mde mange skåne hendsyn og nedsat tempo..

Det er jo ikke sagsbehandleren der afgør sagern alene.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 12:56   #26
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Det er jo ikke sagsbehandleren der afgør sagern alene.
Hvem er det så ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 13:09   #27
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Der er da mulighed for du alligevel vuders til flex på et time tal på 6-10 timer det er set før.

Jeg er selv visiteret til flex med en arbejdsevne på 10 timer mde mange skåne hendsyn og nedsat tempo..

Det er jo ikke sagsbehandleren der afgør sagern alene.
Jamen det er da rigtigt. Jeg tænker bare at når mi vejleder fra arbejdsprøvningsstedet har først ændret min arbejdstid fra de 20 timer og ned til noget med at komme et par timer hver dag (hvor der er indlagt mere end ½ times pause!) til at ændre til det til et par dage om ugen af nogle få timers varighed, og de nu har sendt mig hjem fra det, så må hendes vurdering af mig da pege på et meget lille timetal? (men igen, så kan man jo altid blive overrasket over hvordan systemet tolker og finder på....)
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 15:40   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Hvem er det så ?
et pensionsnævn eller flexteam
kært barn har mange navne

Men det korte og det lange er. En sagsbehandler kan kun indstille til flex eller pension. ikke afgøre hvilken ydelser man ender på.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 15:42   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Din erhvervsvejleder kan naturligvis godt have noget vægt, men det er din sagsbehandler der står ved roret.

Når din pensionssag så endelig er klar og du er arbejdsmæssigt og helbredsmæssigt afklaret til UG og alt siger at alle behandlingsmuligheder er udtømt, din lidelse er varig og arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige, så skal den over socialudvalget og pensionsnævnet i kommunen for endelig godkendelse.

Jeg startede min sag i 2008 og har 6 mdr. arbejdsprøvning bag mig, 2 psykiatriske speciallægeerklæringer, 2 psykolog rapporter, en status rapport fra min psykiater og en fra min læge. Jeg ved snart ikke mere hvad de kan finde på, ud over at jeg lige har fået ny sagsbehandler.

Jeg er pt. under afprøvning af noget andet medicin, er dine medicinske "muligheder" udtømte ? Jeg har gået på mindfullness kursus i 3 mdr. det er godt, men vil næppe bringe hverken dig eller mig tilbage på arbejdsmarkedet, så ville de nok nærmere kalde det et mirakel kursus.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 16:27   #30
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Din erhvervsvejleder kan naturligvis godt have noget vægt, men det er din sagsbehandler der står ved roret.

Når din pensionssag så endelig er klar og du er arbejdsmæssigt og helbredsmæssigt afklaret til UG og alt siger at alle behandlingsmuligheder er udtømt, din lidelse er varig og arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige, så skal den over socialudvalget og pensionsnævnet i kommunen for endelig godkendelse.

Jeg startede min sag i 2008 og har 6 mdr. arbejdsprøvning bag mig, 2 psykiatriske speciallægeerklæringer, 2 psykolog rapporter, en status rapport fra min psykiater og en fra min læge. Jeg ved snart ikke mere hvad de kan finde på, ud over at jeg lige har fået ny sagsbehandler.

Jeg er pt. under afprøvning af noget andet medicin, er dine medicinske "muligheder" udtømte ? Jeg har gået på mindfullness kursus i 3 mdr. det er godt, men vil næppe bringe hverken dig eller mig tilbage på arbejdsmarkedet, så ville de nok nærmere kalde det et mirakel kursus.

Kh. EE
Jeg tror - og håber -at min sagsbehandler er med mig og min vejleder denne gang. Men sikke da et cirkus man skal igennem....!

Jeg er enig med dig med mindfulness. Det er sikkert fint nok, men det jo ingen mirakelkur!

Hvor står du så henne af rent økonomisk imens din sag kører??? Nu sidder jeg da lige og bliver lidt nervøs hvis jeg skal gå i uvished i årevis selvom jeg muligvis ER på vej mod pensionen????
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af sdp hvad nu ???? Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-09-2012 12:17
afslag og hvad så ? ene Spørgsmål ang fleksjob 7 17-06-2012 10:04
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Afslag - hvad nu? Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-08-2010 14:32
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension