K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2007, 16:04   #1
Ely
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2006
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ely er ny på vejen
Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist?

Jeg ser mange steder at pensionister og efterlønner kan få rabat. Så jeg kom til at tænke på om det også gælder førtidspensionister. Er der nogen som ved det?

Men hvis det så også gælder for førtidspensionister, så vil de vel se beviser på at man er førtidspensionist. Så hvordan beviser man det?
Ely er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2007, 16:28   #2
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist?

Da jeg fik min førtidspension, fik jeg et lille kort af kommunen med deres stempel o.s.v., som jeg kan bruge som bevis. Og nu har jeg også mit DSB-pensionist-kort, og det er med billede, så det kan vel også bruges. Ellers må du jo have en kopi af det brev, hvor det blev meddelt at du er førtidspensionist, i pungen eller tasken.

Hilsen Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2007, 16:29   #3
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist?

P.s. Har ikke haft brug for at bevise det indtil nu. Har bl.a. købt pensionist-billet på Statens Museum for Kunst, og de spurgte ikke efter bevis.

Men, det kan jo være, at jeg ser så "slidt" ud at de ikke undrede sig over at jeg skulle have pensionist-rabat
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2007, 08:04   #4
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
RE: Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist?

Da jeg fik tilkendt min førtidspension så fik at vide fra kommunen, at jeg skulle tage ned til DSB og få lavet et førtidspensionistkort - det er gratis.
Det kort sagde de på kommunen at det var bevis nok alle steder.

De fleste steder der yder rabet til pensionister og efterlønnere gælder det også for modtagere af social pension - og det er førtidspensionister.

mvh. inger
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2007, 05:24   #5
Ely
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2006
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ely er ny på vejen
RE: Mange tak.. :)

Dejligt at høre at førtidspensionister også kan få rabat. Der er jo en del at spare. Jeg starter til fitness på mandag og der kan jeg spare 400 kr. og det er da en pæn slat.. Hvis jeg da overhovedet kan få rabat. Det må tiden vise..

Jeg har overhovedet ikke fået noget at vide, med et kort eller noget jeg kan vise frem. Så jeg tager brevet fra kommunen med..

Endnu en gang tak for jeres svar..
Ely er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 22:50   #6
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Hiver lige denne op.

Citat:
at jeg skulle tage ned til DSB og få lavet et førtidspensionistkort - det er gratis.
Du skriver det er gratis - Jeg troede førtidspensionistkortet man kun kunne få var 3 mdr kortet til enten 3 eller alle zoner?
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 23:03   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Transporten er ikke gratis, men langt billigere.

Du skal have dokumentation fra kommunen, som du kan vise DSB, så kan DSB give dig rabat - mimrekort - på rejser. Typisk et 3-måneders kort, som er langt billigere end almindelige månedskort.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 23:29   #8
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
"Problemet" her er feks. at jeg selv har problemer med at benytte HT/DSB/MOVIA og derfor ikke har burg for et htkort som jeg kan bruge som bevis.
Så man må vel kunne få en eller anden form for bevis/kort?
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 23:56   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du burde da kunne få et bevis som alle andre.

Jeg tænker på, at det, man bruger som månedskort hos DSB, hvor der sidder billede i osv., det burde man da også kunne lave til dig - så det KUN bruges som bevis og dermed uden zoner osv.

Jeg skal nok lægge noget her, hvis jeg kan blive klogere på nettet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 00:16   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Her i kommunen får man et lille kort fra kommunen af med underskrift der dokumentere at man er førtidspensionist kan man ikke få sådan et i din kommune ?
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
beviser på at Joachim er torskedum Lunasdatter Politik og Samfund 7 20-12-2011 23:20
Kommuner bruger ulovligt indsamlede beviser Andepigen Politik og Samfund 2 30-03-2011 17:38
Båndoptagelse=beviser... Tragikomisk Sandie75 Alt det andet 39 30-12-2010 15:55
Borgere kan dømmes uden beviser... Ragdoll Politik og Samfund 12 11-10-2010 15:09
Karen beviser manglende realitetssans zuza Politik og Samfund 1 23-03-2009 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension