K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2011, 10:10   #1
joseemma
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2011
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
joseemma er ny på vejen
Stop af revalidering??

Jeg har læst flere steder her inde at hvis man ikke er rask og kan have et fuldtids job efter endt revalidering, så ender man på komtanthjælp??? kan det være rigtigt, og hvor kan man finde noget om det i loven?
Håber på hurtigt svar da jeg skal til møde på jobcenteret senere i dag.
På forhånd tak
joseemma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 10:28   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvilken ydelse mener du da man burde få hvis man afslutter en uddannelse og derefter skal igang med afklaring til flexjob?

Jeg syntes det lyder rimeligt nok at man er på kontanthjælp.

Sidst redigeret af annagw; 11-08-2011 kl. 10:42.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 10:29   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Medmindre at andet er aftalt dvs at det er indskrevet i handleplanen/jobplanen at der ikke forvendtes ansættelse på fuld tid.

Ellers er forvendtningen at man ved et fagskifte kan arbejde fuld tid.

Så ja, man risikere, at havne på kontanthjælp, hvis man efter endt revalidering ikke kan arbejde fuld tid.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 10:54   #4
joseemma
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2011
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
joseemma er ny på vejen
Det startede med at jeg fik afslag på fleksjob, teamet mente at en optræningsperiode over tid kunne få mig op på 37 timer. men det har ikke været tilfældet. jeg er stadig kun kommet op på de 20 timir som jeg var da virksomshedsrevalideringen begyndte. Og lige nu er jeg på revalideringsydelse. det jeg frygter er at jeg efter endt revalidering ender på kontanthjælp..... jeg mener bare ikke det er rimeligt at jeg skal bøde for at fleksjob teamet har taget fejl!!
joseemma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 11:02   #5
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
helt ening med popiae

men har selv prøvet uden for min fagskift sygemelde mig men men jeg kontaktet egen læge og sage jeg magter ikke dette og han støtter mig idet og kommunen han bare komme så skal han nok skrive til dem omkring mit problem søg altid din læge for kummunen vil på et tidspunkt søge oplyserner fra din læge knus god kamp
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 17:00   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af joseemma Se meddelelser
Det startede med at jeg fik afslag på fleksjob, teamet mente at en optræningsperiode over tid kunne få mig op på 37 timer. men det har ikke været tilfældet. jeg er stadig kun kommet op på de 20 timir som jeg var da virksomshedsrevalideringen begyndte. Og lige nu er jeg på revalideringsydelse. det jeg frygter er at jeg efter endt revalidering ender på kontanthjælp..... jeg mener bare ikke det er rimeligt at jeg skal bøde for at fleksjob teamet har taget fejl!!
Er virksomheds-revalidering en med til at finde ud af, hvor meget du kan klare dig?

Jeg selv var på revalideringsydelse og var på Reva, i arbejdsprøvning og virksomhedspraktik for at finde ud af, hvor meget jeg kunne klare mig i timer osv. og hvilke skånehensyn der var... Ved slutningen af revalideringen, det vil sige efter virksomhedspraktik, fandt man ud af, at jeg skulle have et fleksjob. Da det blev bevilget, gik jeg direkte fra revalideringsydelse til lønnet arbejde, da praktikpladsen gerne ville ansætte mig....

Alle andre muligheder skal nemlig afprøves før et fleksjob kan komme på tale, derfor er det faktisk for mig den rigtige vej, du er på...

Men ja, der er nogle herinde som ryger på kontanthjælp efter revalidering, da en revalidering indeholder normalt en jobplan, hvor der nævnes målet for forløbet.... Hvis de mener, at en person efter afslutningen på revalidering godt ville kunne klare et fuldtidsjob eller er rask, så er det nok kontanthjælp.

Men hvis du har en varig og nedsat arbejdsevne - varige skånehensyn på arbejdsmarkedet, så må vi håbe på, at de vil pege på et fleksjob til dig efter at have afprøvet revalidering.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 18:59   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Et stykke taget fra § 47:

Citat:
revalideringen sigter mod en efterfølgende varig ansættelse på normale løn- og arbejdsvilkår i virksomheden eller en virksomhed med tilsvarende funktioner.
Hvis du påtænker at starte på revalidering bør du læse hele kap. 6.
Loge så gør du klogt i at søge på revalidering på AST.dk, og læse de sager der ligger der, på den måde er du meget bedre rustet.

Og lad ved den søde grød være med at skrive under hvis ud af den ene eller anden årsag ikke menr det er realistisk, og bed om at få det med hjem til gennemlæsning inden du skriver under (så du kommer med evt påpegelser inden underskrivelsen)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 00:02   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
joseemma;

Du har fuldstændig ret i at det ikke er rimmeligt at du skal straffes for at få ret i det du hele tiden har påstået, og at fleksteamet har taget fejl.

Dette bør du selvsagt klage over, hvis du havner på kontanthjælp.

Har du fagforening?

Det er derfor at man ALDRIG skal skrive under på noget, uden at man 120% kan stå inde for det.
Alternativt udtrykker man sine forbehold ved underskriften, og sørger for at have kopi af dette selv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 12:40   #9
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joseemma Se meddelelser
Jeg har læst flere steder her inde at hvis man ikke er rask og kan have et fuldtids job efter endt revalidering, så ender man på komtanthjælp??? kan det være rigtigt, og hvor kan man finde noget om det i loven?
Håber på hurtigt svar da jeg skal til møde på jobcenteret senere i dag.
På forhånd tak
Hej joseemma

Reglerne for at få udbetalt dagpenge efter man får en uddannelse på revalidering kan læses på http://www.foa.dk/~/media/1823937C12...B274FD796.ashx


Hvornår har du ret til dagpenge?
Som nyuddannet får du ret til udbetalinger fra a-kassen efter en karensperiode
på 1 måned. En karensperiode er en periode, hvor du ikke kan få ydelser fra
a-kassen.
Karensperioden løber fra dagen efter uddannelsens afslutning.
Hvis du fx afslutter uddannelsen den 31. juli, vil karensperioden begynde den
1. august, og du kan få udbetalt dagpenge fra den 1. september.
Dagpenge udbetales altid bagud. Hvis du ikke har arbejde, bør du derfor undersøge,
om du kan få midlertidig økonomisk støtte fra din kommune, indtil du er
berettiget til dagpenge.
Du skal selvfølgelig opfylde arbejdsløshedslovgivningens øvrige krav for at få
dagpenge, bl.a.:

 stå til fuld rådighed for arbejdsmarkedet som enten deltids- eller fuldtidsforsikret
 være aktivt arbejdssøgende
 være tilmeldt jobcentret som ledig og
 betale kontingent til a-kassen.



Vigtigt:
Du skal søge om optagelse i a-kassen senest 14 dage efter endt uddannelse. Ellers skal du optages på normale vilkår i a-kassen og skal derfor arbejde 1 år før de kan udbetale dagpenge til dig.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 13:32   #10
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg modtog revalidering til en ny uddannelse. Den uddannelse kæmpede jeg mig igennem og "overlevede" knap og nap. Efter endt revalidering var jeg ikke i stand til at arbejde (måske nogen incl. mig selv kunne have forudsagt det på forhånd...)

Min uddannelse gav dagpengeret, og derfor kunne jeg under min nye sygemelding få sygedagpenge. Efter endt revalidering fik jeg sygedagpenge i to år. Jeg håbede på fleksjob, men var for dårlig. Så nu er jeg førtidspensionist.

Find ud af om du er dagpengeberettiget - det er i hvert fald et af flere krav, som skal være opfyldt for at kunne få sygedagpenge.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af revalidering og hvad så? Phtls Alt det andet 4 27-02-2013 22:08
Stop af revalidering? Haugaard Alt det andet 18 29-04-2011 12:09
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Er på revalidering Gunell Alt det andet 4 23-08-2010 23:22
Mistænkeliggjort og truet med stop af revalidering! Thelma Spørgsmål ang fleksjob 9 08-02-2009 12:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension