K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2012, 10:02   #11
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Ricky gælder det osse i de tilfældre hvor speciallæger har skrevet at der er tale om kroniske tilstande? Hvis det ér vurderet at ens tilstand er stationær og kronisk uden behandlingsmuligheder så burde det vel ikke være nødvendigt med en ny attest hver 6. Måned, da tilstanden jo er kronisk?
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 10:09   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Ricky gælder det osse i de tilfældre hvor speciallæger har skrevet at der er tale om kroniske tilstande? Hvis det ér vurderet at ens tilstand er stationær og kronisk uden behandlingsmuligheder så burde det vel ikke være nødvendigt med en ny attest hver 6. Måned, da tilstanden jo er kronisk?
Ja og nej... Hvis det var mig (nu kender jeg jo systemet indefra) så ville jeg bede sagsbehandleren om at indhente en statusattest fra lægen som kort og godt bekræfter tingenes tilstand, lige inden de skal træffe en afgørelse.

Så er man ret sikker på at de ikke kan bruge den principafgørelse mod en...

husk at principafgørelser og loven næsten altid kan tolkes i 2 retninger, og kan tolkes meget stramt eller meget bredt... så ofte er livrem og seler en god ting...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 10:13   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ricky.

Principafgørelse nr.: D-16-04 siger:
"Kommunen kunne ikke standse sygedagpengene med den begrundelse at der ikke længere forelå fuld uarbejdsdygtighed, da det sidste lægelige materiale var 4-6 måneder gammelt.".

Det skal efter min mening tolkes som modsat, dvs at hvis kommunen vurdere modsat den foreliggende lægeerklæring, skal der indhendtes ny opdateret.

Det er ikke det samme, som at der foreligger en lægeerklæring hvor tilstanden er stationær, eller uden behandlingsmuligheder for tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Men se det som en fordel at der bliver indhendtet yderligere, fordi det således vil blive endnu sværer for kommunen at argumentere sig ud af det!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 10:28   #14
nickimor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2012
Lokation: Horsens kommune
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
nickimor er ny på vejen
Hej jeg har været/er i samme situation som dig og efter min erfaring sylter kommunen helt klart din sag. Den kommune jeg bor i har de bedt om de samme papir flere gange og de har hver gang fået dem og der sker ingenting. Hver gang har de(lægekonsulenten) bedt om noget mere og det har de fået. Nu sidder jeg her hjemme og ved ikke om jeg er købt eller solgt. Jeg fik at vide at jeg ikke kunne søge pension fordi jeg var visiteret til et fleksjob og det blev jeg for 2 år siden og da jeg ikke har fået det værre så er pension udelukket. Nu skal det lige siges at jeg har fået konstateret slidgigt i mine hofter og mit håndled, men tæller åbenbart ikke;(
nickimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 11:47   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ricky


min sidste er fra nov 2011 og skal i arbejdesprøvning i 6 uger engang i februar
ergo så er den erklæring igen for gammel.
så kan jeg begynde fra nul igen

har i gennemsnit fået lavet to erklæringer om året, mens jeg har været i systemet
samt har 9 forskellige diagnoser
det vel så sige at jeg skal have lavet en ny erklæring for dem alle en gang til
fordi ingen læge kan lave en erklæring som dækker dem alle på en gang
dog er alt samlet hos egen læge
alså hvis kommunen kommer med den 4-6 måneder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 12:00   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg sagde jo ikke at det var gældende i alle sager, men i mange :-)

Og better safe than sorry
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 14:39   #17
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære RICKY M.
ja så forstår jeg mere at sagsbehandler i Kommunen vender med at indkalde til møde efter denne frist for så der der kun et ½ år tilbage så vi bliver sendt på kontanthjælp
så er de jo fri for os ??????????????????????+
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 16:13   #18
Rix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Lokation: Fyn
Indlæg: 3
Styrke: 0
Rix er ny på vejen
Mange tusind tak for jeres svar. Hvor er det dejligt man har sådan nogle som Jer

Min speciellægeerklæring er omkring 3-4 måneder gammel.
Jeg er bare så bange for, at de ikke rigtig ved hvor de skal "putte" mig hen og derfor bare bliver ved med, at bede om flere og flere papirer på alt muligt.

Men nu må vi jo se...

Har lige et andet spørgsmål.
Jeg har været i match-gruppe 3 lige siden jeg røg ind i systemet, dog kan jeg se i mine papirer ( har selvfølgelig søgt om agt-indsigt ) at min sagsbehandler rykkede mig til match-gruppe 2, men dette var kun i en uges tid.
Er det sagsbehandler der selv bestemmer hvilken gruppe man er i?

Det undrer mig bare, for i den uge er jeg da ikke blevet mere rask på nogen måde, min tilstand har jo ikke ændret sig!

Fibro- mange tusind tak
Rix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 16:56   #19
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er sagsbehandler der suverænt bestemmer hvilken match gruppe man tilhører. Det bestemmes udfra en socialfaglig vurdering...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 00:52   #20
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Ricky...Ohh gys...da ALT bare er gået ufatteligt langsomt hele vejen igennem i min sag, så vil det sige at ALLE mine speciallægeerklæringer er for gamle nu... kun udtalelse fra smerteklinik om at smertelinding ingen effekt havde og så en generel helbredserklæring fra egen læge, hvor hun samlede op på det hele, er stadig inden for de 6 mdr.. men ingen af de to, er jo speciallæger...hvor hulen stiller det mig så nu??

For pokker da...ens nerver bliver sgu noget tyndslidte af det game her

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen sylte en §17-sag i 4 md.? Karina-F Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-03-2013 20:16
Holbæk Kommune kan også "sylte" buster Det er da strengt ! 0 25-09-2008 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension