K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2013, 09:37   #1
EB3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
EB3 er ny på vejen
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ?

Hej alle K10'ere

Jeg er ny (mit første indlæg :-)) på K10 ....og ny FP'er pr. 1/2-2013 (efter reglerne fra før 1/1-2013, da indstillingen blev lavet i 2012) på grund af arb.ulykke (anerkendt af ASK....30% mén og 85% TAE).

Afgørelse om FP var entydig og gik hurtigt, fuldt bakket op af div. speciallæger (herunder kirurgen, der havde foretaget de 2 operationer, der desværre ikke hjalp ....og som desværre "oveni" den oprindelige skade, også medførte udvikling af refleksdystrofi (CRPS)), egen læge, fagforening, psykolog, fysioterapeuter (både i hospitalsregi og "privat-regi"), røntgen/MR-scanninger, "privat aktør" hvor der blev forsøgt arbejdsprøvning, der dog blev stoppet pga. kontra-indicering men hvor denne "private aktør" forinden havde lavet meget grundig undersøgelse/test mv. (af speciallæge, psyk., fys., ergo., soc.rådg. mv.), smerteklinik, sagsbehandleren/jobkonsulenten (ved ikke helt hvad vedk. egentlig var :-)) og kommunens lægekonsulent mv.

Jeg er gift og beregnes naturligvis efter reglerne for dette :-)

Der modregnes maksimalt på min mands indtægt og .....viser det sig så....yderligere modregnes der på samlet positiv kapitalindkomst (renter/afkast mv) ....uanset om det er min egen (rente/afkast fra erstatning via ASK og privat ulykkesforsikring) kapitalindkomst eller min mands (rente/afkast og renteudgift vedr. hus).

Dette med modregning på kapitalindkomst som særskilt beregning, hvor evt. ændring på min mands kapitalindkomst i positiv retning, ville blive "pålagt" min indtægt....det havde jeg ingen ide om var tilfældet. Var overbevist om, at max. modregning var under eet i fht. hans indtjening inkl. hans evt. positive/negative kapitalindkomst.

Har derfor så lige oplevet at jeg har fået tilbagebetalingskrav for for meget udbetalt FP, da min mands forskudsopgørelse åbenbart var blevet ændret af SKAT pga. lavere renteudgifter til hus og højere forventet renteindtægt, hvilket hverken min mand eller jeg anede skulle oplyses til Udbetaling DK (jeg troede jo som nævnt vitterligt, at jeg allerede var modregnet max. i fht. min mands indtægt !).

Jeg betaler så det beløb tilbage, som de kræver - antager jo at de har ret, så jeg afventer pt. girokort, så det fulde krav kan tilbagebetales.
Jeg ønsker naturligvis ikke at modtage mere end jeg er berettiget til.
Men jeg blev dog meget ked af det brev, jeg modtog i fbm. tilbagebetalingskravet, hvori der mere eller mindre utvetydigt blev antydet, at jeg "nu var registreret som social bedrager og oprettet i et dertil indrettet register"

Denne passus "beklagede" en ansat i Udbetaling DK dog - med ordene "vi har faktisk orienteret juridisk afdeling om, at ordlyden i disse fremsendte standardbreve, kan virke stødende/krænkende på personer, der som dig har været i god tro. Men vi kan desværre ikke få standardbrevene ændret".
Det hjalp da lidt på følelsen af at være blevet "dømt som bedrager" - med ordene fra denne ansatte fra Udbetaling DK - selvom det stadig "sidder i mig" og jeg tilsyneladende - uagtet Udbetaling DK's ord om "i god tro" - så står i et eller andet "socialbedragerregister"

Nu sidder jeg derfor lidt med nogle tanker om fremtidige situationer som ovenstående !!!!

Mine faste indtægter (løbende udbetalinger fra hhv. arbejdsmarkedspension for TAE og TAE via ASK - har fået kapitaliseret de første 50% og går derudover 35% som løbende udb.) kender jeg jo nu endelig beløbene på (det tog også en del tid, før jeg kendte disse fuldt ud, da den endelige beregning fra f.eks. ASK først kom efter jeg fik tilkendt FP mm.) og de er selvfølgelig opgivet til Udbetaling DK.

Derudover har jeg kun indtægter fra renter/afkast fra erstatningerne...og så altså hvad de (Udbetaling DK) måtte komme frem til der skal modregnes (dvs. reelt åbenbart tillægges min indkomst !!!???) qua min mands evt. positive kapitalindkomst.

Der har Udbetaling DK så pt. den opgørelse fra SKAT, som er lavet vedr. min mand og som Udbetaling DK altså automatisk har fået og så det jeg selv har opgivet vedr. et ca. beløb vedr. min egen forventede renteindtægt.....et "bud", der jo kun kan gives løst, da ingen kender det endelige resultat, før året er omme

Det er så her jeg nu ikke ved, hvad der er det bedste at gøre ?!

Jeg er så bange for, at de igen vil komme frem til "at jeg er en bedrager", hvis der f.eks. ved årets afslutning viser sig at være højere/lavere renteindtægter/udgifter mv. end jeg har efter bedste evne har prøvet at opgive (og det er altså noget, der kan ske, da det altså er ret svært at "spå" om renteindtægter/renteudgifter/evt. afkast el. tab mv. vedr. min/min mands kapitalindkomst.

Dette også set i lyset af, at jeg aldrig tidligere har "beskæftiget" mig med kapitalindkomst-delen, da jeg f.eks. ikke har haft renteindtægter af betydning før. Det er først nu pga. den erstatning, jeg modtog, at det er blevet aktuelt. Jeg har heller ikke tidligere nogensinde beskæftiget mig med min mands kapitalindkomst.)

Jeg har det virkelig dårligt med, at jeg igen kan risikere en "beskyldning" om at være "bedrager" - og evt. igen risikere et nyt tilbagebetalingskrav.
Det gør det helt umuligt at lave et rådighedsbudget, hvis jeg konstant skal frygte, at blive stillet overfor tilbagebetalingskrav.

Jeg får pt. kun ca. 2.000,- kr. udbetalt (har 0,- i fradrag ...er indregnet i skatteprocenten) i FP, så det er ikke meget, de kan nedsætte FP, før den bortfalder helt jo.
Men det er hårdt hele tiden nu at sidde med en følelse af ikke at vide om de ca. 2000,- er nogle jeg kan "regne" med eller ej.
Pt. "tør" jeg næsten ikke "kalkulere" med dem af frygt for de kræver dem tilbagebetalt

Spørgsmålet jeg "tumler med" er: (pyyyha....sikke en masse "udenoms-snak" jeg lige fik skrevet inden jeg kom til mit spørgsmål....undskyld :-))

- kan ("bør") jeg evt. overveje helt at frasige mig den "økonomiske" del af FP - for dermed at få "ro på" i fht. evt. fremtidige forkerte beregninger af dette og hint, som jeg evt. vil kunne blive udsat for af Udbetaling DK (jeg mener virkelig, at det er svært som privatprs. at kunne være 100% sikker på at opgive korrekt i fht. kapitalindkomst, da der er mange udefrakommende faktorer, der løbende spiller ind på dette.) ??

Og jeg understreger, at jeg selvfølgelig under ingen omstændigheder kunne drømme om, at gøre noget "i ond tro" eller for at "social-bedrage", men det er åbenbart desværre "nemt" at komme til at fremstå som sådan, ved ikke at kunne forstå deres ret omstændelige modregningsmodeller og/eller uforvarende at komme til at opgive forkert kapitalindkomstgrundlag (pga. f.eks. renteændringer mv.)

Det er en "ond cirkel" jeg har det meget svært med evt. at kunne risikere at ende i hele tiden - og dermed konstant at stå med en risko for tilbagebetalingskrav mv. - derfor tankerne om det så ikke vil gøre det psykisk mindre belastende helt at "afskrive" de ca. 2.000,- (ikke sådan at forstå, at jeg ikke har behov for disse penge - så sandelig jo - men det psykiske pres er måske en for stor omkostning for mig, så derfor måske hellere (nødtvungent) fraskrive dem og dermed ikke gå med den "økse over hovedet" hele tiden.

Det vil i den grad ikke være nemt øk. at undvære dem, men det er så i givet fald, noget jeg må finde ud af en løsning på med yderligere "spare-manøvrer", selvom det vil være en svær "manøvre" med tanke på, hvorledes min/vores øk. situation allerede er vendt fuldstændig på hovedet.

Men spørgsmålet er om det trods dette ikke vil være en bedre løsning for mig, for at få lettet det konstante psykiske pres, jeg føler det er, at have en "social-bedrager-beskyldning" (uberettiget, men desuagtet er den der jo fra systemets side) hængende over hovedet ?!

Vil det være det bedste at gøre....altså oplyse Udbetaling DK om, at jeg ikke mere ønsker de ca 2000,- kr fra dem.... ?
Men at jeg selvfølgelig ikke dermed "frasiger mig min FP-status" i øvrigt (forstået på den måde, at hvis f.eks. der skulle ske en katastrofe og min mand fik en tagsten i hovedet og faldt om (får det skidt bare ved at skrive det !!), så vil min situation naturligvis være totalt ændret og derfor vil jeg selvfølgelig gerne bevare muligheden for at kunne få hjælp, hvis det (unævnelige) skulle ske.

Hvad synes I ...og KAN man overhovedet "frasige" sig "kun den økonomiske del af en FP" - men bevare de "øvrige rettigheder" (eller hvad man skal kalde det) vedr. FP) ....jeg har ingen arb.evne tilbage - mit "fuldtidsarbejde" består i at prøve bare i det mindste at få en smule "livskvalitet" tilbage i mit liv (mere eller mindre ordret også komm.'s egne ord i fobindelse med tilkendelsen af FP'en) ??

PS:
Det blev et temmelig meget længere indlæg og vist også en masse "gentagelser" (har forsøgt at lave små afsnit mv., som jeg mener er nævnt herinde som en god ide, men min koncentration er desværre gået lidt fløjten, så vær søde at "bære over" med evt. gentagelser, "slåfejl" mv.), end jeg egentlig havde forestillet mig - undskyld for det (men faktisk lidt en "god følelse" at få det "lidt ud af hovedet, hvor der er rigeligt med tanker, der vælter rundt efter den kolbøtte mit liv har taget") - håber dog, at der måske alligevel er en enkelt eller to, der har orket at læse det og evt. kan komme med lidt respons ? :-)

Mange sensommerhilsener
EB3
EB3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 09:55   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvad hvis du oplyser et for højt beløb, får du så penge retur?

Så kunne man bevidst oplyse for højt beløb, og så få det, man har betalt retur.

Det virker vanvittigt det du beskriver -og kender godt deres "standart-breve", man føler sig i den frad skyldig.

Håbe der kommer nogen der har den rigtige løsning, for du skal da have det du er berettiget til i pension
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 10:24   #3
EB3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
EB3 er ny på vejen
kære "Tumnus"

Tak for dit svar :-)

Nu har jeg jo ikke prøvet "at opgive for meget" (så vidt jeg ved :-) For som nævnt ved jeg jo reelt ikke hvad den endelige kapitalindkomst ender med i fht. evt. renter/afkast mv.) - men....så vidt jeg ved er der noget med, at komm. (aka nu Udbetaling DK) kun er forpligtet til i givet fald, at tilbagebetale for lidt udbetalt FP i op til 6 mdr., hvorimod de er berettigede til at kræve for meget udbetalt FP nærmest uendeligt (måske ikke helt uendeligt, men i hvert fald længere tilbage end 6 mdr.)

Jeg er ikke sikker på dette, men mener, at det er noget i den stil

Jeg synes bare det er hårdt at skulle forholde mig konstant til "for lidt/for meget" problematikken og oveni det den (uberettigede) følelse af at være rubriceret som "social bedrager", så spørgsmålet for mig er ved at være der, om jeg ikke vil få det psykisk bedre ved at afskrive mig det jeg har ret til øk.

Men hvis det betyder at jeg helt fratages "alle FP rettigheder" jeg i fald en "katastrofe" (mere !!!) sker og dermed skal hele "møllen" igennem igen i fht. en tilkendelse af FP, så er det helt håbløst at tænke på jo, for selvom det var en entydig tilkendelse (som i øvrigt blev initieret af komm., da jeg aldrig havde forestillet mig, at jeg skulle ende med en FP - jeg kæmpede til det sidste for at "holde mig oppe og ude af systemet", men komm. tog så at sige "beslutningen for mig" og ja - jeg måtte jo desværre se i øjnene til sidst, at der ikke var andet/mere at gøre !)

Jeg er bare så ked af at have den beskyldning om "bedrager" og registrering i "bedrager-registre" og hvad ved jeg, hængende over hovedet
Jeg har aldrig....som i aldrig....bedraget nogen eller noget med nogetsomhelst, så det gør mig umanerligt ked af det

Mange hilsener
EB3

Sidst redigeret af EB3; 31-08-2013 kl. 10:28. Årsag: Pølsefinger-slå-fejl ;-)
EB3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 11:49   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Udbetaling Danmark laver mange Fejl..

Jeg ville hvis jeg var dig bruge nogle penge på en der kender til reglerne og tal også betale personen for at beregne for dig 1 gang om året eller hvor meget de nu har brug for..

For mit vedkommende regnede udbetaling Danmark forkert mange gange...
Var i telefonisk kontakt med dem mange mange gang i starten af året da vores bolig sikring blev mindre og mindre selvom min mand var gået fra Fuld beskæftigelse til dagpenge for derefter at gå til kontanthjælp....

Til sidst erkendte den medarbejder jeg snakkede med derinde at det der var langt over hvad hun reelt kunne regne ud så om de måtte ringe mig op fra deres tekniske afdeling..

Ja det var jo fint nok, bare det blev afklaret hvorfor de vedblev at påstå min mand som nu var på kontanthjælp tjente en ½ mio kroner... (Så giver Joachim B Olsens Anklager ligepludselig mening måske han har fået "hjælp i sine beregninger fra Udbetaling Danmark)

Så ringede de mig op, ja hov de havde lavet en kæmpe fejl (ja det vidste jeg jo var rart de selv kom med på vognen)

Vi fik 5 tusind tilbage betalt ...

Og hvorfor..

Jo ser du det var slet ikke udbetaling danmark skyld det hele..

Kommunen havde dengang min mand var på dagpenge valgt at samle Al hans data og sende det til Udbetaling Danmark over 1 post.. dvs 27 mån dagpenge i 1 mån.. = ½ mio i indkomst...

Idiotiske kommunale medarbejderer...

Det tog udbetaling danmark over ½ år at finde ud af hvor fejlen lå, imens påstod de jo hårdnakket at når kommunen sagde det til skat så var det sandt...

Ja godnat min bare...

Og kender til flere pensionister og folkepensionister der har haft samme problem selvom de har været det i over 10 år så de ingen problemer burde have ved at se hvad personen tjener..

Jeg ville bruge mine penge på en der kender reglerne, udbetaling danmark snupper dem jo alligevel hvis de beregner for meget.....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 11:59   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg formoder at der er tale om en temmelig stor erstatning, siden din renteindtægt er af en sådan størrelse at den påvirker jeres økonomi så meget.

Har i overvejet at du køber jeres hus for din erstatning, således kunne i jo slippe for såvel rente udgifter og indtægter, og så ville det problem jo være løst.

Hvis der er tale om penge der er beskyttet efter banklovens §513, vil det selvfølgelig kræve at du kan købe hele huset for de penge for at opretholde beskyttelsen.
Men under alle omstændigheder vil det jo være et plus at sidde i et hus der er fuldstændig betalt, hvor ingen kan tage pant.

Men til det oprindelige spørgsmål...
Hvis du på skrift meddeler at det du opgiver er et ca. beløb, og hvis det skal være anderledes må de kontakte dig, og sker det ikke, betragter du din handling som værende iorden.
Du skal selvfølgelig være sikker på at få en kvittering for et sådant brev.

Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Udbetaling Danmark laver mange Fejl..

Jeg ville hvis jeg var dig bruge nogle penge på en der kender til reglerne og tal også betale personen for at beregne for dig 1 gang om året eller hvor meget de nu har brug for..

For mit vedkommende regnede udbetaling Danmark forkert mange gange...
Var i telefonisk kontakt med dem mange mange gang i starten af året da vores bolig sikring blev mindre og mindre selvom min mand var gået fra Fuld beskæftigelse til dagpenge for derefter at gå til kontanthjælp....

Til sidst erkendte den medarbejder jeg snakkede med derinde at det der var langt over hvad hun reelt kunne regne ud så om de måtte ringe mig op fra deres tekniske afdeling..

Ja det var jo fint nok, bare det blev afklaret hvorfor de vedblev at påstå min mand som nu var på kontanthjælp tjente en ½ mio kroner... (Så giver Joachim B Olsens Anklager ligepludselig mening måske han har fået "hjælp i sine beregninger fra Udbetaling Danmark)

Så ringede de mig op, ja hov de havde lavet en kæmpe fejl (ja det vidste jeg jo var rart de selv kom med på vognen)

Vi fik 5 tusind tilbage betalt ...

Og hvorfor..

Jo ser du det var slet ikke udbetaling danmark skyld det hele..

Kommunen havde dengang min mand var på dagpenge valgt at samle Al hans data og sende det til Udbetaling Danmark over 1 post.. dvs 27 mån dagpenge i 1 mån.. = ½ mio i indkomst...

Idiotiske kommunale medarbejderer...

Det tog udbetaling danmark over ½ år at finde ud af hvor fejlen lå, imens påstod de jo hårdnakket at når kommunen sagde det til skat så var det sandt...

Ja godnat min bare...

Og kender til flere pensionister og folkepensionister der har haft samme problem selvom de har været det i over 10 år så de ingen problemer burde have ved at se hvad personen tjener..

Jeg ville bruge mine penge på en der kender reglerne, udbetaling danmark snupper dem jo alligevel hvis de beregner for meget.....
Jeg har brugt uvildige.dk, jeg tror jeg betaler 1200 pr gang... de regner alt igennem og orienterer om hvordan det er bedst at anbringe penge, og fordele boliglån.
Det har virkelig givet mig ro at se det hele stillet op, sort på hvidt, med kurver og diverse.

Min egen bank er selvfølgelig udmærket, men en bank er en butik der handler med penge, og derfor kan man ikke regne med at få uvildig rådgivning.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 12:29   #6
EB3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
EB3 er ny på vejen
Kære FibroMcS og NøgneTæer

Også tak for input fra jer :-)

Det er sødt af jer at komme med disse input vedr. køb af vores hus, køb af rådgiver mv., men det er nu ikke noget jeg lige her og nu overhovedet kan overskue at gå mere ind i, da jeg bruger al den energi (jeg ikke) har, til bare at holde "snuden mentalt over vandet".....

Mit spørgsmål gik nu måske mere på (ikke at jeg dermed "underkender" jeres søde og velmenende input og måske jeg ikke var rigtig klar i formuleringen af mit sp.mål - undskyld for det) om man overhovedet kan sige "pænt nej tak" til den "økonomiske del" af en FP men stadig bevare "sine FP rettigheder" (ved ikke hvad jeg ellers lige skal kalde det :-)) eller mister man så at sige sin "status" som FP, hvis man fraskriver/siger nej til den økonomiske del - og dermed skal igennem hele møllen, hvis der skulle ske noget senere hen (aka f.eks. "det unævnelige" at min mand faldt om el. andet forfærdeligt) og situationen dermed blev ændret brat ???

PS:
Jeg tror desværre ikke, at selvom man oplyser at man efter bedste evne har givet oplysninger om ens kapitalindkomst f.eks. - at det så "fritager" een for at skulle tilbagebetale - det er jo det, jeg netop har gjort og tilbagebetaling skal ske uagtet at Udb. DK ved, at jeg ikke var i ond tro (de beklagede netop ordlyden af standardbrevet, som deres juridiske afd. havde skrevet, som klart i stedet rubricerede mig som "bedrager" og "hermed registreret i register" mm. men Udb. DK beklagede bare og sagde de ikke kunne ændre ordlyden).

Jeg har ikke som udg.pkt. lyst til/overskud til at gå ind i en masse "spekulation" for at få mere udbetalt i FP ....det var slet ikke min tanke med mit indlæg ...men vil bare så gerne have ro og ikke føle mig som en bedrager, bare fordi renter feks. svinger op og ned hos både mig og min mand.
Det gælder jo for alle, at man ikke kan sige præcist, hvad ens kapitalindkomst ender med - før året er opgjort - det er jo ikke kun FP'ere der ikke ved det ;-)

Mange hilsener
EB3
EB3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 13:52   #7
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Hvor er det ærgerligt, at du reagerer så voldsomt som du gør, når du bliver behandlet uretfærdigt. Jeg kender det alt for godt fra mit eget liv og det er altså meget ubehageligt, men også for let at lade "systemet" vinde over en ærlig sjæl. Også selvom det drejer sig om et mindre beløb.
Jeg synes "nøgne tæer" giver et rigtig godt bud på hvad du kunne gøre, så måske kan du alligevel vende situationen til noget positivt og leve med hvad der evt. kommer fra Udb. Dk.
Det vigtige må være, at du med 100% sikkerhed ved, at du ihvertfald har været ærlig og ikke behøver at have dårlig samvittighed

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 17:24   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg har midt samme problemstilling ..gift - FTP ..men 28 procent og tae 75 procent .
Min mand er selvstændig og lige i start med FTP var det et mareridt.
Men nu regner revisor det ud Hvert år og sender det til kommunen og det har givet ro..
Så en revisor koster - men det giver de mindre bekrymringer .. Jeg ved så godt det er min mands revisor ,men ellers havde jeg fundet en

Mit i indtryk af kommunen er - for mange forskellige tal og så er der koks i det

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 17:47   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg har nu talt med en veninde der også har et renteproblem.

Hun indberetter så godt hun kan, ogser det helt skævt ud når året er ved at rinde ud, ja så meddeler hun de nye beløb.

Er der kun en lille difference bliver der set igennem fingre med det.

Jeg synes det er ærgerligt at du bruger så meget energi på noget som i sidste ende ikke fortjener så meget fokus... jeg ved godt at du lige nu ikke ser noget andet i hele verden, det er stressudløst når man får så kraftigt et tunnelsyn... for tunnelsyn, det er lige hvad der er når man vil frasige sig sin indkomst på det grundlag du skitserer her.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 11:43   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Erfaring, at Udb DK er et godt alternativ. De kan selvfølgelig kun arbejde med de tal, de får. Er man sat i for høj indtægt fx lønarbejde og off hjælp, skal man korrigere på skats hjemmeside. Det er vores eget problem. Bliver selvfølgelig mere optimalt jo mere systemerne udbygges.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension