K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2016, 23:31   #51
mshp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Lokation: guldborgsund
Alder: 44
Indlæg: 38
Styrke: 13
mshp er ny på vejen
Så er det vurderet åbenbart formålsløst

i min sag, at udvikle min erhvervsevne. Så ressourceforløb og flexjob er udelukket nu.

Jeg har i dag haft hjemmebesøg af min jobkonsulent og hun fortalte at min sag er åbenlys til en førtidspension og at der intet er at komme efter.

De har virkelig lyttet til alle mine læger, men især sidste lægeskøn fra lægekonsulent, har slået hovedet på sømmet.

Der står jeg ingen erhvervsevne har, han vurdere den for at være ophævet og han skriver at de ikke må sende mig i arbejdsprøvning da dette er frarådet kraftigt af alle inkl lægekonsulent.

Fordi min sag er åbenlys og det er vurderet åbenbart formålsløst at udvikle min erhvervsevne, da der jo i lægeskøn er skrevet at min erhvervsevne er ophævet og man jo ikke kan udvikle på noget, der ikke er der, bliver den behandlet i teamet som normalt, men med kun 2-3 personer tilstede udover mig og min partsrepræsentant.
Da den kun skal vurderes med henblik på førtidspension behøver der ikke være så mange instanser tilstede, da de jo ikke skal vurdere mig til ressourceforløb eller flexjob, sagde hun.

Jeg håber virkelig at hun får ret.
Men det er rehabiliteringsteamet selv der har vurderet at min sag er der nu.

Min private socialrådgiver sagde da jobkonsulent var gået, at nu er den hjemme.
Det kan ikke gå andre veje.
Så nu venter jeg bare på at få en tid i teamet. Kryds fingre for mig.

Jeg er så spændt og håber at 16 års helvede snart er slut.
mshp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2016, 08:21   #52
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det lyder rigtigt godt. Krydser fingre for dig! Det er godt nok lang tid, sikke et helvede, svært at forestille sig - den lange venten er i sig selv nedbrydende. Håber og tror at du får fred nu ❤️
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2016, 09:15   #53
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mshp Se meddelelser
Jeg er så spændt og håber at 16 års helvede snart er slut.
Jeg håber den går igennem, så du kan få bestemmelsesretten over dit liv tilbage.

Jeg kæmpede selv i 15 år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2016, 21:26   #54
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Nu er du forhåbenntlig igennem det helvede

som har stået på i rigtig mange år.

Det håber jeg for dig og din familie.

Jeg kan læse i din tråd, at du har haft gavn af privat socialrådgiver gennem Metal.

Som mangeårig medarbejder i Metal må jeg tilstå, at den service har jeg ikke hørt om før, men jeg syntes det er en rigtig god idé.

Når du er igennem, vil jeg foreslå, at du lader din sag bringe frem i pressen. Den er så velbeskrevet her i tråden, at det burde være pærenemt for en journalist at skrive noget fornuftigt om dit forløb.

Om ikke andet vil det være god reklame for Metal.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2016, 23:57   #55
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Du har i sandhed ret til pension.
Jeg har læst, tror jeg hele din gruopvækkende historie, og jeg er harm.
tænk sig, at man har lavet en lov, der forbyder folk under 40 år at få en pension.
Hvor i lægestudiet bliver de oplært i, at mennesker ikke kan være under syge hvis de er under 40.
Det er jo til at dø af grin over.
Jeg ved faktisk ikke hvad man skal sige udover at mennesker der kan rejse til månen intet fatter. Det er ufatteligt.
Jeg tror og håber dog, at du tilkendes pension.
Alt andet er ondskab. Hvis ikke håber jeg, at metal går videre til domstolene.
Din livshistorie har ramt mig dybt, og specielt den person, der mente at en psykiater kunne finde nålen i høstakken og finde muligheder for en arbejdsevne, ja, hun/han burde stå til ansvar og leve resten af sit liv i et telt i skoven .
Men vedkommende henter nok sin gode løn resten af livet og har det fint med sin samvittighed, som vedkommende ikke har.
Men, men du får pension og ellers må vi alle herinde træde i karakter og troppe op i _Guldbergsund!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2016, 11:24   #56
larspeder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
larspeder er ny på vejen
Sådan noget svineri

Hej, det lyder godt nok voldsomt - men ikke overraskende !!!

Jeg vil klart anbefale dig at tage kontakt til Bisidderhjælpen, som er en privat socialrådgivervirksomhed - de hjalp mig igennem et tilsvarende forløb, hvor man som simpel borger kun kan ryste på hovedet. De ved hvilke knapper der skal trykkes på for at dem på den anden side af skrivebordet vågner op og indser, at man ikke er i en trist situation af egen fri vilje.. Held og lykke, håber det bedste for dig.
Mvh Lars Peder
larspeder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2016, 09:35   #57
mshp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Lokation: guldborgsund
Alder: 44
Indlæg: 38
Styrke: 13
mshp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Det lyder rigtigt godt. Krydser fingre for dig! Det er godt nok lang tid, sikke et helvede, svært at forestille sig - den lange venten er i sig selv nedbrydende. Håber og tror at du får fred nu ❤️
Tak for det. Ja min familie og jeg håber også den går igennem, så vi kan få lidt ro på den front. Det er simpelthen så psykisk opslidende at være i kommunens klør. Og fuldstændig urimeligt og umenneskeligt at der skal gå så mange år.

til dig

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg håber den går igennem, så du kan få bestemmelsesretten over dit liv tilbage.

Jeg kæmpede selv i 15 år.
Tak vovse. Ja det er forfærdeligt og umenneskeligt at vi skal vente så mange år på at få fred til at være syg.
Er glad for du også har fået fred.

til dig

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kisser1 Se meddelelser
som har stået på i rigtig mange år.

Det håber jeg for dig og din familie.

Jeg kan læse i din tråd, at du har haft gavn af privat socialrådgiver gennem Metal.

Som mangeårig medarbejder i Metal må jeg tilstå, at den service har jeg ikke hørt om før, men jeg syntes det er en rigtig god idé.

Når du er igennem, vil jeg foreslå, at du lader din sag bringe frem i pressen. Den er så velbeskrevet her i tråden, at det burde være pærenemt for en journalist at skrive noget fornuftigt om dit forløb.

Om ikke andet vil det være god reklame for Metal.


Tak for det.
Ja hun har været på min sag i 1 år nu og det er først efter hun kom på min sag, at der er sket noget. Der er sket mere det sidste år, end på de resterende 15 år.
Jeg tror ikke det er alle Metal afdelinger der har en ansat.
Hende jeg har er ansat i Metal i Vordingborg og så er hun meget billig.
Jeg/vi håber også så meget på fred nu. Vi er opslidte.

til dig

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Du har i sandhed ret til pension.
Jeg har læst, tror jeg hele din gruopvækkende historie, og jeg er harm.
tænk sig, at man har lavet en lov, der forbyder folk under 40 år at få en pension.
Hvor i lægestudiet bliver de oplært i, at mennesker ikke kan være under syge hvis de er under 40.
Det er jo til at dø af grin over.
Jeg ved faktisk ikke hvad man skal sige udover at mennesker der kan rejse til månen intet fatter. Det er ufatteligt.
Jeg tror og håber dog, at du tilkendes pension.
Alt andet er ondskab. Hvis ikke håber jeg, at metal går videre til domstolene.
Din livshistorie har ramt mig dybt, og specielt den person, der mente at en psykiater kunne finde nålen i høstakken og finde muligheder for en arbejdsevne, ja, hun/han burde stå til ansvar og leve resten af sit liv i et telt i skoven .
Men vedkommende henter nok sin gode løn resten af livet og har det fint med sin samvittighed, som vedkommende ikke har.
Men, men du får pension og ellers må vi alle herinde træde i karakter og troppe op i _Guldbergsund!

Tak for din søde besked. Det er rart når andre kan se galskaben i det, som vi kan.
Ja det er ufatteligt at det system skal være sådan.
Tænk at jeg skulle blive så syg før de fattede det.

Jeg sidder i kørestol, 85 % af døgnet, jeg kan intet fysisk, jeg får hjælp til bad og påklædning, har fået bevilliget el-scooter, kørestol, sengegalge, og en masse masse andre hjælpemidler, for at jeg kan færdes i mit hjem.

Senest er der godkendt boligændring i mit hjem, hvor de har sagt ja til at finansiere en tilbygning med et handicap badeværelse, med wc, bad, lift osv.
De er ved at lave tegninger vi skal godkende og så bliver det sendt i udbud.

Fået bevilliget lift til udgang så jeg kan komme ud af mit hjem, i min kørestol.
Det sidste jeg mangler at få godkendt er en handicap bil, hvor der kommer en ergoterapeut på hjemmebesøg på Mandag, for at lave gangfunktionstest osv.
Jeg håber og ber til jeg får den, så jeg kan blive selvhjulpen og ikke være afhængig af at min mand skal tage fri fra arbejde 13-18 gange om måneden for at køre mig til kontrol på diverse sygehuse på Sjælland.
Han knokler så meget at han er ved at gå ned med stress.
Han passer 37 timers job, 3 børn ( godt nok kan de 2 klare sig selv da de er 12 og 14) hjem, madlavning, rengøring, indkøb osv samt passer mig, når jeg ikke selv kan.
Jeg har konstant dårlig samvittighed overfor ham.

Altså jeg mener jo, at det at jeg får bevilget disse ting, siger bare lidt om hvor syg jeg er.
Man får bestemt ikke disse ting bevilget for sine blå øjnes skyld.

Mit højeste ønske er at få fred til at passe mine sygdomme og være noget for min familie.

Ja hun burde stå til ansvar men det sker jo ikke for hun er jo jobkonsulent.
Men heldigvis fik jeg ret i at der intet var at komme efter.
til dig

Citat:
Oprindeligt indsendt af larspeder Se meddelelser
Hej, det lyder godt nok voldsomt - men ikke overraskende !!!

Jeg vil klart anbefale dig at tage kontakt til Bisidderhjælpen, som er en privat socialrådgivervirksomhed - de hjalp mig igennem et tilsvarende forløb, hvor man som simpel borger kun kan ryste på hovedet. De ved hvilke knapper der skal trykkes på for at dem på den anden side af skrivebordet vågner op og indser, at man ikke er i en trist situation af egen fri vilje.. Held og lykke, håber det bedste for dig.
Mvh Lars Peder
Tak for dit gode råd, men jeg har privat socialrådgiver på og det har jeg haft et år. Det er kun hendes fortjeneste at min sag er så klar nu. Hun har lukket alle huller og virkelig presset jobcentret det sidste år.

til dig
mshp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2016, 14:37   #58
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det er bare så langt ude, at de ikke kunne indse det før nu!
Noget, politikere, sagsbehandlere og andre raske ikke fatter, er at det ikke 'kun' er opslidende og psykisk nedbrydende for den syge borger, men også for de pårørende. Det er hele familien, børn, samlever, forældre, søskende, venner etc som bekymrer sig i årevis.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 23:11   #59
mshp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Lokation: guldborgsund
Alder: 44
Indlæg: 38
Styrke: 13
mshp er ny på vejen
Så fik jeg også bevilget min handicapbil. Vi skal til afprøvning senere på måneden.

Den er bevilget som trivselsbil og ergoterapeuten fortalte at hun troede hun skulle ind og kæmpe for at jeg fik min bil på bilmøde i Tirsdags, men den gik direkte igennem.

Da hun havde læst hendes vurdering op og fortalt alt hvad hun ville sige, spurgte de om jeg var i målgruppen og hun svarer, ja absolut og så har hun blandt andet også fået bevilget stor boligændring fortalte hun dem, så det fortæller bare at det her bestemt ikke er fis eller for sjov.
Ok svarede de og sagde så er der ikke mere at tale om, hun skal have bevilget den bil.

Ergoterapeuten var meget overrasket over hvor nemt den gik igennem.
Det er første gang hun nogensinde har oplevet det med en trivselsbil, da de er meget sværere at få bevilget, end erhvervs og uddannelses bil.

Jeg er så glad og glæder mig til selv at kunne køre bil igen.
Jeg har ikke kørt i 4 år og bare været afhængig af andre. Samtidig får jeg en stor bil, så jeg både kan have min kørestol og el-scooter med i den, samt mand og 3 børn.
Nu får jeg endelig mulighed for at kunne gøre ting selv.

Så mangler jeg førtidspension, så er det hele gået igennem.
De lader vente på sig, på det jobcenter.
Tænk at det er så svært når nu de selv har sat min sag til at være åbenlys og derfor hurtigere går igennem hos teamet, men men men de skal da lige trække de sidste kræfter ud af mig. Tænk hvis jeg gav op, men nej det gør jeg ikke. Jeg vil kæmpe med næb og klør nu for at få hvad jeg er berettiget til.

Jeg vender tilbage når der er nyt om pension.

Knus til jer alle
mshp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 23:18   #60
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mshp Se meddelelser
Så fik jeg også bevilget min handicapbil. Vi skal til afprøvning senere på måneden.

Den er bevilget som trivselsbil og ergoterapeuten fortalte at hun troede hun skulle ind og kæmpe for at jeg fik min bil på bilmøde i Tirsdags, men den gik direkte igennem.

Da hun havde læst hendes vurdering op og fortalt alt hvad hun ville sige, spurgte de om jeg var i målgruppen og hun svarer, ja absolut og så har hun blandt andet også fået bevilget stor boligændring fortalte hun dem, så det fortæller bare at det her bestemt ikke er fis eller for sjov.
Ok svarede de og sagde så er der ikke mere at tale om, hun skal have bevilget den bil.

Ergoterapeuten var meget overrasket over hvor nemt den gik igennem.
Det er første gang hun nogensinde har oplevet det med en trivselsbil, da de er meget sværere at få bevilget, end erhvervs og uddannelses bil.

Jeg er så glad og glæder mig til selv at kunne køre bil igen.
Jeg har ikke kørt i 4 år og bare været afhængig af andre. Samtidig får jeg en stor bil, så jeg både kan have min kørestol og el-scooter med i den, samt mand og 3 børn.
Nu får jeg endelig mulighed for at kunne gøre ting selv.

Så mangler jeg førtidspension, så er det hele gået igennem.
De lader vente på sig, på det jobcenter.
Tænk at det er så svært når nu de selv har sat min sag til at være åbenlys og derfor hurtigere går igennem hos teamet, men men men de skal da lige trække de sidste kræfter ud af mig. Tænk hvis jeg gav op, men nej det gør jeg ikke. Jeg vil kæmpe med næb og klør nu for at få hvad jeg er berettiget til.

Jeg vender tilbage når der er nyt om pension.

Knus til jer alle
Nu hvor du ved at alt tilgængeligt materiale er friskt og er i kommunen, bør du rekvirere alt der findes om dig via aktindsigt, og aflevere det mod kvittering på jobcenteret, sammen med en ansøgning om pension på det foreliggende grundlag... så er der ikke mere der går i stå og du har gjort det du kunne !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension