K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2016, 20:16   #31
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Når du sammen med din læge skal udfylde læ265, så går mange af spørgsmålene på hvordan du selv ser dit helbred og fremtid . HVIS din nye læge skriver ting som er i strid med hvad andre læger har skrevet, vil jeg hvis jeg var dig, skrive din egen version , med henvisning til de steder i dine mange lægepapirer hvori der er dokumentatin for dine "påstande" og selvfølgelig huske at gøre opmærksom på at det er din samlever som skriver for dig.

men men men når din nye læge ser hvad andre læger har skrevet, så vil det se meget meget mærkeligt ud, hvis din nye læge som ikke kender dig, og har haft dig i behandling, pludselig skriver dig meget bedre end du er.

så tag det roligt mht. til dette i første omgang, lige nu kan du ikke gøre mere end bestille en tid.

som jeg læser det er det eneste der mangler i din sag en dokumentation for din ikke eksisterende arbejdsevne, så jeg krydser fingrer for at kommunen gør som smerteklinikken foreslår , nemlig at få lavet en adl i eget hjem.

fra andre tråde jeg har læst herinde, er der flere herinde osm har fået lavet en sådan og det var det som gjore at de blev bevilget førtidspensionl.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 11:53   #32
mshp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Lokation: guldborgsund
Alder: 44
Indlæg: 38
Styrke: 13
mshp er ny på vejen
Tak for du gider bruge tid på at svare Sortepigen

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Når du sammen med din læge skal udfylde læ265, så går mange af spørgsmålene på hvordan du selv ser dit helbred og fremtid . HVIS din nye læge skriver ting som er i strid med hvad andre læger har skrevet, vil jeg hvis jeg var dig, skrive din egen version , med henvisning til de steder i dine mange lægepapirer hvori der er dokumentatin for dine "påstande" og selvfølgelig huske at gøre opmærksom på at det er din samlever som skriver for dig.

men men men når din nye læge ser hvad andre læger har skrevet, så vil det se meget meget mærkeligt ud, hvis din nye læge som ikke kender dig, og har haft dig i behandling, pludselig skriver dig meget bedre end du er.

så tag det roligt mht. til dette i første omgang, lige nu kan du ikke gøre mere end bestille en tid.

som jeg læser det er det eneste der mangler i din sag en dokumentation for din ikke eksisterende arbejdsevne, så jeg krydser fingrer for at kommunen gør som smerteklinikken foreslår , nemlig at få lavet en adl i eget hjem.

fra andre tråde jeg har læst herinde, er der flere herinde osm har fået lavet en sådan og det var det som gjore at de blev bevilget førtidspensionl.

vh sortepigen



Tak. Ja jeg tænkte også det samme med lægen som du skriver og teamet må jo også kunne se at når 16 andre erklæringer skriver jeg ingen arbejdsevne og funktionsevne har og alt det andet de har skrevet og hun så skriver at jeg bare skal tage mig sammen.
Det må de jo kunne se, ikke hænger sammen.

Min jobkonsulent siger at der ikke mangler mere. Der skal ikke laves ADL når lægekonsulenten og smerteklinikken har lukket den som de har gjort.
Nå ja og så siger jobkonsulenten, vi bruger ikke ADL i Guldborgsund kommune, pis og papirer med dem

Min private socialrådgiver sagde også til hende i sommers, at det simpelthen ikke kune være rigtigt at jeg skulle bruge en uge på at restituere, hver gang jeg havde været til samtale på jobcentret, når de kunne se jeg ikke kunne holde til det og så sagde jobkonsulenten, vi tager ikke på hjemmebesøg i Guldborgsund kommune.
Så fik hun lige nogle paragraffer i hovedet af socialrådgiveren om krav om erstatning, hvis de forværrede mit helbred og vupti, så kunne det sagtens lade sig gøre, så hun kommer hjem til mig nu hver 3 mdr.

De er simpelthen så stride.

Jeg fik lavet en meget omfattende funktionsbeskrivelse af en ergoterapeut og fysioterapeut i eget hjem, da jeg blev visiteret til alle mine hjælpemidler og jeg har bedt min jobkonsulent om at indhente udtalelser fra de 2 og vedlægge min sag.

Min private socialrådgiver jeg har ansat, siger også at der ikke mangler mere og at den er så klar og tydelig som noget kan være, men jeg er enig med dig og bange for den vil blive afvist på det grundlag, men vi må se hvad der sker.

De har trukket og trukket tiden ved at sige at tingene ikke var belyst nok, så når nu jobkonsulenten siger, at der ikke er mere at komme efter, må jeg håbe hun har ret.

Vh mshp

Sidst redigeret af mshp; 11-01-2016 kl. 11:58.
mshp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 12:13   #33
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære mshp

du må aldrig stole på hvad jobkonsulenten siger fordi de har INGEN indflydelse på afgørelsen, og hvad rehab.teamet indstiller til.

men det er jobkonsulentens opgave at lukke alle huller, så sagen er velbelyst, sådan at rehab.teamet kan komme med en indstilling.

og ja vores kommune er tunge at danse med, men lige nu kan du ikke gøre mere , prøv at lægge det fra dig( det er SVÆRT ved jeg godt) i en periode, og tænk på noget andet positivt der giver dig glæde, for det er en livskvalitetstyv at være i den kommunale sagsbeh.mølle i så lang tid. .

nu skal du til lægen og have lavet læ265, og bagefter venter en tid hvor der intet sker, fordi der skal bookes en tid til mødet i rehab.teamet. og hvad der så sker, kan vi kun håbe på.

jeg ved flere herinde i forum har fået lavet en adl i eget hjem, jeg kender ikke til den paragraf hvor der står at kommunen skal komme og lave den i forbindelse med afklaring af arbejdsevne, måske andre kan være behjælpelige med dette.

men det ville være helt gak gak at sende en ny ergoterapeut hjem for at lave det samme som den der allerede har været der, men vores og andre kommuner tænker ikke logisk og fornuft, så vi må se hvad der sker.

sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2016, 20:26   #34
mshp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Lokation: guldborgsund
Alder: 44
Indlæg: 38
Styrke: 13
mshp er ny på vejen
Jeg vil prøve at slappe af

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Kære mshp

du må aldrig stole på hvad jobkonsulenten siger fordi de har INGEN indflydelse på afgørelsen, og hvad rehab.teamet indstiller til.

men det er jobkonsulentens opgave at lukke alle huller, så sagen er velbelyst, sådan at rehab.teamet kan komme med en indstilling.

og ja vores kommune er tunge at danse med, men lige nu kan du ikke gøre mere , prøv at lægge det fra dig( det er SVÆRT ved jeg godt) i en periode, og tænk på noget andet positivt der giver dig glæde, for det er en livskvalitetstyv at være i den kommunale sagsbeh.mølle i så lang tid. .

nu skal du til lægen og have lavet læ265, og bagefter venter en tid hvor der intet sker, fordi der skal bookes en tid til mødet i rehab.teamet. og hvad der så sker, kan vi kun håbe på.

jeg ved flere herinde i forum har fået lavet en adl i eget hjem, jeg kender ikke til den paragraf hvor der står at kommunen skal komme og lave den i forbindelse med afklaring af arbejdsevne, måske andre kan være behjælpelige med dette.

men det ville være helt gak gak at sende en ny ergoterapeut hjem for at lave det samme som den der allerede har været der, men vores og andre kommuner tænker ikke logisk og fornuft, så vi må se hvad der sker.

sortepigen



Jeg ved godt jeg ikke må stole på hvad hun siger, jeg er bare så naiv nogle gange, så snart nogle virker lidt søde ved mig og hun er den sødeste, hende jeg har nu, men jeg ved jo godt at det er spil for galleriet.

Men jeg stoler på hvad min private socialrådgiver siger. Men ja, du har ret, jeg kan ikke gøre mere nu end at få lavet den LÆ 265 hos lægen ,men bestiller ikke tid før jeg har de sidste papirer fra jobkonsulenten og det har jeg gjort hende opmærksom på i dag.

Jeg mangler nemlig den sidste status attest de har fra Hvidovre sygehus og det sidste lægeskøn fra lægekonsulenten.
Det er ekstremt vigtigt at min læge også læser dem, specielt det lægekonsulenten skriver for han har sat punktum i sagen.
Så nu må vi se hvornår de ligger i min e boks.

Ja de er tunge at danse med og de prøver godt nok også at undgå at gøre noget som helst for os. Men jeg skal ikke klage for jeg har nu fået det som jeg ville have det, med hensyn til møder osv.

Endnu engang tusinde tak for alle dine råd. Det sætter jeg stor pris på.
Jeg skriver her, når der er nyt i sagen.

mshp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 10:06   #35
mshp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Lokation: guldborgsund
Alder: 44
Indlæg: 38
Styrke: 13
mshp er ny på vejen
Så har jeg modtaget nye lægepapirer

Nu har jeg modtaget det sidste lægeskøn, fra lægekonsulenten i kommunen.


Han skriver"
Psykiateren finder ikke tegn på en egentlig psykiatrisk lidelse.
Kl er generelt belastet af smerter, funktionsnedsættelse og vanskelig livssituation.

Kl har kognitive gener betinget af fibromyalgien: koncentrationsbesvær, læsebesvær, glemsomhed, hurtig udtrætning, svært ved at håndtere flere ting på en gang og intolerance overfor larm.

Kl har gennemgået forløb med 6 psykologsamtaler med henblik på at bedre livskvaliteten med god effekt.
Der er ikke indikation for yderligere psykologiske tiltag.

Kl er kørestolsbruger pga smerter.

I brev fra smertelæge beskrives, at kl er optimalt medicineret.
Tilstanden er stationær.

En evt praktik/arbejdsprøvning vil kræve så omfattende skånehensyn, at det vil være svært at påvise brugbar erhvervsevne, selv i flexjob på minimal tid.
Al aktivitet er forbundet med smerter fra bevægeapparatet.

Gentagne bevægelser vil være en stor udfordring for kl.
Pga dårlig nattesøvn og bivirkninger til medicin har kl kognitive udfordringer og udtrættes hurtigt.

Der anbefales derfor en ADL vurdering, fra smerteenheden side.

ADL vurderingen beskriver, at kl får hjælp til personlig hygiejne.
Samlever klarer alle praktiske gøremål.
Kan kun betjene it eller tlf i max 15 min inden hun udtrættes.
Har svært ved at komme ud af hjemmet, pga adgangsforholdene.


På det foreliggende skønner jeg at KL's erhvervsevne er ophævet.
Der er ikke yderligere behandlingsmuligheder eller behov for yderligere oplysninger.
Arbejdsprøvning frarådes pga KL's lave funktionsniveau, samt enhver form for aktivering risikere at forværre KL's smerter."


Hvad tænker i om det han skriver?

Kh mshp
mshp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 10:44   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ser fint ud!!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 11:21   #37
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Mshp, resultatet kan vi ikke spå om, da kommunerne( og din/min kommune er særdeles kreativ) sjældent tænker logisk og lige efter bogen, men udfra lægekonsulentens udtalelse, burde det være det sidste hul der lukkes der.

MEN dette bare så du ikke sætter næsen helt op efter at NU går pensionen igennem, bare se på min sag................men når det er sagt så krydser jeg alt der kan krydses for at pensionen går igennem.

selv om det absolut ikke er lykken at havne med en førtidspension, når man hellere vil være rask og arbejde, så giver det en slags ro, mht livskvalitet, og overskud til at takle de svære helbredsproblemer vi desværre er indehavere af.

jeg håber du skriver hvordan det går dig.
vh og pas på dig.
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 14:59   #38
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu har jeg ikke nærlæst hele tråden og det du har skrevet..

Set i forhold til at opfylde kravene til en førtidspension ja så ser det rigtig fint ud det lægekonsulenten har skrevet...men men..

Jeg har svært ved at bedømme hvor du er henne i hele forløbet...da hvis man skal udredes til førtidspension ja så må kommunen ikke bruge lægekonsulenter....

De skal derimod udelukkende bruge klinisk funktion...når man skal udredes til fleksjob eller førtidspension...

Jeg mener som @sortepigen at du skal passe på med at sætte næsen op efter at det hele går glat igennem...

For de er yderst kreative når de skal bedømme og vurdere...

Samtidig har man med den nye lov indført at alle skal igennem et ressourceforløb inden tildeling af førtidspension (ved ikke om du har været igennem et sådan)

De har i loven lavet en skillelinje...for folk over 40 år og folk under 40 år...hvor dem som er under 40 år...ja dem ønsker man simpelthen ikke at give en pension...

Det gør dog ikke at man ikke kan få en førtidspension når man er under 40 år....det kan man godt....men de er mindre villige til at tildele pension til dem under 40..

Du skal passe på med at sige nej til et ressourceforløb....da du risikere at havne i "ingenmandsland" hvor du ikke kan blive afklaret i forhold til pension eller fleksjob..

Men skulle de komme med at du først skal igennem et ressourceforløb....ja så bør du klart klage over det...specielt hvis du har den udtalelse fra lægekonsulenten på skrift...og ud fra hvad denne skriver..

Nu ved jeg ikke hvilken ydelse du er på...men ud fra dit lange forløb ja så er det sikkert kontanthjælp...

Har du på noget tidspunkt tænkt på selv at søge en førtidspension?

Alle har ret til at bede kommunen om at undersøge om man er berettiget til en førtidspension...

Man skal søge den efter §17 stk 2 på det foreliggende grundlag i lov om social pension

Citat:
Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
For at man skal have en chance for at en sådan ansøgning vil gå igennem ja så kræver det at man kan se ud fra dokumentationen i din sag at det er fuldt ud dokumenteret at du ikke har nogen arbejdsevne og at der ikke er nogen behandlingsmuligheder...

Om du selv skal søge en førtidspension...ja det er svært at råde dig om...det er jer selv der skal tage stilling til det...

Men hvis du ikke kan få din sag for rehabiliteringsteamet på anden måde...ja så er det måske et forsøg værd...forudsat at din sag er fuldt ud dokumenteret på nuværende tidspunkt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 01:11   #39
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mshp Se meddelelser
Nu har jeg modtaget det sidste lægeskøn, fra lægekonsulenten i kommunen.


Han skriver"
Psykiateren finder ikke tegn på en egentlig psykiatrisk lidelse.
Kl er generelt belastet af smerter, funktionsnedsættelse og vanskelig livssituation.

Kl har kognitive gener betinget af fibromyalgien: koncentrationsbesvær, læsebesvær, glemsomhed, hurtig udtrætning, svært ved at håndtere flere ting på en gang og intolerance overfor larm.

Kl har gennemgået forløb med 6 psykologsamtaler med henblik på at bedre livskvaliteten med god effekt.
Der er ikke indikation for yderligere psykologiske tiltag.

Kl er kørestolsbruger pga smerter.

I brev fra smertelæge beskrives, at kl er optimalt medicineret.
Tilstanden er stationær.

En evt praktik/arbejdsprøvning vil kræve så omfattende skånehensyn, at det vil være svært at påvise brugbar erhvervsevne, selv i flexjob på minimal tid.
Al aktivitet er forbundet med smerter fra bevægeapparatet.

Gentagne bevægelser vil være en stor udfordring for kl.
Pga dårlig nattesøvn og bivirkninger til medicin har kl kognitive udfordringer og udtrættes hurtigt.

Der anbefales derfor en ADL vurdering, fra smerteenheden side.

ADL vurderingen beskriver, at kl får hjælp til personlig hygiejne.
Samlever klarer alle praktiske gøremål.
Kan kun betjene it eller tlf i max 15 min inden hun udtrættes.
Har svært ved at komme ud af hjemmet, pga adgangsforholdene.


På det foreliggende skønner jeg at KL's erhvervsevne er ophævet.
Der er ikke yderligere behandlingsmuligheder eller behov for yderligere oplysninger.
Arbejdsprøvning frarådes pga KL's lave funktionsniveau, samt enhver form for aktivering risikere at forværre KL's smerter."


Hvad tænker i om det han skriver?

Kh mshp

Jeg tænker, at den eneste konklusion på ovenstående er pension.

.....Det tænkte jeg dog også, da jeg selv læste noget lignende i min egen sag. Alligevel valgte rehabiliteringsteamet, at jeg ikke skulle indstilles til pension. Jeg lavede en partshøring, som pillede indstillingen fra hinanden med henvisning til lægeudtalelserne og søgte derefter selv om pension på det foreliggende grundlag, pgf 17. Og bad om foretræde for pensionsnævnet. Pensionsnævnet bad rehabiliteringsteamet revurdere sagen, og jeg er nu indstillet til pension (får svar om en uge).

Du skal derfor ikke give op, hvis det ikke går, som du håber, men kæmpe videre sammen med din bisidder.

Held og lykke ❤️
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 10:49   #40
mshp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Lokation: guldborgsund
Alder: 44
Indlæg: 38
Styrke: 13
mshp er ny på vejen
Jeg tør ikke håbe på pension

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Kære Mshp, resultatet kan vi ikke spå om, da kommunerne( og din/min kommune er særdeles kreativ) sjældent tænker logisk og lige efter bogen, men udfra lægekonsulentens udtalelse, burde det være det sidste hul der lukkes der.

MEN dette bare så du ikke sætter næsen helt op efter at NU går pensionen igennem, bare se på min sag................men når det er sagt så krydser jeg alt der kan krydses for at pensionen går igennem.

selv om det absolut ikke er lykken at havne med en førtidspension, når man hellere vil være rask og arbejde, så giver det en slags ro, mht livskvalitet, og overskud til at takle de svære helbredsproblemer vi desværre er indehavere af.

jeg håber du skriver hvordan det går dig.
vh og pas på dig.
sortepigen
Jeg har lært i de over 15 år i systemet, ikke at tro på noget før jeg har det på skrift, så jeg tager det stille og roligt, men jeg vil sige at jeg er optimistisk, fordi min private socialrådgiver siger at den er soleklar. Hun er ansat i metal hvor hun hver dag sidder med disse sager og hun har stor erfaring, så jeg må tro på hende, men derfor ikke ment, at jeg forventer at få pensionen.
Alle hendes sager er endt som hun forudså. Det er ret gode odds. Hehe.
Jeg skal nok skrive herinde, hvordan sagen forløber sig, når der sker noget nyt.

mshp
mshp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension