K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2009, 10:28   #1
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Handicappet pige afvist i Ikea

Selv børn bliver diskrimineret pga. handicap!!!

http://amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/a...142/AMTSAVISEN

Citat:
Otte-årig pige i kørestol mødte en lukket dør, da hun ville have sin mor med som medhjælper til en ferie-aktivitet i Ikea.



Af Ole Jessen
[email protected]


Som handicappet har man ofte meget at slås med, og derfor er det en kæmpe skuffelse, når man møder en lukket dør på grund af sit handicap. Den oplevelse har otte-årige Sophie fra Tilst været ude for hos Ikea i Skejby.

Sophies mor Helle Kristensen er skiftevis rystet og rasende over afvisningen af datteren. Hun kalder det diskrimination.

Hun og datteren tog til Ikea, *fordi Sophie gerne ville ind i Ikeas legerum og male på en hovedpude, en aktivitet som butikken reklamerer med i vinterferien. Men sådan skulle det ikke komme til at gå.

Først var der problemer med *alderen. 4-8 år står der ved legerummet, men Helle Kristensen blev bedt om at vise Sophies sygesikringsbevis for at bevise, at hun ikke er over otte år. Det udviklede sig til et mindre skænderi mellem hende og medarbejderen, da hun ikke havde datterens sygesikrigsbevis med. Men så greb en kvindelig medarbejder ind.


Ingen medhjælper
»Hun sagde, at hun godt kunne se, at Sophie ikke er over otte år, og at hun godt måtte komme ind. Det blev jeg glad for,« beretter Helle Kristensen.

Men glæden var kort. Sophies mor måtte nemlig ikke komme med ind for at hjælpe datteren.

»Jeg fortalte, at Sophie ikke *kunne klare det alene, og at hun som handicappet måtte kunne få en medhjælper med. Men det sagde kvinden nej til,« siger Helle *Kristensen.


Rystet og rasende
Døren var lukket for Sophie. *Forklaringen var, at legerummet er voksenfri zone. Sophie var dybt skuffet og ked af det, da hun ikke fik den oplevelse, hun havde *glædet sig til.

Helle Kristensen er rystet og *rasende. Hun møder normalt stor forståelse for, at hun er nødt til at hjælpe Sophie, som sidder i kørestol på grund af en medfødt hjerneskade.

»Jeg har aldrig været ude for *noget lignende. Jeg er dybt rystet. Men heldigvis har der været fuld opbakning til mig blandt mine *kolleger på mit arbejde. De er lige så fortørnede over afvisningen, som jeg er,« siger Helle Kristensen.
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 15:03   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sikke noget svineri , er det ikke ulovligt sådan noget , utroligt at de kan få sig selv til det de ansatte , håber da ved gud at moderen har sendt en skriftlig klage til IKEA det er diskriminering af handicappet så det bakser , godt nok har vi her til lands et samfund der mener at handicappet er anden rangs mennesker men er det ikke lige tidligt nok at lære en 8 årig pige det,,,,

burde sq boykotte den forretning ...
  Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 20:10   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
FØJ for pokker -SKAM JER

Der må da ved gud i himlen være en UTROLIG DÅRLIG LEDELSE I DEN IKEA BUTIK

Apropos -den må da være lige til klagerådet ang diskriminering af handicappede?
af ren stædighed og så sandelig få at få oprejsning, ja så tror jeg sørme at jeg ville gå hele vejen, så kan de lære det, kan de!

Godt hun har en stærk mor
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 13-02-2009 kl. 20:15.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min sag AFVIST...:(:(:( ace dk Alt det andet 22 07-02-2011 23:41
Unge pige i klemme - sygedagpengestop Anne Mette Alt det andet 35 19-08-2010 11:47
ny pige herinde hjælp mig nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-03-2010 12:02
16 år pige vil flytte hjemmefra l-kold Alt det andet 7 18-07-2009 08:10
Ret til FTP afvist Karolina At søge førtidspension 10 10-09-2008 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension