K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2011, 10:34   #1
fruJohnny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
fruJohnny er ny på vejen
Nedsættelse af timetale

Hej.
Jeg har i 7 år arbejdet i fleksjob og arbejdet fast 20 timer. Det er gået godt, og jeg har aldrig haft brug for kommunen i den tid. Nu er jeg efterhånden så slidt både fysisk og psykisk at jeg har brug for at få en ugentlig fridag (dvs. gå ned på 16 timer)

Jeg har haft møde med en jobkonsulent og fik lov til at prøve det i en begrænset periode (3 mdr.) da han syntes, at det var en voldsom nedgang i timetallet. Min chef var med ved mødet, og hun støtter mig i, at 16 timer vil være godt for mig.

Kan jeg få et godt råd til, hvordan jeg skal forholde mig til og "takle" jobkonsulenten?

Det er så let for dem at sige, at 4 timer pr. uge er meget at gå ned. De kan ikke mærke, hvordan jeg har det og hvad jeg slås med.
Det har været rigtig godt for mig "kun" at arbejde 4 dage om ugen, føler der er taget noget pres fra mig men jeg kan mærke på mig selv, at efterhånden som tiden nærmer sig til vi skal have møde igen, får jeg det dårligere psykisk. Jeg hader sådanne møder
fruJohnny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 10:51   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, ja umiddelbart kan jeg da ikke se hvad problemet skal være fra Jobkonsulentens side af, med mindre det er fordi at kommunen i dag kun refunderer 1/3 af din løn og hvis du går yderligere ned så skal de til at refunderer 2/3 af lønnen. Vedkommende skulle da være glad for at du kan finde en løsning med din arbejdsgiver og du kan blive trods nedsættelse af timer, det ville da være surt hvis timenedsættelsen gjorde at du stod uden job, for så kom kommunen på arbejde med afklaring igen.... jeg synes vedkommende er et fjols og kan godt følge dig i at du ikke ved hvad du skal gøre. Men hold fast i at du behøver den fridag, din arbejdsgiver er jo også enig, og spørg Jobkonsulent hvor i problemet er for dem at du har brug for en fridag, det er en meget normal ting som flekser.

og held og lykke
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 17:00   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære fruJohnny

Velkommen til k10

Som Susanne2412 skriver, er det meget normalt,
at fleksjobbere har en restitutionsdag.

Med 20 timer pr. uge, er det mest sandsynligt,
at din kommune yder 2/3 refusion,
og derfor bør jobkonsulenten støtte op om det,
især når arbejdsgiver gør.

Jeg kan ikke se hvorfor "det skal være i en begrænset periode".

Alle er da interesserede i, at du fungerer i jobbet,
da alternativet vil være trælst, mest for dig.

Du kan mærke at ordningen fungerer for dig,
og i stedet for at være nervøs over det forestående møde,
skulle du måske tage en snak med arbejdsgiver om,
hvordan denne synes det går ?

Måske skal I to blive enige om, at ordningen fortsætter sådan,
uanset hvad jobkonsulenten mener om det ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 17:32   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Forstår ikke lige det med 1/3del og 2/3dele-med mindre det er lige før ny ordning for idag heder det jo 1/2tilskud og2/3 dele tilskud

Det er jo lidt som en ny arbejdsprøvning,at sige så prøver vi lige 3 måndre.

Har du i perioden før den prøve haft din læge lidt med,så der ligger noget om hvad der gør at du har brug for en vile dag.
Ellers ville jeg forslå at du får noget hjæl fra den side.

Ellers skriv dagbog om før og nu,hvad har forandringen for dig betydet,på hele dagen/døgnet
Det hjælper også med at huske at få det hele med når der skal beskrives om jobbet før og nu,for man glemmer hurtig små detaljer der kan være med til at afgøre det store hele.

Din nedsættelse vil sikkert koste komunen,men det ville jo blive dyre hvis du må opgive jobbet helt jo..så mon ikke hvis du og arbejdsskiver begrunder det gruntigt at det vil lykkes for dig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 09:21   #5
fruJohnny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
fruJohnny er ny på vejen
Tak for dit svar.
Jo jeg har haft min læge med inde over, da jeg op til nedsættelsen var hos lægen, som mente, at jeg gik med en mindre depression. Det har heldigvis lettet nu, hvor jeg er kommet på 16 timer med en ugentlig fridag.
Og jeg har heldigvis en super go chef, som bakker mig op i, at hun hellere vil have mig 16 timer end slet ikke
fruJohnny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 09:31   #6
fruJohnny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
fruJohnny er ny på vejen
Hej Florken.
Tusind tak for dit svar. Det er super dejligt at få råd og hjælp, da jeg ofte har følt mig alene med det her.

Min arbejdsgiver får i forvejen 2/3 i tilskud. Grunden til at jobkonsulenten sagde, at det skulle være tidsbegrænset var vist, at han ikke selv kunne afgøre noget (han skulle have sin chef med indover) og så fordi han sagde, at 4 timers nedgang var meget! Jamen for pokker - jeg har brug for den fridag nu og kan ikke arbejde mere end 4 timer på de andre dage.

Jeg har talt med min chef. Hun bakker mig heldigvis op i, at det skal gøres permanent, så det håber jeg.

Jeg har bare haft så mange dårlige oplevelser, når jeg har været til møde med forskellige sagsbehandlere gennem hele mit forløb, indtil jeg blev godkendt til flexjob. Jeg er virkelig blevet mistænkeliggjort og har følt at de ikke har troet på mig, og det sidder stadig i mig.
fruJohnny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 10:35   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fruJohnny Se meddelelser
Jeg har bare haft så mange dårlige oplevelser, når jeg har været til møde med forskellige sagsbehandlere gennem hele mit forløb, indtil jeg blev godkendt til flexjob. Jeg er virkelig blevet mistænkeliggjort og har følt at de ikke har troet på mig, og det sidder stadig i mig.
Det tror jeg mange kender til,men når du har både læge bossen med vil jeg tro at vil blive godkendt.

alternativt,skal de jo så afprøve din arbejdsevne i et andet job,men det ville jo være lidt hul i hovdet at risikere dit job nu,for at gøre det disse tider.det vil jo tage mogle måndre.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 23:00   #8
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg kan faktisk ligge genkende til meget af det du skriver,jeg har i 5 år arbejdet 25 timer om ugen men da jeg så her senere er begyndt at døje med noget psykisk magter jeg ikke 25 timer længere og det er min jobkonsulent så ikke meget for at forstå men det er min læge og min chef heldigvis så nu jeg kommet ned på 20 timer først på prøve en måned og så skal vi se på det derefter,jeg hader nemlig os bare de der møder er altid hamrende nervøs.Men pøj pøj fremover håber det bedste for dig.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 09:59   #9
fruJohnny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
fruJohnny er ny på vejen
Hej KatrineB.
Det lyder som om vi er lidt i samme båd (det er vi vist allesammen på K10 mere eller mindre) Jeg går også ud fra, at jeg har min læge med mig men også min neurolog. Jeg har nemlig døjet rigtig meget med migræne det sidste halve år, men efter at jeg fik lov til at gå ned på 16 timer, er det blevet meget bedre. Og det sagde neurologen var rigtig godt for mig, da stress er en væsentlig faktor til at udløse migræneanfald.

Også rigtig meget pøj pøj til dig. Godt vi har vores chefer med til at bakke os op.
fruJohnny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nedsættelse af revalidering ? FrkSilverfox Alt det andet 9 03-02-2012 10:23
Nedsættelse af førtidspension stina2630 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 05-08-2010 18:46
Nedsættelse af kontanthjælp? Silly De Unge 31 23-06-2009 10:35
Nedsættelse Bente Knudsen Dit og Dat 2 30-04-2007 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension