K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2014, 18:49   #1
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Vaccination mod livmoderhalskræft

Vaccination mod livmoderhalskræft (HPV)

nu er min datter ved, at være den alder, hvor vi skal tage stilling til om hun skal have hpv, jeg er meget i tvivl.

Hun har mange problemer med sine led, gigt lider hun af.

Og man høre så meget om bivirkninger, så derfor er jeg meget i tvivl, samtidig er min oldemor, mormor, og mor døde af underlivs kræft, så jeg burde skynde mig og få hende stukket.

Men hvad nu hvis det går galt, hvad tanker har i om HPV.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2014, 21:53   #2
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
jeg forstår godt du tvivler med de historier der har været i medierne!
min egen datter blev vaccineret for 3 år siden, og heldigvis gik det helt uden problemer
men jeg har også en der skal igennem det om 3 år, og jeg må indrømme jeg er noget for og imod det.. men i sidste ende tror jeg hun får stikket, tænk hvis hun bliver ramt af kræft!
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2014, 23:11   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved det virkelig ikke!

Jeg er så bange for bivirkninger, allergiske reaktioner og alt det der - læste igen om en i avisen, der havde fået erstatning. Der er heldigvis nogle år til min datter (måske) skal have den - håber de mellemliggende år vil føre til mere ro, og at billedet bliver tydeligere.

Omvendt hjælper vaccinen kun på den seksuelt overførte HPV, så prævention???
Vaccinen hjælper jo ikke på de andre kræftformer alligevel, så......???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2014, 23:32   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Vi valgte at få vores datter vaccineret, da HPV er en virusinfektion næsten alle på et eller tids tidspunkt har haft. Langt de fleste uden nogen symptomer og uden udvikling af kræft.

OG BRUG AF KONDOM BESKYTTER IKKE 100%, selv om man mener at det nedsætter risikoen.

Vi valgte det fordi der har været en del andre typer kræfttilfælde (bryst og tarmkræft) i min mands familie og lægen var i tvivl om der så generelt kunne være en øget disponering for udvikling af kræft.

Vores datter havde ingen bivirkninger af vaccinen.

http://www.netdoktor.dk/centre/cancer/hpv.htm
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2014, 23:34   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Med den baggrundshistorie tænker jeg at der måske er noget arvelig disposition, så jeg ville nok sikre mig at hun fik den vaccination..

Hvad er hendes egne tanker omkring det, hun har en alder hvor man godt kan vende den slags.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 06:34   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der siges, den største "bivirknin"g i antal er gener omkring indstikstedet, men nu er antallet af injektioner for yngste målgruppe reduceret til 2 stik. Det skulle følgelig give færre gener.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 07:11   #7
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Skæmmekampangner fra antivaccine lobbyen har virket.
https://www.youtube.com/watch?v=lhk7-5eBCrs


Min kæreste var for gammel til at få det gratis, så hun betalte selv.

Det burden næste være lovpligtigt, for er man bærer, så kan man smitte mange andre (og potentielt slå dem ihjel via cancer, selv mænd).


*”A cohort study of approximately 1 million girls found no evidence supporting associations between exposure to quadrivalent human papillomavirus vaccine and autoimmune, neurological, and venous thromboembolic adverse events.[49]”

https://en.wikipedia.org/wiki/HPV_vaccines#Safety
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 09:19   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja jeg er meget i tvivl, hun er desværre lidt umoden, så hun vil bare ikke stikkes, vi kan godt vente nogle år, der er nogen heller ingen chancer for hun bliver sexuel aktiv i mange år endnu, så vi venter et par år i nu og se om de får tjek på bivirkninger,

lægen syntes det skal være nu, men vi venter og tænker
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 11:26   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ja jeg er meget i tvivl, hun er desværre lidt umoden, så hun vil bare ikke stikkes, vi kan godt vente nogle år, der er nogen heller ingen chancer for hun bliver sexuel aktiv i mange år endnu, så vi venter et par år i nu og se om de får tjek på bivirkninger,

lægen syntes det skal være nu, men vi venter og tænker
Det synes jeg lyder fornuftigt.

Man skal huske, at bruge sin egen sunde fornuft.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 13:14   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ved i hvert fald, at mine drenge så også skal vaccineres, så må det koste hvad det koste vil (omkring 3500 pr dreng).

Men håber det snart bliver en del af vaccinationsprogrammet til drengene også. Specielt fordi der ikke er screeningsmetoder til drengene. Ved da at Canada, Australien og USA også tilbyder vaccinen gratis til drenge, også.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension