K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2012, 22:03   #1
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Luksusfælden, ledighedsydelse

Har netóp set luksusfælden, hvor kvinder går fra flekskontrakt til ledighedsydelse. Parret går 13.500 kr. ned efter skat. Det bør nævnes at parrets samlede indtægt er / var 59000/45000 begge efter skat - Men anyway trods det, at man ikke indbetaler på samme måde har jeg svært ved at se, hvorfor ledighedsydelse skal være mellem 9-18% lavere end dag-pengene.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 23:50   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo fordi de ikke kan tvinge folk på kontanthjælp, men aller højest kan gøre det surt at modtage ledighedsydelse, det skal jo kunne betale sig at arbejde, ikk

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 09:40   #3
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Måske fordi statskassen ikke er bundløs, og dermed løber den tør for penge før eller siden?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 10:11   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Eller fordi flexjobbere ikke har en fagforening der kæmper for deres vilkår, og derfor er nemme at tromle...

Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Måske fordi statskassen ikke er bundløs, og dermed løber den tør for penge før eller siden?
Med det argument ville statskassen spare langt flere penge hvis de satte ydelsen ned på dagpenge istedet for ledighedsydelsen... eller bare satte dagpengesatsen til det samme som ledighedsydelsen.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 12:10   #5
Bettebitte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Bettebitte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Har netóp set luksusfælden, hvor kvinder går fra flekskontrakt til ledighedsydelse. Parret går 13.500 kr. ned efter skat. Det bør nævnes at parrets samlede indtægt er / var 59000/45000 begge efter skat - Men anyway trods det, at man ikke indbetaler på samme måde har jeg svært ved at se, hvorfor ledighedsydelse skal være mellem 9-18% lavere end dag-pengene.
Udbetaling af ledighedsydelse (som svarer til dagpenge) ved ledighed for fleksjobbere, forudsætter ikke medlemsskab og kontingentbetaling af og til en A-kasse - så derfor er udbetaling lidt mindre.

Er man ikke fleksjobber, så er det en forudsætning at man betaler kontingent til en A-kasse, som forudsætning for udbetaling af dagpenge (som svarer til ledighedsydelse) for fleksjobbere. Så derfor er udbetaling lidt højere.

Så samlet set, bliver det nogenlunde det samme.
Bettebitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 14:59   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Måske fordi statskassen ikke er bundløs, og dermed løber den tør for penge før eller siden?
Hvis man kigger ud i samfundet og ser hvad staten bruger penge på...ja så vil man vide at det ikke er ledighedsydelsen som som på noget tidspunkt kommer til at vælte budgettet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 17:29   #7
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

så selv udsendelsen, grunden til de gik såmeget ned var at hun var ansat i et fleksjob, hvor hun havde 2mdr. tilbage i. derfor ville deres indtægt falde såmeget efterfølgende.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 17:38   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Nu er det også ret stor samlet indkomst.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 19:00   #9
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis man kigger ud i samfundet og ser hvad staten bruger penge på...ja så vil man vide at det ikke er ledighedsydelsen som som på noget tidspunkt kommer til at vælte budgettet...
Nu var det så heller ikke en konklusion jeg lavede - men et simpelt "måske-spørgsmål".
Helt enig i at pengene bruges ret mærkværdigt - men det ændrer ikke på det faktum at det er det samlede billede der vælter budgettet og ikke blot en enkelt ting som eks. ledighedsydelsen.

F.eks. kunne jeg godt tænke mig man styrede sig lidt med ulandsbistanden - og startede med at få tingende i orden her hjemme først!
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 01:32   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bettebitte Se meddelelser
Udbetaling af ledighedsydelse (som svarer til dagpenge) ved ledighed for fleksjobbere, forudsætter ikke medlemsskab og kontingentbetaling af og til en A-kasse - så derfor er udbetaling lidt mindre.

Er man ikke fleksjobber, så er det en forudsætning at man betaler kontingent til en A-kasse, som forudsætning for udbetaling af dagpenge (som svarer til ledighedsydelse) for fleksjobbere. Så derfor er udbetaling lidt højere.

Så samlet set, bliver det nogenlunde det samme.
Nej det bliver samlet set ikke det samme..

A-kasse bidraget til staten er 315 kr om måneden, som er fuldt fradragsberettiget..
Dvs reelt betaler man knap 190,- om måneden for at kunne få ca 17.000 brutto i understøttelse, mod 15.500 i ledighedsydelse hvis man er under 60 år, og 10.300 hvis man er over 60...

Som fleksjobber gav jeg gerne de 190,- for at kunne få den større ydelse.. særligt hvis jeg nærmede mig de 60...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
ledighedsydelse osv. mrsjette Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2009 14:03
24.000 på ledighedsydelse Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 04-05-2009 09:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension