K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2013, 14:16   #11
adaucke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
adaucke er ny på vejen
Tak for alle de gode svar! Jo jeg har betalt til Industriens Pension og håber da også at jeg får en slat penge, hvis jeg engang får tilkendt fleks, men skal jeg allerede nu gøre dem opmærksom på, at jeg er syg? Og Jasch skriver, at jeg ikke skal være stationær? Er det noget helt nyt? Der står i det første lægeskøn, at jeg har varigt nedsat arbejdsevne, og at medicin kun vil være til forbedret livskvalitet, men ikke noget med hvor mange pct arbejdsevne jeg har. Men meget praktisk har kommunen så bedt om et andet lægeskøn, hvori der så står, at jeg først skal være stationær, før jeg kan komme i arbejdsprøvning.
Jeg var til møde i fleksrådet i august, og de afslog mig fordi de ville have mig afprøvet hvor mine hænder blev skånet. Det var ok, synes jeg, men intet skete, og pludselig blev kassen smækket i, og de ændrede forklaring. Nu skulle alt medicin pludselig være afprøvet. Det blev ikke nævnt hverken ved mødet eller i deres afgørelse, så jeg blev faktisk ret bleg.
Og da det så gik op for mig, at jeg ikke alene skulle på kontanthjælp, men at jeg så også skal på den lave flekssats bagefter så gik jeg helt i sort.
Men mener I at jeg godt kan få efterløn til sin tid, selv om jeg har været på kontanthjælp? Jeg har betalt til det siden det blev opfundet.
Herligt, at så mange har svaret. Godt at vide, at jeg ikke er alene.
adaucke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 15:08   #12
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Industriens pension. Der sendte jeg min journal ind, der gik kun ca. 1 uge hvorefter de satte penge ind for tabterhversevne.

Men jeg fik at vide at jeg ikke kunne få den månedlige tae udbetalt hvis jeg havde et flexarbejde. Kun ved sygemelding og arbejdsløshed.

Så synes lige du skulle undersøge det på deres hjemmeside.

__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 18:10   #13
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adaucke Se meddelelser
Tak for alle de gode svar! Jo jeg har betalt til Industriens Pension og håber da også at jeg får en slat penge, hvis jeg engang får tilkendt fleks, men skal jeg allerede nu gøre dem opmærksom på, at jeg er syg? Og Jasch skriver, at jeg ikke skal være stationær? Er det noget helt nyt? Der står i det første lægeskøn, at jeg har varigt nedsat arbejdsevne, og at medicin kun vil være til forbedret livskvalitet, men ikke noget med hvor mange pct arbejdsevne jeg har. Men meget praktisk har kommunen så bedt om et andet lægeskøn, hvori der så står, at jeg først skal være stationær, før jeg kan komme i arbejdsprøvning.
Jeg var til møde i fleksrådet i august, og de afslog mig fordi de ville have mig afprøvet hvor mine hænder blev skånet. Det var ok, synes jeg, men intet skete, og pludselig blev kassen smækket i, og de ændrede forklaring. Nu skulle alt medicin pludselig være afprøvet. Det blev ikke nævnt hverken ved mødet eller i deres afgørelse, så jeg blev faktisk ret bleg.
Og da det så gik op for mig, at jeg ikke alene skulle på kontanthjælp, men at jeg så også skal på den lave flekssats bagefter så gik jeg helt i sort.
Men mener I at jeg godt kan få efterløn til sin tid, selv om jeg har været på kontanthjælp? Jeg har betalt til det siden det blev opfundet.
Herligt, at så mange har svaret. Godt at vide, at jeg ikke er alene.
Du har betalt til Industriens Pension. Indbetaler du stadig? Hvis nej, hvor længe er det siden indbetalingerne ophørte? Hvis indbetalingerne er ophørt, så er pensionen højst sandsynligt gjort hvilende, dvs. den står bare og "æder sig selv op" med meget ringe dækning.

Du må straks rete henvendelse til IP og høre hvordan du er dækket.

Undrer mig bare at din fagforening ikke har bragt det på banem.

Det er normalt sådan at hvis man skal dækkes for tabt erhvervsevne med den fulde dækning, så skal det være imens ordningen er i kraft. Dvs. mens der indbetales på ordningen. Normalt opretholdes dækning i 3 måneder efter at indbetaling er ophørt, hvorefter man skal tage stilling til om man vil opretholde forsikringerne og opsparing og selv indbetale til ordningen. Det er de færreste der vælger den løsning når indtægten bliver mindre i forbindelse med sygdom. Fortsat indbetaling koster hurtigt et sted mellem 1.000og 2.000 kr. pr. måned.

Dette bare for at sige, at man skal sørge for at få anmeldt sin sygdom mens ordningen er i kraft, så vil man, hvis man godkendes til udbetaling, få udbetaling i henhold til den fulde forsikringssum, og der vil ofte også være præmiefritagelse, dvs. det indbetales på ordningen som om intet var hændt.

Jeg er bange for at der i dit tilfælde er sket det at ordningen er gjort hvilende, dvs. forsikringsdækningen er reduceret til et minimum og at der ikke mere er ret til præmiefritagelse. I så fald vil der være en reduceret udbetaling hvis der er nogen.

Jeg ærgrer mig hver gang jeg hører om folk der er blevet syge og ikke er opmærksomme på dækningerne i pensionsordningerne. Jeg har gjort flere opmærksomme på det hvor det er kommet dem til gode, både i forhold til udbetaling for tae. og fortsat opsparing.

Nu ikke for at male en vis herre på væggen, håber at du fortsat har dækning fra IP. håber det bedste for dig. Jeg er spændt på at høre hvilket svar du får fra IP.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 13:50   #14
adaucke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
adaucke er ny på vejen
Jo tak for svarene. Jeg er stadig i opsigelse fra mit arbejde. Jeg havde 6 mdr opsigelse, så der bliver betalt som sædvanligt til IP. Men skal jeg anmelde sygdommen nu eller vente til der er en pct på min nedsatte arbejdskraft?
Jeg kan se, at flere herinde har været heldige med at anke stop af dagpenge. Er det kutyme, at kommunen stopper folks dagpenge og så håber på, at folk ikke anker? Min reumatolog sagde til mig, at jeg kunne forlænges i op til et år, så det er kommunen der bare ikke vil finde den rigtige paragraf. Han kunne desværre ikke hjælpe mig, og han sagde at hvis jeg stoppede medicinen ville jeg være i stor risiko for blodpropper og hjertesygdomme. Jeg overvejede den mulighed fordi jeg har store bivirkninger af den, og så kan kommunen jo heller ikke vente på, at jeg har gavn af den. Jeg har en veninde, der også har gigt, og hun får ingen medicin, så hun havde ingen problemer med at blive forlænget og detefter at få fleks.
adaucke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 14:10   #15
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Det er ikke altid at forsikringsselskaberne kommer frem til samme afgørelse som kommunen.

Jeg var ikke afklaret på kommunen da jeg sendte min journal til IP, men de vurderede at jeg havde mistet over 2/3 af min erhversevne.

Jeg fik udbetalt et beløb, og blev fritaget for indbetaling til dem, og får et månedligt beløb, det beløb fik jeg fra den dag min arbejdsgiver stoppede med at betale min løn.

Så mit råd er tag fat i dem med det samme.

Mvh.

Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 14:50   #16
adaucke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
adaucke er ny på vejen
super! Tak for dit svar. Skal jeg bare sende den blanket, som er på deres hjemmeside, eller skal der lægeskøn med?
Må jeg være fræk at spørge hvad du fejler?
adaucke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 00:41   #17
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adaucke Se meddelelser
super! Tak for dit svar. Skal jeg bare sende den blanket, som er på deres hjemmeside, eller skal der lægeskøn med?
Må jeg være fræk at spørge hvad du fejler?
Superdejligt at din pension stadig er aktiv.
Så er der måske håb for dig og din økonomi. Og ikke mindst, hvis du får udbetaling fra dem får du højst sandsynligt også præmiefritagelse, dvs. opsparingen fortsætter som om intet var hændt.

Jeg undrer mig bare over at dit fagforbubd ikke har gjort dig opmærksom på at det er en mulighed.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 15:53   #18
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adaucke Se meddelelser
super! Tak for dit svar. Skal jeg bare sende den blanket, som er på deres hjemmeside, eller skal der lægeskøn med?
Må jeg være fræk at spørge hvad du fejler?

Jeg mener jeg udfyldte deres blanket, og fik hospitalet til at udskrive min journal.
Kørte ind og afleverede det hele.

Der gik ikke 10 dage før jeg havde pengene på en kreditorbeskyttet konto.

Mener IP skriver til en hvis der ikke går penge ind fra arbejdsgiver i lang tid.

Jeg har kol.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 17:29   #19
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser

Mener IP skriver til en hvis der ikke går penge ind fra arbejdsgiver i lang tid.


Mvh. Karin

Pensam Pension skrev ikke til mig, da der i lang tid ikke kom penge ind fra arbejdsgiver.

Fik kun et brev fra dem om, at de i lang tid ikke havde modtaget beløb fra arbejdsgiver, at forsikring var ophørt, at jeg nu ikke længere var dækket hos dem.

Kort sagt - jeg var smidt ud, uden mulighed for at få et beløb, erstatning for varigt nedsat erhvervsevne, osv.

Man skal selv være på dubberne, sørge for at de under sygdom i god tid er informeret. Køre sin sag løbende hos dem. Ellers er kassen lukket.

Sådan er det jo, de vil gerne have penge indbetalt, men helst ikke udbetale penge.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 18:53   #20
foxx450
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Helsingør
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
foxx450 er ny på vejen
hej adaucke
Du er ikke alene, der er jo mange der smidt af samfundet lige såvel som dig og mig. Man skulle tror at kommunerne skal hjælpe borger med problemer af et eller andet karaktere men dog nej, de skal spar men på hvilke bekostning er de jo ligeglad. Det er jo altid nemt at ramme nogen som os som er ramt på forvejen af sundheds, fysiske og psykiske problemer. Hvis vi få hjælp ved første møde med kommune, jobcenter eller sagsbehandler så har de ikke noget at lave og blive arbejdsløse...... Suuuuuuuuuuuuk
foxx450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension