K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2013, 16:11   #41
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu regner jeg alså ikke med at du selv har fået pension
for så havde du nok ikke den holdning til alle på K10

netop med de nye regler, kan en kommune netop sige fleks med en 1 eller 2 om ugen
som vil betyde man ryger på kontanthjælp resten af livet
da ingen vil ansætte en på så få timer og oven i vil man kun få fuld løn for
1 eller 2 timer. alså noget fattigere end pension

men netop denne reform, gør også at ingen har en mulighed for at prøve sig frem
for hvis man har fået det lidt bedre og kan måske arbejde 2-3 timer om ugen
så ryger man på fleks og kan aldrig få pension igen

netop det som formanden har skrevet i dette indlæg omkring pension og arbejde

fordi jeg kan skrive et par indlæg og som bliver skrevet i min seng
da jeg ikke kan sidde på en stol og skrive på Pc
betyder nok ikke jeg kan arbejde.
hvis jeg kunne arbejde 10 timer om ugen, så havde jeg nok været på fleks
samt bor på bosted, da jeg ikke kan klare at være i eget hjem
så jeg bliver overvåget af kommunen hverdag, om jeg har fået det bedre

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-09-2013 kl. 16:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 16:28   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Alle K10s brugere kan arbejde ellers ville de ikke kunne skrive på en computer, betjene en PC, passe deres børn eller tage sig af noget som helst i deres liv.

Men netop fordi der er (og bør være) stor forskel på at kunne lave noget og rent faktisk oversætte det til flexjob materiale og at personen kan håndtere ledighedsydelser (som også stiller krav). Også selvom en person kan lave "rigtigt" arbejde, er det stadig ikke sikkert at personen kan varetage et flexjob, selv på 1 time.
Kan du selv se dobbeltmoralen i dette kapitel??

Først skriver du alle kan arbejde for ellers kan de ikke skrive på computer, passe børn eller tage sig af noget i deres liv.
Og så? Så skriver du pludselig, at det kan folk så måske nok ikke alligevel

Det du tager som et udtryk for at JEG er FOR reformen - er så bare et uddrag af loven fra EFTER 2003, som netop udtrykker således, "Førtidspension SKAL være den absolut sidste udvej, når ALT ANDET ikke duer eller kan lade sig gøre, og ALT ANDET er afprøvet'' - bare omskrevet så alle kan være med.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 16:50   #43
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
nu regner jeg alså ikke med at du selv har fået pension
for så havde du nok ikke den holdning til alle på K10
Det har intet med at gøre om jeg er på pension eller ej. Det er faktum at alle kan arbejde, forskellen er om det er noget der kan omsættes til flexjob/klare ledighedsydelse.

Jeg kan omvendt sige at jeg "ikke regner med" at du får pension, når du forventer alle pensionister skal sidde passivt resten af deres liv.

Citat:
netop med de nye regler, kan en kommune netop sige fleks med en 1 eller 2 om ugen
som vil betyde man ryger på kontanthjælp resten af livet
da ingen vil ansætte en på så få timer og oven i vil man kun få fuld løn for
1 eller 2 timer. alså noget fattigere end pension
Igen, at kunne lave noget eller arbejde, kan ikke nødvendigvis oversættes til selv 1-2 timers flexarbejde.

Du får ca. 15.000 før skat for 1-2 timers arbejde, og det er uden gensidig forsørgerpligt, så det er ikke så meget fattigere end førtidspension.

Citat:
men netop denne reform, gør også at ingen har en mulighed for at prøve sig frem
for hvis man har fået det lidt bedre og kan måske arbejde 2-3 timer om ugen
så ryger man på fleks og kan aldrig få pension igen
Og det lyder du jo netop glad for, for du har flere gange udtrykt, at man ikke bør kunne arbejde overhovedet hvis man har førtidspension.

Citat:
fordi jeg kan skrive et par indlæg og som bliver skrevet i min seng
da jeg ikke kan sidde på en stol og skrive på Pc
betyder nok ikke jeg kan arbejde.
hvis jeg kunne arbejde 10 timer om ugen, så havde jeg nok været på fleks
samt bor på bosted, da jeg ikke kan klare at være i eget hjem
så jeg bliver overvåget af kommunen hverdag, om jeg har fået det bedre
Hvis du kan ligge i din seng og skrive indlæg, arbejder du jo også og jeg går ud fra du laver andre ting i løbet af dagen end at ligge i en seng.

Så er spørgsmålet om det kan oversættes til flexjob overhovedet. Men man skal passe på med at bare begynde på "alle der kan lave noget, skal tvinges i arbejde" argumentation som du nærmest går ud fra.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 17:10   #44
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
undskyld men jeg er godt nok helt væk
jeg har netop fået pension fordi jeg ikke kan klare et fleksjob
men kan absolut heller ikke tåle et skånejob

men at jeg kan stå et i køkken og lave mad en halv time og jeg kan gå i bad
betyder jeg udmærket kan klare mig selv og gå på arbejde
bor jo nok heller ikke på et bosted for sjov

det er jo netop dig som siger alle kan arbejde, når man bliver tildelt pension
hvis det var sådan, vil stort set ingen kunne få pension

og du mener når man først har fået pension, skulle alle til vurdering en gang om året
fordi du mener at en kommune tilkender pension, selvom ens arbejdsevne ikke er varig
nedsat.
ingen bliver tilkendt pension, hvis der er behandlingsmuligheder og ens arbejdsevne kan udvikle sig.
det er netop grunden til med den nye reform, næsten bliver helt umuligt og opnår FP
fordi man stort set skal være helt død
men det har folketinget besluttet, ikke mig som har skrevet loven

men kan godt se vi nok aldrig bliver enig om dette her

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-09-2013 kl. 17:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 17:13   #45
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kan du selv se dobbeltmoralen i dette kapitel??

Først skriver du alle kan arbejde for ellers kan de ikke skrive på computer, passe børn eller tage sig af noget i deres liv.
Og så? Så skriver du pludselig, at det kan folk så måske nok ikke alligevel
Jeg skriver der er forskel på at kunne arbejde/lave noget og at rent faktisk være i stand til at varetage et flexjob/ledighedsydelse.

Citat:
Det du tager som et udtryk for at JEG er FOR reformen - er så bare et uddrag af loven fra EFTER 2003, som netop udtrykker således, "Førtidspension SKAL være den absolut sidste udvej, når ALT ANDET ikke duer eller kan lade sig gøre, og ALT ANDET er afprøvet'' - bare omskrevet så alle kan være med.
Ja, det er for når man får tildelt pensionen. Men får senere at blive frakendt er meningen at du skal have drastisk forbedret erhvervsevne i forhold til da du fik pension. Men kommuner kan godt lide at presse det, så der er altid en risiko.

Men nu har reformen været der i over et halvt år, skal vi lige vente på at nogen bliver frakendt pga. job i løntilskud.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 17:27   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Abraxus du blander alle begreberne sammen i én pærevælling, der er svær at blive klog på...

At arbejde er en ting.
At kunne tørre sig selv i røven, er en hel anden.

Du kan ikke sammenligne ens daglige sysler på hjemmefronten, med et arbejde på arbejdsmarked. Lige som du da heller ikke kan konkluderer, at fordi man kan tage vare på sig selv i hjemmet, så kan man også godt arbejde - du kan ikke engang drage paralleller.

Fordi jeg vander mine stueplanter - kan jeg så arbejde i en blomsterbutik?

Fordi jeg kan bruge en computer - kan jeg så arbejde på kontor?

Fordi jeg tager mig af mine børn - kan jeg så arbejde i en børnehave??

Det du skriver er direkte rystende, når du skriver - vis mig en der ikke kan arbejde!?

Sidst redigeret af Ninja; 16-09-2013 kl. 17:33.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 18:00   #47
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Man kunne starte med at behandle folk anstændig, og ikke bare være en refussions maskine.

Inden jeg kom på føp var jeg i virk-praktik 37 t ugentligt.

Jeg fik så et lønnet job som korrekturlæser ved siden af. Da jeg spurgte om jeg måtte tage det, da fik jeg at vide at min arbejdstid skulle sættes op.

Da jeg skulle starte i praktik skulle jeg tvinges til 20 timer, selvom jeg havde aftalt 37 t med de offentlige *fjabser* og da jeg til en start arbejde 22 timer 3. dage om ugen i stedet for 20 timer, da fik jeg at vide, at jeg havde snydt dem.

Så ja hvis det offentlige behandlede en anstændigt, så ville det være rimeligt om alle muligheder skulle være udtømte - pointen er bare at det gør det offentlige ikke.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 19:26   #48
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Abraxus du blander alle begreberne sammen i én pærevælling, der er svær at blive klog på...

At arbejde er en ting.
At kunne tørre sig selv i røven, er en hel anden.

Du kan ikke sammenligne ens daglige sysler på hjemmefronten, med et arbejde på arbejdsmarked. Lige som du da heller ikke kan konkluderer, at fordi man kan tage vare på sig selv i hjemmet, så kan man også godt arbejde - du kan ikke engang drage paralleller.

Fordi jeg vander mine stueplanter - kan jeg så arbejde i en blomsterbutik?

Fordi jeg kan bruge en computer - kan jeg så arbejde på kontor?

Fordi jeg tager mig af mine børn - kan jeg så arbejde i en børnehave??

Det du skriver er direkte rystende, når du skriver - vis mig en der ikke kan arbejde!?

Det er en skrækkelig tråd denne her

Fordi jeg netop er bevilliget flexjob efter reformen, kan jeg godt følge lidt hvad Abraxus er inde på.

Jeg kan nemlig godt vande stueplanter, lave 1 kande kaffe og tømme postkassen hver dag. Det blev jeg oplært i på min arbejdsprøvning/revalidering og det tog et halvt år at få en effektiv arbejdstid på 4 x ½ time om ugen. At jeg aldrig kommer tilbage til mit gamle fag, klejnsmed, er underordnet, jeg skal nemlig søge med de kompetancer jeg nu har erhvervet mig

Det jeg skriver her er i forhold til overskriften på tråden, få timers arbejde kan koste dyrt. Jeg synes også det er øv at jer på førtids ikke kan finde nogle få timers arbejde uden at frygte den nye reform ånde jer i nakken.

Sidst redigeret af Moi; 16-09-2013 kl. 19:38.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 20:48   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Det er en skrækkelig tråd denne her

Fordi jeg netop er bevilliget flexjob efter reformen, kan jeg godt følge lidt hvad Abraxus er inde på.

Jeg kan nemlig godt vande stueplanter, lave 1 kande kaffe og tømme postkassen hver dag. Det blev jeg oplært i på min arbejdsprøvning/revalidering og det tog et halvt år at få en effektiv arbejdstid på 4 x ½ time om ugen. At jeg aldrig kommer tilbage til mit gamle fag, klejnsmed, er underordnet, jeg skal nemlig søge med de kompetancer jeg nu har erhvervet mig

Det jeg skriver her er i forhold til overskriften på tråden, få timers arbejde kan koste dyrt. Jeg synes også det er øv at jer på førtids ikke kan finde nogle få timers arbejde uden at frygte den nye reform ånde jer i nakken.
Jeps, det er som regel også den kunnen, der udløser fleks.
Havde jeg selv kunne lulle rundt med en kaffekande på fx et plejehjem et par timer om ugen, så havde jeg også gjort det.
Jeg kan bare ikke - derfor førtidspensionen

Så når fx Abraxus skriver, vis mig en der ikke kan arbejde, så bliver jeg en smule provokeret - for JEG kan ikke. Jeg kunne ikke engang klare en skide arbejdsprøvning, og måtte heller ikke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 21:12   #50
FedUp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 25
Styrke: 13
FedUp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Det er en skrækkelig tråd denne her

Fordi jeg netop er bevilliget flexjob efter reformen, kan jeg godt følge lidt hvad Abraxus er inde på.

Jeg kan nemlig godt vande stueplanter, lave 1 kande kaffe og tømme postkassen hver dag. Det blev jeg oplært i på min arbejdsprøvning/revalidering og det tog et halvt år at få en effektiv arbejdstid på 4 x ½ time om ugen. At jeg aldrig kommer tilbage til mit gamle fag, klejnsmed, er underordnet, jeg skal nemlig søge med de kompetancer jeg nu har erhvervet mig

Det jeg skriver her er i forhold til overskriften på tråden, få timers arbejde kan koste dyrt. Jeg synes også det er øv at jer på førtids ikke kan finde nogle få timers arbejde uden at frygte den nye reform ånde jer i nakken.
Det er simpelthen så ulækkert at parkere syge mennesker på den måde. 4 x ½ times arbejde om ugen. Hold op jeg er forarget!
FedUp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledsmerter kan koste jobbet Webmaster K10 Nyheder 0 18-05-2012 06:40
Førtidspension = 20 timers arbejde... Multe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 18-10-2010 00:55
Jobcentre kan koste kommuner dyrt bla-bla Politik og Samfund 0 21-07-2009 10:27
Jobcentre kan koste kommuner dyrt Webmaster K10 Nyheder 0 21-07-2009 08:00
300 timers regel bliver til 450 timers regel Systeminvalid Politik og Samfund 9 23-09-2008 17:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension