K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2012, 18:58   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Question Feriepenge på kontanthjælp

Hej alle I kloge mennesker

Mine sygedagpenge er netop nået varighedsbegrænsingen og jeg er endt på kontanthjælp.
Jeg har 25 feriedage til gode, jeg ved, at jeg ikke kan holde ferie, når jeg er ny på kontanthjælp, betyder det så, at de penge går tabt?

Det skal siges at feriepengene er optjent under en ansættelse jeg havde tidligere, hvor jeg kun var på 20 timer, derfor er feriepengene sv.t. eller lidt mindre end kontanthjælpen, så det kan ikke betale sig at få dem udbetalt i stedet for kontanthjælp.

På forhånd tak
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 19:05   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er vist kun på sygedagpenge man kan få sine feriepenge udbetalt uden modregning.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 19:18   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det du har krav på er at feriepengene modregnes dag for dag.. så du kan få pengene udbetalt istedet for 25 dages kontanthjælp.

Hvis beløbet er større end kontanthjælp for 25 dage kan det betale sig... ellers kan det ikke.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 19:23   #4
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Suk... synes egentlig det er noget svineri, at man knokler for at optjene de penge, og så kan man ellers vinke farvel til dem.
Men havde mine anelser om, at det forholdt sig sådan
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 19:48   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er ikke at vinke farvel.. du er jo velkommen til at holde de 25 dages ferie du har optjent og leve af de penge.

Så jo, du kan godt holde ferie på kontanthjælp.. men lige som når man holder ferie når man har et job, skal man leve af feriepengene imens... der får man jo heller ikke udbetalt pengene oven i lønnen uden at holde ferie.

Jeg har også før givet afkald på feriepenge, fordi der ikke var nok til at jeg kunne leve af dem, og istedet arbejdet hele sommeren, så jeg fik løn istedet.

Man kan ikke få kontanthjælp, hvis man kan forsørge sig selv.. hvis man har løn, feriepenge, dyrt hus eller bil osv, skal man leve af det før man kan få kontanthjælp..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 20:14   #6
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er ikke at vinke farvel.. du er jo velkommen til at holde de 25 dages ferie du har optjent og leve af de penge.

Man kan ikke få kontanthjælp, hvis man kan forsørge sig selv.. hvis man har løn, feriepenge, dyrt hus eller bil osv, skal man leve af det før man kan få kontanthjælp..
Tja det er som man tager det. Jeg synes det føles som tyveri, især i betragtning af alle de penge jeg er gået glip af i de fire år siden kommunen burde have givet mig fleksjob ifølge lovgivningen... så med alt det jeg har mistet på den konto, så kunne jeg nu godt bruge 8000 som et plaster på såret.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 20:59   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men hvordan kan det være du ikke valgte at få nogen af dem udbetalt mens du var på sygedagpenge..

Og nu hvor du i lang tid ikke kan holde ferie på kontanthjælp, giver de dig måske netop chancen for at holde fri i en periode..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 21:59   #8
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Alt afhængig af hvordan det er optjent er det muligt at reducere antalet af feriedage eg. fra 25 til en. Du skal forberede dig på at det skal særes i den røde tape; men det er muligt. Endelig giver feriepenge mulighed for at holde fri, hvis det er lovligt varsligt. I tilfælde af reduction af dage kan du komme ud for at du først kan afvikle ferien til næste år... Men muligheden foreligger
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 11:32   #9
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg har fået så lidt i sygedagpenge, at jeg blev suppleret op med kontanthjælp så jeg fik det samme som jeg ville få på kontanthjælp, så der har ikke været nogen mulighed tidligere.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp vs. Feriepenge. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-08-2013 12:18
feriepenge+kontanthjælp fibro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 02-10-2012 21:30
Kontanthjælp og feriepenge. Susanne M Alt det andet 24 03-04-2012 05:20
Feriepenge & kontanthjælp & aktivering Cordulla Alt det andet 2 20-03-2010 14:35
Kan man hæve sin feriepenge når man er på kontanthjælp? cezara Alt det andet 5 05-11-2009 22:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension