K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2012, 15:58   #1
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Fleksjob efter 1/1 2013

Nu sidder vi lige et par stykker og diskuterer den nye "lov" om fleksjob...

hvordan er det så lige det er??

hvis man er visiteret til fleksjob og har arbejdet som sådan, men blot er arbejdsløs, er det så samme regler man ryger under fra den 1'ste januar 13, forstået således:

man finder et job, til f.eks 117 kr i timen, det betaler arbejdsgiver så, og derudover suplerer kommunen op til dagpengesatsen...

eller er man stadig under den "gamle" lov , hvor arbejdsgiver betaler og så får refunderet ½ delen henholdsvis 2/3 af lønnen??

hvad nu hvis man er i job, med tilskud fra kommunen, skal det så laves om til den nye ordning??
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 16:14   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er lagt op til, at er du i job inden årsskiftet fortsætter du efter de gamle regler til du evt bliver ledig. Og det medfører så også, at er du ledig ved årsskiftet kommer du under de nye regler ved jobopstart efter årsskiftet. Men intet er vedtaget endnu.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 16:20   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kan læse det hele i den link, som webmaster har lagt ind - den er ude i højre side...:


Hvad betyder reformen af førtidspension og fleksjob for dig, når den træder i kraft den 1. januar 2013?:
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...for%20dig.aspx

Og bla. om os der allerede er visiteret og i fleksjob og folk på førtidspension i de sidste sider i den link, som webmaster også har sat ind i højre side: Den nye aftale om en reform af førtidspension og fleksjob:
http://www.k10.dk/media/aftale-fleks...ormen-2012.pdf
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 23:01   #4
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du kan læse det hele i den link, som webmaster har lagt ind - den er ude i højre side...:


Hvad betyder reformen af førtidspension og fleksjob for dig, når den træder i kraft den 1. januar 2013?:
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...for%20dig.aspx

Og bla. om os der allerede er visiteret og i fleksjob og folk på førtidspension i de sidste sider i den link, som webmaster også har sat ind i højre side: Den nye aftale om en reform af førtidspension og fleksjob:
http://www.k10.dk/media/aftale-fleks...ormen-2012.pdf
tak.. havde set dem, kunne være der sad en med en ren ordlyd, så man ikke behøvede stave sig igennem hele den lange smørre, når nu man kun husker en linje ad gangen hi hi

men er der så en klog der kan fortælle mig om dette er rigtigt:

hvis man er visiteret/bevilget et fleksjob, så skal man ikke starte forfra i hele møllen eller va ? altså bevilges igen hvis man har gået ledig som fleksjobber, og starte på det der med 5 år ad gangen osv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der er lagt op til, at er du i job inden årsskiftet fortsætter du efter de gamle regler til du evt bliver ledig. Og det medfører så også, at er du ledig ved årsskiftet kommer du under de nye regler ved jobopstart efter årsskiftet. Men intet er vedtaget endnu.
ok... jeg forstod det var vedtaget
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 00:43   #5
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hvilken fordele har jeg så ved få et flexjob inden den 1 januar?? er på kontanthjælp??og er 39..efter hvad jeg læser og er måske langsom men som jeg kan se har det ikke den helt store fordel at jeg får et inden

Sidst redigeret af pruttenQ34; 09-10-2012 kl. 00:48.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 01:02   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den eneste fordel....hvis det bliver vedtaget som det ligger nu.....er at dem der er i fleksjob inden d. 1/1-2013...altså dem der faktisk har et job....de vil beholde den aftale som de har nu....lige indtil de evt bliver fyret eller på anden måde skifter job...

Gør man det...skifter job eller bliver fyret....ja så ryger man også over på den nye...

Men det er altså ret svært at diskutere disse ting...da det jo som sagt ikke engang er vedtaget endnu...

Der kan blive lavet om i det...men det kan også vedtages som det ligger nu...det er der ingen der ved...ud over dem som har lavet aftalen...

@energizer...

Igen det er ikke vedtaget endnu...men hvis det bliver som det er nu....så betyder det ikke noget at man er visiteret inden d. 1/1-2013...

Men det kan anbefales at man sætter sig ned og læser udkastet stille og roligt igennem....måske over nogle dage..tag evt noter af vigtige ting eller ting man lige man ved kommer til at berøre en selv..

Og så kan det ikke siges tit nok....det er ikke vedtaget endnu...og så længe det ikke er det...ja så kan der stilles ændringsforslag osv osv...

Lige nu bruger de forhåbentligt tiden til at læse alle høringssvar nøje igennem....og ud fra dem...ja der kan de evt komme frem til ting som de kære politikere måske ikke lige havde tænkt på....og hvor de måske skal ændre nogle ting...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 01:54   #7
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Er der nogen, der ved, hvornår det skal 1. behandles?
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 11:36   #8
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
det er da kun godt den ikke er vedtaget endnu... for umiddelbart...

(har kun læst den igennem et par gange, sådet er ikke alt der hænger fast endnu, fra dette udkast til en lov..)

så har arbejdsgiveren, i mit tilfælde, ingenting ud af at ansætte mig, på nuværende lov er der trods alt en lille gulerod...

nå, nok om det, lad os se efter 1ste behandlingen inden man maler fanden på væggen..
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 11:40   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det skal såmænd nok blive vedtaget i sin fulde ordlyd, da regeringen hellere vil lave finanslov med Venstre mod at lave kontanthjælpsreform til foråret.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 12:52   #10
muslingen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
muslingen er ny på vejen
Hej.

Jeg forstår heller ikke helt lovforslaget vedr. flexjob.. Håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg er p.t delvist raskmeldt fra mit job og arbejder p.t 18 timer om ugen. Jeg kan slet ikke forestille mig at jeg bliver i stand til at arbejde fuld tid...

Men jeg kan slet ikke overskue de økonomiske konsekvenser!!!

Min arbejdsgiver har udbetalt fuld løn til mig under sygdommen, og får refusion fra kommunen. Der er håb om at de evt kunne beholde mig i flexjob- Men hvad med min løn?....

Jeg tjener p.t 33.000 kr om måneden. Hvor meget af min indkomst vil jeg miste?

Jeg er bare SÅ nervøs over hvordan det hele skal gå... *suk*...
muslingen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP før eller efter 1.1.2013 engager Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 22-04-2015 09:23
Beregning af førtidspension uden for EU/EØS efter 1/1-2013 GentleGiant Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-09-2013 18:33
Førtidspension §17 eller §18 efter 2013 regler mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 26-04-2013 14:22
förtidspensions regler efter 2013 greenpeace Alt det andet 2 29-03-2013 11:25
Søg boligstøtte efter 01.03.2013 og Udbetaling Danmark stampe Politik og Samfund 0 22-02-2013 19:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension