K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2012, 08:02   #1
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Føp, gammel ordning, skift bortfald

Hej K10, jeg er enlig føp'er på gammel ordning. Jeg er væsentligt handicappet og vil egentligt gerne skifte til den ny ordning, da jeg i hovedsagen ikke modtager særlige ydelser.

Mit problem er så at jeg kan risikere at have en (meget høj) indtægt - (ikke arbejdsindtægt).

I det tilfælde vil føp vel bortfalde helt på ny ordning, hvis man når bortfaldsgrænsen - medens den på gammel ordning bevares i form af invaliditetsbeløb.

Er der nogen der kan be-eller afkræfte at det forholder sig sådan - Altså om føp bortfalder permanent ved den ny ordning - eller om man har krav på genoptagelse efterfølgende år?
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 11:04   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der skal flere oplysninger til for at kunne svare!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 11:51   #3
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Tak for indlæg og undskyld, men hvilke oplysninger er det der mangles?
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 12:36   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan tjekke inde på Borger.dk, og udregne hvilke ordninger der giver hvad, samt herunder fratrækkes, og med hvad.

Det kommer helt an på hvilke indtægter der er tale om.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 12:59   #5
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
tak, men det var ikke det jeg spugte om.:

Jeg spurgte, jf. nederste linie i mit første indlæg Om føp bortfalder permanent ved den ny eller om man har krav på genoptagelse efter et år,

(hvis man i et indeværende år har en så høj indtægt at hele pensionen bortfalder)
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 14:22   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvem kan svare på spørgsmål omkring modregning af indtægt i din ftp?

Interessant problemstilling Superhoax!

Det ville være rimeligt at antage, at ingen herinde har de fornødne kompetencer til at svare korrekt på det spørgsmål, da der såvidt vides ikke har været nogle tråde, fra folk på 'eft.2003-ftp' der har tjent over maxgrænsen på deres type pension.

Ej heller mindes jeg nogle tråde, der har omhandlet modregning i det hele taget.

Det må derfor være de instanser der dagligt afstemmer pensionsudbetalinger med indtægter, der kan svare fyldestgørende på sådan et spørgssmål - at starte med at kontakte Pensionsstyrelsen - PÅ SKRIFT - virker som et skridt i den rigtige retning.

De bør også kunne svare på, om ét års overskridelse af max-indtægtsgrænsen, automatisk medfører permanent bortfald af ftpensionsbevilling.


Svaret fra Pensionsstyrelsen kunne eventuelt have generel interesse for andre brugere på k10 - "hvordan præcis foregår det, når der skal modregnes med skiftende beløb, i din ftp?"

Sidst redigeret af L.S.; 01-07-2012 kl. 14:27.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 14:50   #7
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@ L.S mange tak for svaret. Vil prøve at følge op privat når jeg får tiden og overskudet til det, og ellers følge med her på tråden.

Vil helt sikkert føle pensionsstyrelsen på tænderne, selvom det nok ikke er mange der konkret skal overveje den gamle eller nye pension, så er det jo værd at tage med at man umiddelbart er sikret retten til den gamle (og i mange tilfælde lidt lavere pension) uanset, om det regner hagler eller sner

Og mange tak for dit præcise svar, der rammer hovedet på sømmet:-)
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 11:16   #8
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Så har jeg haft telefonisk kontakt til pensionsstyrelse.: (farlig grund jeg ved det). Vedkommende oplyste, at der skulle træffes en konkret afgørelse om frakendelse - og at pensionen altså ikke kunne frakendes på baggrund af én høj indtægt ét enkelt år, der ikke var arbejdsindtægt.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konsekvensberegning for skift fra gammel ordning til ny ordning. Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 25-03-2013 20:26
Fra gammel førtidspensions ordning til ny førtidspensions ordning Webmaster Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 12-02-2013 15:46
Principafgørelse: fortrydelsesfrist 4 uger ved bortfald af SDP gunvor Den nyttige viden vi alle har 1 23-07-2012 08:50
fp efter gammel ordning Hawk Misty Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-12-2011 10:28
skift til førtidspension fct Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2009 03:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension