K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2007, 12:28   #1
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Rabat i tog og bus med "mimrekort".

Hej

Jeg skriver et indlæg om dette emne, da det er en håbløs ting at få styr på via google...

Jeg har besøgt dsb, midttrafik og div. andre på nettet, men jeg kan ikke finde noget konkret.

Jeg skal have lavet et dsb kort med billede, så jeg kan få rabat i tog og bus. Kortet skal bruges som legitimation - at jeg er førtidspensionist og berettiget.

Er der nogen herinde der kan fortælle mig om reglerne i praksis ?
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 12:39   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
amik du burde kunne finde noget her

http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagen...=1045127703819
jeg skriver lige kort hvad der står og så kan du selv se om du kan finde resten derover

Pensionistkort


Pensionistkort kan købes til tre sammenhængende zoner eller til alle zoner i Hovedstadsområdet.

Man skal være fyldt 65 år for at kunne købe pensionistkort.

Personer under 65 år der modtager førtidspension fra de sociale myndigheder, kan dog også købe kortet.

Dækning

Kortet giver ret til kørsel med bus, tog og Metro i de zoner, kortet gælder til. Pensionistkort sælges kun med gyldighed i tre måneder. Kortet udløber kl. 4.00 (sidste påstigning) natten efter sidste gyldighedsdag.

Prisinformation

Priser pr. 21.01.2007
Zoner Pensionistkort - 3 måneder
3 340 kr.
Alle 450 kr.

Håber det var det du ledte efter ellers må du lige skrive igen

Her i kommunen får man når man bliver førtidspensionist et kort sådan at man kan dokumentere at man er pensionist, hvis ikke du har det så er det papiret med tilkendelse af pension du skal bruge ( men kun første gang ) og hvis der er andre steder du skal ind vil jeg tro at når først du har din dsb kort hvoraf det fremgår at du er pensionist ja så kan du bruge det
  Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 12:40   #3
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Hvad mener du med reglerne? Reglerne for at få lavet et kort? Eller reglerne for befordring og rabat til pensionister?

For at få et DSB-legitimationskort, skal du henvende dig ved billetsalget og have et pasfoto og dokumentation for at du er førtidspensionist med. Det koster ikke noget at få lavet kortet. Det skal fornyes hvert år.

Angående rabatter, så er det nok op til det enkelte trafiksselskab, men jeg har nu ikke været ude for at mit DSB-kort ikke har kunnet bruges som dokumentation. DSB giver næsten 50% rabat på 65-billigdage, og de andre dage lidt mindre, men der er mange penge at spare.

Håber du kunne bruge svaret...

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 13:16   #4
beani
Føler sig hjemme på K10
 
beanis avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2005
Indlæg: 37
Styrke: 19
beani er rigtig godt på vej
Dsb ledsagerkort, ved ikke om du kan bruge det,det giver dig ret til at have en ledsager gratis med eller du rejser for ½ pris, hvilket vist er billigere end pensionistkort

http://www.handicap.dk/ibs
beani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 13:55   #5
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fiemie Se meddelelser
Hvad mener du med reglerne? Reglerne for at få lavet et kort? Eller reglerne for befordring og rabat til pensionister?

For at få et DSB-legitimationskort, skal du henvende dig ved billetsalget og have et pasfoto og dokumentation for at du er førtidspensionist med. Det koster ikke noget at få lavet kortet. Det skal fornyes hvert år.

Angående rabatter, så er det nok op til det enkelte trafiksselskab, men jeg har nu ikke været ude for at mit DSB-kort ikke har kunnet bruges som dokumentation. DSB giver næsten 50% rabat på 65-billigdage, og de andre dage lidt mindre, men der er mange penge at spare.

Håber du kunne bruge svaret...

Fiemie
Hej Fiemie.

Ja det er lige netop det jeg ledte efter... jeg ved godt hvordan jeg skal få det lavet. Jeg fik også et legitimationskort fra kommunen da jeg blev pensionist, som jeg skal bruge til at få dsb kortet.

Tak for svarene alle sammen.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 02:28   #6
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Red face Der er lille MEN

med hensyn til at få fornyet ens "mimrekort" har visse stationer DSB/Movia ikke kunne bruge disse kort man får som viser at man er førtidspensonist, dette betyder at jeg her hvor jeg bor skal bruge vores pensionsmeddelse (det er træls ) der er herfor INGEN direkte regler hos DSB.
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 09:24   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er latterligt for netop de der kort skulle jo være for at man slipper for at vise sin pensions meddelse , det er jo ikke lige alle der syntes at det er lige fedt at stå med sin pensions meddelse til en eller anden tilfældig dsb ansat, det er trods alt et dybt personligt papir ....

Kan du ikke bruge kortet sammen med din sidste udbetaling feks ...

På den måde slipper du for at stå og vise en meddeles om hvorfor du har fået pension , det kommer i det store og hele ikke dem ved
  Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 16:10   #8
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det er latterligt for netop de der kort skulle jo være for at man slipper for at vise sin pensions meddelse (cut).......... , det kommer i det store og hele ikke dem ved
Du har ret Hejdien.

Egentlig ville jeg foretrække at man fordoblede pensionen, og betalte det samme som alle andre, så man slap for den ydmygende udstilling af sin status.

Når det endelig skal være så synes jeg det ville være både nærliggende og praktisk at Kommunen automatisk udstedte sådan et bevis til alle ftp er. Kommunen udsteder i forvejen både pas og kørekort. Hvorfor ikke?

Overordnet mener jeg at med de små pensioner der gives, så burde det hede gratis frikort til alt offentlig transport?

Hvad med taxa burde det ikke være ½ pris?
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
65-billetter, "mimrekort", rabat - førtidspensionister zuza Et godt link! 75 03-02-2013 21:09
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension