K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 18:32   #1
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
korruption og organiseret kriminalitet i den offentlige sektor

citat fra medierne "der findes ingen lovgivning om lægekonsulenter
derfor kan kommunerne bruge lægekonsulenter som de vil"

SANDHEDEN! det er ikke rigtigt jeg har dog kun hørt om en enkelt direkte paragraf og den lyder således
Bekendtgørelse om retssikkerhed og administration på det sociale område

Inhabilitet § 34. Lægekonsulenterne må ikke gennem deres arbejde have kendskab til den, som sagen vedrører ,,hvilket i sagens natur gør det umuligt for dem at komme med lægelige vurderinger eftersom at de ikke må undersøge borgeren ,af netop denne grund er de ikke underlagt autorisatationsloven da de ikke må undersøge borgeren i pensionssager(og som regel heller ikke gør det) derfor er de blot administrative medarbejdere ,det betyder at de IKKE ER LÆGER I LOVENS FORSTAND men blot "alm.civile" og hvis de bliver brugt til at
lave lægelige vurderinger eller erklæringer i pensionssager som bliver brugt til at give afslag på,bryder de +forvaltningen utallige love på forskellige områder!
bla §163,§175,§10,§§ 279,§146 stk2,§22,§30,§81,§3,§ 156,§ 157,og flere
bemærk at klageindstandserne,ankestyrelsen,ombudmanden "lader"som om
at de ikke kan se noget problem hvor alle disse paragraffer bliver overtrådt
hvilket må betyde at de enten er sindsyge alle sammen hvilket er enormt usandsynligt eller blot lyver så det driver!
dette er helt klart gennemsyret korruption og organiseret kriminalitet i det offentlige ,bemærk også at politikkerne har kendt til problemerne i over 12år!
men de har valgt ikke at stoppe dem selv om de har rigelig med magt og mulighed til at stoppe dette vanvid, resultatet! de syge bliver snydt på samlebånd af det offentlige og staten sparer derved mange penge
og der findes næppe en dommer som vil/tør dømme hele det offentlige for alle de lovovertrædelser som de burde da det ville underminere retsstaten og skabe anarki ,da kriminaliten i det offentlige er ALT for omfattende
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 08:59   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Jeg råber lige !!!

I det øjeblik en konsulent udøver lægegerning ie. Diagnosticerer eller tilsidesætter lægeligt stillede diagnoser står vedkommende i ansvarsforhold til lægeloven !!!
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 10:26   #3
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Talking Ja! Men!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
Jeg råber lige !!!

I det øjeblik en konsulent udøver lægegerning ie. Diagnosticerer eller tilsidesætter lægeligt stillede diagnoser står vedkommende i ansvarsforhold til lægeloven !!!
Du har misforstået min pointe ,nemlig at konsulenten IKKE ER LÆGE og derved er konsulentens udtalelser IKKE LÆGEUDTALELSER men en civil borgers, private ,subjektive ,mening og intet andet!get it
det som konsulenten siger svarer til at en frisør påstår noget om lægelige forhold og det tager patientklagenævnet sig ikke af ,MEN det skal politiet tage sig af hvis det bliver misbrugt.
det er straffelovens §163 som konsulenten overtræder,og mange flere paragraffer

Sidst redigeret af einstein; 28-04-2012 kl. 10:39. Årsag: tilføjelse
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 13:29   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jeg har ikke misforstået noget som helst................................det har til gengæld kommunerne samt den danske stat.........
kvaksalveri er strafbart
og stadig, i det øjeblik en læhekonsulent udøver lægegerning står h*n i ansvarsforhold til loven
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 20:14   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at en læge, Og dermed også EN LÆGEKONSULENT kan IKKE fralægge sig LÆGEANSVARET.
(PGA autorisatationsloven)
Dette ER han underlagt 24timer!

Det er dette faktum der er i modstrid vedr. alt det andet, og derfor INGEN klageinstanser tager ansvar/giver klageret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 22:59   #6
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
okay så med 7tommersøm

i har vist stadig ikke fattet det ,konsulenten er ikke en læge i pensionssager og derfor er han ikke omfattet af lægeloven,LÆGELOVEN GÆLDER KUN FOR LÆGER for (%%((/E€R/T(€ da.osse og konsulenten er IKKE en læge i pensionssager ,,om han er uddannet læge er totalt irrelevant da han ikke fungerer (har virke som læge) i pensionssager ,han er underlagt forvatningsloven og hvis han lader som om at han er læge er det kvaksalveri
og det er en politiopgave og ikke patientklagenævnet's opgave,hvis han skriver en lægeerklæring på en borger så er det en falsk lægeerklæring og det er en politiopgave,patientklagenævnet tager sig kun af RIGTIGE LÆGER og IKKE kvaksalvere ,i øvrigt har patientklagenævnet allerede på forhånd vedtaget at selvstændige lægelige udtalelser der kommer fra en lægekonsulent ikke kan betragtes som en lægeerklæring det betyder med andre ord at patientklagenævnet på forhånd en gang for alle har underkendt ALLE SELVSTÆNDIGE lægelige udtalelser der kommer fra en konsulent,det står på deres hjemmeside og det er en kæmpe fordel for alle syge da de bare kan henvise til patientklagenævnet hvis kommunen bruger konsulenten's løgne som om det var gyldig lægedokumentation ,konsulenten må mene lige det han vil men han må IKKE erklære selvstændigt og kommunen må IKKE lade som om at lægekonsulenten er en læge da det er bedrageri.end
lægekonsulenten diagnosticerer IKKE for det KAN HAN IKKE han LYVER og det er noget helt andet ,det er en politiopgave men hvis han på nogen måde lader som om han er læge så bryder han selvføgelig autorisationsloven
husk at det er IKKE lægearbejde at lyve .

Sidst redigeret af einstein; 28-04-2012 kl. 23:12.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 00:52   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Læs Benny Gerhards sag her på K10 - dér er det afprøvet ved domstol, hvilket ansvar en lægekonsulent har, eller rettere ikke har.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 12:17   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej på tråden

Autorisationsloven for til formål at tildele og beskytte titler, herunder lægetitlen, således at borgere i DK kan være sikker på, at den behandler de sidder overfor har opfyldt de betingelser, som Autorisationsloven foreskriver. Herunder selvfølgelig en forudgående anerkendt eksamen indenfor det sit fagfelt.

Kap. 8 i LBK nr 877 af 04/08/2011 Gældende omhandler læger. Og en autorisation til en udd. læge gives kort eft. endt eksamen.

Fratagelse en læges autorisations fremgår af samme lovgivning kap. 3, § 6 , § 7 og § 8. Fratagelsen skal Sundhedstyrelsen rejse ved domstol.

Disse bestemmelser alvorlighed fremgår af lovteksten, hvorfor man i praksis sjældent ser fratagelser af autorisation. Flere kan sikkert huske yderst grove el. gentagne kritisable tilfælde fra pressen.

Lov om udøvelse af lægegerning ligger helt tilbage fra 1935, og senere i LBK nr 426 af 19/08/1976 med enkelte rettelser fra 1990 til 1995. Det er i denne en læges pligter fremgår af kap. 2.

Lægekonsulenter er ansat på konsulentbasis, hvorfor de udmærket kan udøve deres lægegerning ud over deres lægekonsulentvirksomhed for kommunerne. Hvorfor også lægekonsulenter har autorisationbevilling, som er gyldig. Men det centrale er jo: at lægekonsulenter ikke indgår i et læge/patientforhold, og derfor ikke må stille diagnoser og behandle (men oversætte allerede stillede diagnoser fra behandlende læger), og derfor heller ikke er underlagt de alm. bestemmelser for lægevirksomhed iflg. lovgivning, når de arbejder som lægekonsulenter for kommunerne.

Ministeriet og Ombudmanden er enige om, at lægekonsulenter er underlagt kommunalbestyrelsen beføjelser i deres virke.

Hvis lægekonsulent har dobbeltkasket på, er det her habilitetsspørgsmålet kommer i spil.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 13:04   #9
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Angry det store sociale bedrag

ligger i at kommunerne henviser til lægekonsulenterne på en måde der får de syge borgere og andre til at tro at lægekonsulenten er lægen i deres pensionssag og ikke den speciallæge der har undersøgt borgeren ,men virkeligheden er stik det modsatte det er den undersøgende læge der er lægen , og IKKE konsulenten eller lægekonsulenten eller hvad de nu har tænkt sig at kalde deres korrupte kvaksalver/løgner ,en person må ikke og kan ikke lave lægelige vurderinger til retsforhold hvis personen ikke fuldt ud opfylder ALLE betingelserne for autoriseret lægearbejde ,og hvis det sker alligevelle så er det ulovligt og det ved alle normalt begavede mennesker godt(undtagen kommunerne+BAN+ankestyrelsen+ombudsmanden)de ved ingenting om loven i følge deres egne udsagn,eller også så lyver de bare(gæt selv hvad der er det rgtige)
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 17:14   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Lægeløfter

Enhver læge skal inden han eller hun udøver sin gerning, aflægge lægeløftet, den hippokratiske ed, denne gælder for livet.

Citat:
Lægeløftet

Efter at have aflagt offentlig prøve på mine i de medicinsk-kirurgiske fag erhvervede kundskaber, aflægger jeg herved det løfte, til hvis opfyldelse jeg end ydermere ved håndsoprækning har forpligtet mig, at jeg ved mine forretninger som praktiserende løge stedse skal lade det være mig magtpåliggende, efter bedste skønnende at anvende mine kundskaber med flid og omhu til samfundets og mine medmenneskers gavn; at jeg vil bære lige samvittighedsfuld omsorg for den fattige som for den rige uden persons anseelse; at jeg ikke ubeføjet vil åbenbare, hvad jeg i min egenskab af læge har erfaret; at jeg vil søge mine kundskaber fremdeles udvidede og iøvrigt gøre mig bekendt med og nøje efterleve de mig og mit fag vedkommende anordninger og bestemmelser.
Bare i fald at der er nogen der finder det interessant.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere og mere korruption og kriminalitet i Danmark. Indiansummer Politik og Samfund 15 06-04-2012 19:15
Dem offentlige sektor: vis respekt! buster Politik og Samfund 0 20-02-2012 02:31
Kampen mod den offentlige kriminalitet.. snothvalp Politik og Samfund 5 06-11-2010 09:04
Korruption i kommune - og privatisering zuza Politik og Samfund 3 22-11-2009 12:00
Konference- Retssikkerhed i den sociale sektor Lilli Susanne Alt det andet 6 21-05-2009 09:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension