K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2012, 22:03   #71
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fib-Spurven Se meddelelser
Derudover er det vigtigt at du passer på dig selv - du skal ikke lege helt, men netop følge din krops signaler og holde pause, hvile, stoppe, når du ikke kan mere.
Lige præcis.

Husk, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare, du skal "kun" vise hvor meget du kan klare, at arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 23:07   #72
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Vovse.... Ja det er rigtigt...de ord læste jeg herinde for længe siden og har husket dem siden, det er nemlig lige præcis hovedet på sømmet!

Hej jasch Jamen ER det ikke ok at man tager hjem, når man bare ikke klarer mere den dag? Det synes jeg, at jeg læser folk gør?

Fib-spurv... uhh, hvis bare man havde noget smertestillende medicin der hjalp Men stort ja, jeg SKAL ha skrevet den dagbog, selvom den er ulideligt belastende at huske at skrive i konstant, jeg prøvede at gøre det en periode herhjemme bare...øj hvor jeg hurtigt skulede ondt på den bog!

Tak for alle knuserne
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 23:40   #73
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
ville være rigtigt godt hvis du kan få gang i at skrive i dagbog inden du starter derude. Så kan I se hvordan du reagerer på arbejsprøvningen....det er ikke altid nemt at huske når du er 2 uger inde i forløbet, hvordan du egentlig havde det inden du startede:-)
og hvor høje dine smerter er nu og så under forløbet. Hvor meget mere medicin du må tage osv...
Jeg fik rigtig stor ros for dette. Og min arbejdsprøvning afbrudt efter godt 1 måned på baggrund af dette....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 23:58   #74
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Det er virkelig kloge ord fra både Vovse og Heidi Kastrup!

Tak skal I have - dem vil også jeg skrive mig bag øret og huske, når jeg bliver kastet ud i systemets underlige udfordringer.

Mange knus til alle, der læser og skriver med her.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 07:44   #75
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Hej jasch Jamen ER det ikke ok at man tager hjem, når man bare ikke klarer mere den dag? Det synes jeg, at jeg læser folk gør?
Nogle steder vil de have, at man bliver på stedet.

Derfor kan det være en god idé, at spørge hvad man skal gøre hvis man en dag har det så skidt, at man er nødt til, at gå hjem før tid.

For mit vedkommende fik jeg besked på, først at sige det til chefen på stedet, og derefter ringe til konsulenten.

Så jeg var i meget tæt kontakt med min konsulent.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 07:55   #76
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
ville være rigtigt godt hvis du kan få gang i at skrive i dagbog inden du starter derude. Så kan I se hvordan du reagerer på arbejsprøvningen....det er ikke altid nemt at huske når du er 2 uger inde i forløbet, hvordan du egentlig havde det inden du startede:-)
og hvor høje dine smerter er nu og så under forløbet. Hvor meget mere medicin du må tage osv...
Jeg fik rigtig stor ros for dette. Og min arbejdsprøvning afbrudt efter godt 1 måned på baggrund af dette....
På det center jeg blev afprøvet var de også lige ved at stoppe min arbejdsprøvning i uge 3 ikke mindst pga. hvad der fremgik af min dagbog.

Jeg stoppede den så "først" efter 4½ uge, hvor jeg ikke kunne mere og pludselig snakkede min daværende sagsbehandler dengang om at arbejdsprøvningen muligvis blev underkendt da det var for lidt til jeg havde i afprøvning!!

Derfor hold tæt kontakt med den vejleder som du nok vil få. Han/hun kan være en rigtig god støtte løbende. Ligeledes er det en god idé at holde kontakt til din læge undervejs.

Mht. dagbogen der mailede jeg denne til min vejleder hver uge. Efter flg. fik min sagsbehandler hele baduljen, men hun var ikke sikker på at hun fik den læst Det er nok bedre at sende dagbogen til sin vejleder og sagsbehandler løbende undervejs.

Inden mødet med Bomi og din sagsbehandler, der er det en rigtig god idé at tænke over hvilke dage du vil være der. Måske vil du starte med 2 dage om ugen i 2 timer, hvor du naturligvis holder de pauser som du skal. Du skal virkelig tænke over hvad det vil være bedst for dig, således at du holder til det.

Ligeledes skal du tænke over tidspunktet på dagen. Nogle møder fra morgenstunden, andre formiddag eller over middag, det er meget individuelt.

Prøv at tænke over hvordan det ville være optimalt for dig at møde og være der. Ikke noget med at tænke for meget på hvad du max kan klare, men kun hvad du har det godt med.

Jeg sagde 2 timer to dage om ugen. Havde jeg været endnu mere reel havde jeg sagt 1 time 2 dage om ugen, det var så også det jeg reelt var der incl. pauser.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 06-03-2012 kl. 08:05.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 15:59   #77
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Heidi...Det glæder mig virkelig du endelig fik pension, og at du slap med en måned i arbejdsprøvning, det var dejligt! Hvor mange timer var du der?

Ja jeg har godt tænkt på det med at starte på dagbogen inden jeg skal afsted, for at man kan se forskellen...det må jeg gøre!

Var det er revacenter du kom på?

Vovse...ja det er nok rigtig god ide at få nogle klare aftaler på forhånd, så man ikke konstant går og er i tvivl om, hvad man må og ikke må...

EE... det med hvilke dage jeg kunne tænke mig...sætter ens SB et antal timer som man skal prøve at komme op på? Jeg kan vel ikke bare selv sige, hvor lidt jeg selv mener, kan jeg ?

mht aflevering af dagbogen...skriver I en en bog og så skal det hele skrives ind på computeren bagefter og sendes? Øj for et arbejde, piv...

Min læge vil jeg holde kontakt til også ja, hun vil sygemelde mig på stedet, hvis jeg føler det er for hårdt, men det er jeg jo ikke meget for, for så risikerer jeg jo netop at det hele ikke bliver anerkendt..

Min SB siger hun vil holde ekstra kontakt til mig mht at komme oftere forbi, ligesom jeg skal være god til at holde kontakten til hende siger hun. Så tror hun vil gøre sit yderste for mig...

Men uhhhh, hvor er jeg dog nervøs for, når nye øjne skal hvile på mig og vurdere osv...

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 22:26   #78
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Vovse...ja det er nok rigtig god ide at få nogle klare aftaler på forhånd, så man ikke konstant går og er i tvivl om, hvad man må og ikke må...
Og for at de ikke bagefter kan sige, at du skulle have handlet anderledes.

M.h.t. dagbog så skrev jeg den på pc om aftenen, lige før sengetid.
Du kan evt. skrive nogle stikord i løbet af dagen, enten på et stykke papir eller i din mobiltelefon.
Det skete af og til, at når jeg skulle skrive dagbogen, så kunne jeg overhovedet ikke huske hvad jeg havde lavet hele dagen.
Men der var altid et eller andet jeg kunne huske, f.eks. plejer jeg at gå ud med hunden kl. 14, og når jeg så havde skrevet én ting, så kom jeg i tanker om noget mere, og så endte det alligevel med, at jeg fik dagen stykket sammen.
Og når man gør det på pc, så er det jo nemt, at tilføje ell.fjerne.

Når man er i en arb.prøvning kan der nemt ske noget, som gør én frustreret, og så kan det være godt at vende det med sin læge. Ofte kan det klares med et opkald i telefonkonsultationen.

Hvis man har en jævn kontakt til lægen, så kan denne også bedre udtale sig hvis sb f.eks. finder på, at ringe til lægen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 23:36   #79
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
EE... det med hvilke dage jeg kunne tænke mig...sætter ens SB et antal timer som man skal prøve at komme op på? Jeg kan vel ikke bare selv sige, hvor lidt jeg selv mener, kan jeg ?
Hej Fibro,

Jeg tror at de vil være rigtigt søde ved dig derude på Bomi, det var de i al fald ved mig der hvor jeg var.

Når man kommer til afprøvning på sådan nogle centre, så er det jo fordi at ens arbejdsevne og helbred er meget nedsat i forhold til det normale. Derfor bliver der også ofte spurgt til hvordan man selv har tænkt sig at starte ud i en evt. arbejdsprøvning.

Jeg ved ikke om det er sådan for alle, for jeg var jo i afprøvning uden offentlig forsørgelse og havde derfor selv en slags selvbestemmelse. Dog vil jeg henlede til at man bør søge indflydelse på hvorledes man starter en arbejdsprøvning mht. time antal, dage osv. Det er jo een selv der skal "overleve" det.

Fibro, dagbogen frygtede jeg også selv, men jeg fandt mig nød til at skrive denne, i korte træk, men dog sådan at de kunne se hvordan jeg led, for det gjorde jeg, desværre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 12:25   #80
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Vovse og EE, tusind tak fordi I orker at bruge lidt kræfter på mig her, det er virkelig dejligt og sødt af jer, I har begge før skrevet og det er altså bare top!

Ja måske kan det fungere med stikord henad dagen som jeg så kan skrive ind sidst på dagen, min hjerne er godtnok meget slidt og jeg roder meget rundt både når jeg skal læse osv.. Men jeg må jo forsøge med lidt forskelligt og se, hvad der er bedst for mig..

Mht aftaler på forhånd, ja det er vist super klogt at sørge for at ingen bagefter kan sige noget til det man har gjort, og det er her jeg virkelig sætter pris på jeres hjælp, for jeg KAN bare ikke planlægge og udtænke tingene, så jeg kan føle mig lidt forberedt Det er bare SÅ belastende altså, og får mig til at føle mig særdeles sårbar i forhold til, at jeg føler de bare kan sige og gøre ting, som jeg ikke kan forberede mig bare lidt på...svært at forklare det

til jer fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når egen læge siger....( term, per fink) SanneHansen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 21-03-2013 20:00
Lægekonsulent -egen læge mm søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 19-09-2012 10:30
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Generel helbredsattest.. egen læges holdning??? schildt Dit og Dat 12 04-06-2008 23:04
Kan jeg søge førtidspension via egen læge? Troldemama At søge førtidspension 2 09-07-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension