K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2012, 17:12   #1
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Konservative vil skære i unges kontanthjælp

Hapser lige Risas link:
http://www.b.dk/politiko/k-vil-skaer...-kontanthjaelp

Her er hvad jeg skrev da jeg for lidt siden postede artiklen på Facebook:
Citat:
Så for sat*n, så lugter de borgerlige blod i vandet. Nu har den "røde" regering åbnet op for, at der sagtens kan føres klapjagt på de svageste i samfundet, så nu står de klar med al den politik de aldrig selv turde indføre.

"»Det må være sådan, at det ikke bedre kan betale sig at få kontanthjælp end at tage en uddannelse. Når det kan lade sig gøre at leve på SU, så kan det også lade sig gøre, når man er på kontanthjælp,« siger den konservative leder, Lars Barfoed."
De flest får SU-lån ved siden af og mange arbejder også. Det kan du jo så ikke som kontanthjælpsmodtager. Med andre ord, du er en idiot Lars Barfoed.
Og så med gensidig forsørgelsespligt oveni bare for samboende?
Velkommen til et fattigdomssamfund med mange flere der pludselig må gå fra hus og hjem.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 17:23   #2
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg er enig!!
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 17:25   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvilket ben jeg skal stå på. Jeg synes det er forfærdeligt at det bedre kan betale sig at være på kontanthjælp end at tage en uddannelse og være på SU - det giver ikke mening - og det fremmer sikkert heller ikke lysten til at tage en uddannelse, hvis man får dårligere økonomi ud af det......

Men her så jeg så hellere at man så højner SU'en til en kontanthjælps sats (gerne højere for at fremme lysten til at uddanne sig yderligere!), da den er svimlende lille i forvejen.

Jeg forstår ikke den retorik med, at man skal gøre folk fattige med pisk, i stedet for at anvende gulerod og lidt flere penge......

Godt indlæg til FB debatten, Giant.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 17:27   #4
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Det er også de færreste der kan leve for SU alene. Jeg mener 5500,- kan man jo knap nok få 10 m2 kollegieværelse for.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 17:52   #5
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Men her så jeg så hellere at man så højner SU'en til en kontanthjælps sats (gerne højere for at fremme lysten til at uddanne sig yderligere!), da den er svimlende lille i forvejen.
Heri, må jeg give dig fuldstændig ret! Den SU, er hverken til at leve eller dø for. I på Tv forleden dag, at langt de fleste unge, får økonomisk hjælp af deres forældre. Nogle får endda en fast overførsel hver måned, for at støtte op om den unge. Her kan selvfølgelig siges både for og imod.
Min egen søn magter ikke, at ha job ved siden af studiet. Han er mulig ADDér. Skulle han så bare undlade at uddanne sig, eller....... og ende der hvor hans mor er....
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 18:00   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nej men skal nok tænke omvendt at det er flot vi kan tage uddannelser og få nogle penge imens, jeg kunne da heller ikke leve kun af SU men måtte tage lån.

Ja det tog en del år efterfølgende at få tilbagebetalt, men det kan lykkes.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 18:35   #7
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg må indrømme, jeg synes SU´en er fin! Så kan man tage lån og arbejde ved siden af.
Til gengæld skulle det måske være nemmere at blive bevilget handicaptillæg til SU´en såfremt man har helbredsmæssige problemer.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 19:52   #8
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Post

Tjah, sådan er det så nogle steder!

Fra politiken dk.
http://politiken.dk/tjek/penge/ECE17...kke-hjalp-mig/

Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 20:19   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
K glemmer lige at en på SU har mulighed for, at supplere indtægten med lån, og studiejob. Desuden får studerende billigere bus, tog, frisør mm.

Den mulighed har kontanthjælpsmodtagere ikke, de må jo ikke tjene noget ved siden af uden, at blive modregnet.... Desuden har en del kontanthjælpsmodtagere børn der også koster.

Mener at V kom med et lign forslag lige før valget, og ja jeg kan slet ikke tage det seriøst når forslaget kommer fra K, de har brug for lidt omtale og opmærksomhed.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 20:45   #10
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Og det ville jo så nok også få økonomiske konsekvenser for rigtigt mange af de syge, der også bliver berørt af fleks- & førtidspensions-reformen...

Ps. GentleGiant, du hapser bare
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Unges forslag til bedre sagsbehandling phhmw Politik og Samfund 0 04-09-2013 20:59
at skære i en særydelse østerbro Politik og Samfund 2 11-01-2012 12:46
Minister: Der er sket et skred i unges normer Webmaster K10 Nyheder 0 03-12-2011 10:10
Konservative: Der er ordninger til alt i Danmark gunvor Politik og Samfund 13 06-01-2011 17:38
Konservative og dræbersnegle zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 21:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension