K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2012, 11:18   #21
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
De kan undre lidt, at unge under 30 år med psykiske lidelser stadig vil kunne modtage "fuld" kontanthjælp.

Det er da diskrimination af andre sygemeldte med fysiske lidelser skulle de have bedre adgang til at få et arbejdsliv, hmmm

Underlig måde at opgøre sygdom på.....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 12:02   #22
Brus83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Indlæg: 31
Styrke: 14
Brus83 er ny på vejen
Det er skam muligt at leve udelukkende på en SU uden anden indtægt under visse forudsætninger, hvis man altså er studerende.

Jeg betaler selv cirka 2600 kr om måneden for et kollegieværelse alt inklusiv. Har ingen forsikringer, køber aldrig selv tøj som er noget jeg får til jul og fødselsdage. Har ingen dyre forbrugsvaner såsom alkohol, cigaretter og lever for det meste af mad i den billigere ende af skalaen. Holder min telefonregning nede på omkring 50 kr om måneden og husholdningprodukter bliver gerne rationeret så de holder længere. Bor desuden i gå afstand fra mit studie så slipper for transportudgifter og er heldigvis sluppet for dyre medicinudgifter også.

Det kan under visse forudsætninger godt lade sig gøre at leve for en SU, men tror desværre det bliver tæt på umuligt for en person der ikke er studerende og har adgang til studiebolig og andre gunstige forhold mm.
Brus83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 12:06   #23
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
brus83

det er flot at du kan leve for det..ka godt se der er smalhals,men det ændrer sig jo en dag - når du er færdig med studiet...

beundrer folk som dig,der har viljen til at klare sig for ingenting og nu tænker jeg KUN på dem på su...

godt du har nogen du ka ønske dig tøj mv..af...
og held og lykke fremover

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 12:35   #24
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja ikke rimelig, unge på kh skal have mere end tilsvarende studerende. Håber de kloge får det skruet sammen på en god måde.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 12:51   #25
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
De kan undre lidt, at unge under 30 år med psykiske lidelser stadig vil kunne modtage "fuld" kontanthjælp.

Det er da diskrimination af andre sygemeldte med fysiske lidelser skulle de have bedre adgang til at få et arbejdsliv, hmmm

Underlig måde at opgøre sygdom på.....
tænk på at idioten Claus Hjort har udtalt "der findes ingen syge på konSStanthjælp"

beklageligvis lever denne løgn videre hos tumbe Mette
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 13:00   #26
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja desværre, men at skære til ½ halv kontanthjælp er jo så langt ude, hvis de unge bor alene uden børn og er sygdomsramte.

De kan jo bare sige tingene lige ud, at det bestemt nok ikke vil være en motivations faktor at man ikke kan eksistere fordi der skal spares og de "svage grupper skal betale dertil"

Man kan jo ikke trylle eller hekse kronisk sygdom væk, bare fordi gulvtæppet bliver revet væk under een.

De kære politikere vil aldrig forstå den syge, før de en dag selv er hårdt ramt af sygdom.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 15:19   #27
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Husk nu på at Danmark og danskerne jo også skal forsørge 5-6000 studerende fra de nordiske lande og så bruger vi jo også lige ca. 90 milliarder på at forsørge visse grupper af indvandrere....en asylsøger koster 210.000 om året, en fængselfange koster ca. 600.000. Så det er da klart, at danskere på overførselsindkomst skal holde for........måske det var en ide, at komme i fængsel? Var det ikke Jønke der læste jura under hans fængselsophold. Selv havde jeg en kammerat som blev udlært murer i fængslet, og et fængsel i dag, minder sgu mest om et fritidshjem, og fangerne fra østeuropa(10% af de indsatte) oplever det bestemt ikke som en straf, at komme i fængsel, tværtimod!
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 18:42   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
De kan undre lidt, at unge under 30 år med psykiske lidelser stadig vil kunne modtage "fuld" kontanthjælp.

Det er da diskrimination af andre sygemeldte med fysiske lidelser skulle de have bedre adgang til at få et arbejdsliv, hmmm

Underlig måde at opgøre sygdom på.....
Sådan er det også i dag, er man psykisk syg, får man lidt mere i kontanthjælp end fx en med fibromyalgi eller anden sygdom

Helt enig i, at det er diskriminerende!!! (Selvom jeg så selv fik ekstra)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 18:43   #29
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sådan er det også i dag, er man psykisk syg, får man lidt mere i kontanthjælp end fx en med fibromyalgi eller anden sygdom

Helt enig i, at det er diskriminerende!!! (Selvom jeg så selv fik ekstra)
Ahhh, en sandhed med modifikationer. Det er jo ikke alle psykiske sygdomme der udløser en højere kontanthjælp (og det er kun for folk under 25).
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 18:53   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det synes jeg godt nok lyder både mærkeligt og underligt,at man får mere i kontanthjælp alt efter hvad man fejler..det har jeg aldrig hørt før og det har jeg meget svært ved at se logikken i..

ku i ikke se det også var sådan på førtidspension..du er gift,du er ikke..en ting..du er fysisk syg,du er psysisk syg osv ..det ville være en katastrofe..som om man får point efter hvad man fejler..
alle skal vel ha det samme - uanset sygdom..

det er jeg virkelig chokeret over at få fortalt..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Unges forslag til bedre sagsbehandling phhmw Politik og Samfund 0 04-09-2013 20:59
at skære i en særydelse østerbro Politik og Samfund 2 11-01-2012 12:46
Minister: Der er sket et skred i unges normer Webmaster K10 Nyheder 0 03-12-2011 10:10
Konservative: Der er ordninger til alt i Danmark gunvor Politik og Samfund 13 06-01-2011 17:38
Konservative og dræbersnegle zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 21:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension