K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2009, 19:42   #1
BirgitteSonne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
BirgitteSonne er ny på vejen
Aktivering uden jobplan

Hej med Jer alle herinde!
Jeg studerer på sidste år på Danmarks Journalisthøjskole og arbejder lige nu på en artikel om Jobcenter København, der efterfølgende skal afsættes til en landsdækkende avis. Artiklerne sætter fokus på overholdelsen af retssikkerhed. Jeg har behov for at få bekræftet nogle anelser blandt brugere af jobcentret, og vil høre om I ikke vil hjælpe og bidrage ved at svare mig, hvis nogle af jer har haft oplevelser med de ting, jeg opridser nedenfor. Enten i en privat besked eller i en tråd herinde.

De bedste hilsener Birgitte Sonne Kristensen

-------------------------------
- Er du over 30 år og har du oplevet at blive sendt i aktivering i over fire ugers varighed uden en forudgående jobsamtale eller forudlavet jobplan?

- Har du oplevet at skulle underskrive din jobplan på aktiveringsstedet - uden en rigtig samtale med en sagsbehandler?

- Har du oplevet at skulle underskrive og returnere en jobplan med et aktiveringstilbud uden mulighed for at få en individuel samtale med din sagsbehandler?

- Har du oplevet af afholde jobsamtaler med din sagsbehandler over telefon som praksis, så du ikke har set vedkommende i over seks måneder?
BirgitteSonne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 20:11   #2
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
er det kun københavn du søger ?
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 20:21   #3
BirgitteSonne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
BirgitteSonne er ny på vejen
Nej, jeg hører gerne om oplevelser fra hele landet:-)
BirgitteSonne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 20:42   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Godt intiativ... hvis det dog bare dækkede hele landet.

Jeg kan anbefale dig at kontakte www.ladk.dk

De ved en masse om aktivering.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 20:50   #5
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
Ja, jeg kan sige ja til alle fire, selv om det ligger nogle år tilbage.
Så send mig bare e-mail adresse så jeg kan komme i kontakt med dig.
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 20:55   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Bobo...

Du kan sende en personlig meddelelse eller mail til Birgitte Sonne, hvis du klikker på hendes brugernavn.

Så dukker der diverse valgmuligheder op.

Du kan også vælge at se personlig profil, hvor der under kontaktoplysninger kan vælges mellem personlig meddelelse eller mail.

Her er et direkte link: http://www.k10.dk/member.php?u=4210

PS... Brug IKKE besøgsbesked, da den ikke sendes.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 22:35   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvor ville jeg dog ønske, at der var en journaliststuderende som var interesseret i at høre om løgnagtige sagsbehandlere, og borgmestre som dækker over disse sagsbehandlere.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 00:26   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja
ja
ja
ja

-i det hele taget var der overhovedet intet i min mands sag der blev overholdt, ej heller retssikkerhedsloven -kan du bruge os til noget, skønt vi er ftp nu?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 10:03   #9
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Hej BirgitteSonne.

Jeg må indledningvis tage hatten af for dit mod. Der er ikke ret mange udeforstående, som frivilligt bevæger sig ind i den regeljungel der omslutter tvangsaktivering anno 2009.

Du får ikke svært ved at opdrive jobplaner en massé. Disse indeholder typisk ganske få linier, der beskriver rammerne for den "beskæftigelsesfremmende foranstaltning" borgeren skal have trukket ned over hovedet. Folk tvinges til at kvittere med underskrift, uagtet at jobplanen i sit indhold kunne være fuldstændig frakoblet deres ønsker og kvalifikationer. Det der afgør hvilken foranstaltning borgeren udsættes for, afhænger af hvilket projekt jobcenteret aktuelt måtte have kørende eller hvilken kontakt man måtte have til ekstern aktør.

Det svarer til, at man ruller en tilfældig patient ind på skadestuen. Vagthavende læge stiller herefter diagnose alt efter hvad der forefindes i medicinskabet. Dét fejler patienten (vedtaget) og behandlingen påbegyndes. Patienten bliver ikke rask, men skadestuen har gjort sin pligt i kraft af iværksat behandling. Budgettet er sikret fremefter.

Du efterlyser eksempler på underlødig sagsbehandling. Jeg blev i sin tid sat i forbindelse med et EUC-forløb af 6 ugers varighed ultimo jan. 2008. Der var tale om et kursus der skulle opkvalificere og vejlede de tvangsvisiterede, med henblik på generel styrkelse af ansøgningsarbejdet. Kurset var en vaskeægte dødssejler og jeg skred efter fire dage. Jobcenteret var over den med det samme, for det kunne jeg så sandelig ikke. Jobcenteret gennemførte partshøring, som loven foreskriver, og jeg satte ind med replik fordelt på 4 sider der satte en stopper for jobcenterets spekulationer om iværksættelse af sanktioner.
  1. Det blev påpeget at det formelle krav til udarbejdelse af jobplan ikke var opfyldt, jvf. § 64 stk. 2 i Bekendtgørelse om en aktiv beskæftigelsesindsats (der er fem punkter)
  2. Jobcenteret blev gjort opmærksom på at der ikke var udarbejdet en ressourceprofil forud for jobplanen. Der blev i den forbindelse henvist til Ankestyrelsens principafgørelser, SM N-7-06, SM N-4-06 og SM A-35-05 der omhandler situationer hvor ressourceprofil manglede.
  3. Replik indeholdt nøgtern gennemgang af kursusindhold, der måtte gøre det klart for enhver, at forløbet kørte under laveste fællesnævner, således at alle med mere end 7-års skolegang med rette kunne sige fra.

Det var ikke just opløftende læsning for jobcenteret. Med andre ord - jeg gik fri ! Mit partsindlæg er lagt ind til facebookgruppen Folk imod folk på kontanthjælp, som tuder på tv over at de ikke får nok. Se videre debatindlæg: Gi' din tvangsaktivering "**** fingeren" Partsindlægget er bragt i sin helhed og kan læses uden bilag. Du læser det samme som jobcenteret.

Et par detaljer om facebookgruppen. Jeg er ikke den oprindelige stifter, men kunne ikke lade være med at melde mig til. Ønskede blot at sætte skovlen under de platte holdninger gruppens medlemmer belastes af. Af ukendte årsager forlod den oprindelige stifter skuden og admin-rollen stod fri. Jeg skrev mig selv ind som administrator i stedet, hvorefter gruppen har forvandlet sig til det ukendelige.

PS: Vi er ikke "brugere" af jobcentre, som var de varmestuer hvor vi dukker op for at få en kop kaffe og lissom' får styr på tilværelsen. Det er tværtimod socialarbejderne der er "brugere" af den omstændighed at vi ikke har fuld beskæftigelse => ad den vej skaffer de sig penge til sig og sine på skatteydernes bekostning, samtidig med de dagligt fremsætter trusler mod de svageste match 4-5. Klamt. For min skyld kunne de godt nedlægge jobcentrene i morgen.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 14:49   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
godt skrevet, peterH og ja, vi kan kun være enige, jo hurtigere dette uvæsen(jobcentre) bliver nedlagt, jo bedre!

Dette uvæsen lever jo kun i kraft af flg: "Den enes død, den andens brød!" -føj!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 og jobplan. Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 03-06-2012 12:11
Jobplan udarbejdet - uden min viden?!?!? MIN Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 14-03-2012 17:21
Kan de forlange aktivering uden noget formål?? giraffen Alt det andet 15 16-06-2011 21:48
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Jobplan... Multe Spørgsmål ang fleksjob 6 26-11-2009 22:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension