K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2008, 11:58   #51
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
Ressourseprofil

Her er der noget fra min sag.
Under sagsbehandlerens vurdering står der i min.
2004
Bob har ressourser i form af uddannelse og erhvervserfaring både som ansat og med selvstændig varetagelse af kontorarbejde. Har tidligere haft begrænsninger på grund af familiemæssige problemer, men disse oplyses nu at være løst. Er undersøgt helbredsmæssigt, og skulle kunne medvirke i arbejdsprøvning på kontor med afvekslende arbejdsopgaver, hvor det vurderes at skånehensynene er tilgodeset.
2006
Arbejdsprøvningen ved bager er gået godt rent socialt. Bob er god til kunderne – glad og smilende.
Bob har haft 3 timer, 3 dage om ugen og både hende selv og arbejdsgiver mener at dette er nok rent helbredsmæssigt. Bob siger selv at hun gerne vil holdes i gang, hvilket også er sagsbehandlers mening. Bob har dog en del helbredsmæssige klager, som er den største barriere ift. Arbejdsmarked. Det er svært at finde et arbejde på det antal timer bob kan klare, de skånehensyn der skal tages og som bob kan leve af.
Der forsøger at finde en arbejdsprøvning, hvor det vil være muligt at tilgodese skånehensyn, således at bob kan komme op i tid og på den måde komme nærmere selvforsørgelse.
Det er dog på nuværende tidspunkt ikke min vurdering, at bob kan blive selvforsørgende, uden nogen form for støtte fra kommunen, fx i form af fleksjob.
2007
det er min samlende vurdering, at situationen er fastlåst, i det arbejdsevnen ikke tilstrækkelig belyst. Der er ikke fundet tilstrækkelig dokumentation for de fysiske smerter. Samtidig har bob så voldsomme smerter, at bobs funktionsniveau er meget begrænset. Jeg vurderer at en undersøgelse hos psykolog til vurdering af, om der også er en psykisk årsagssammenhæng i forhold til smerterne og til vurdering af om der er behandlingsmuligheder, er relevant.
2008
Der har ikke af psykolog kunnet anvises behandlingsmuligheder, ligesom der ikke er tro på at forløbet på smerteklinikken vil ændre bobs funktionsevne. Bobs situation vurderes som fastlåst og det er min vurdering at denne situation er permament uanset enhver behandling eller social indsats i forhold til revaldering/flexjob der måtte iværksættes. Det vurderes således ikke at arbejdsevnen kan forbedres.
2008
Der er afholdt afklaringsmøde, hvor der er truffet følgende afgørelse: Bob sag anses for fuldt ud lægeligt oplyst. Der kan ikke af lægekonsulenten anbefales yderligere undersøgelser der vil kunne afklare den rent fysiske tilstand. Den fysiske tilstand anses endvidere på baggrund af de lægelige oplysninger for stationær, og der kan ikke anvises yderlige behandling, som vil kunne bedre denne. De rent lægelige oplysninger indikerer ifølge lægekonsulentens vurdering ikke at bob ikke vil være i stand til at bestride et flexjob. Ved den samlede arbejdsevnevurdering lægges der vægt på bla. Arbejdsprøvning ved bageren er forløbet positivt, herunder at der kunne gennemføres 9 timer ugentligt. Arbejde som af praktikvært er beskrevet som en god oplevelse med godt samarbejde og god kontakt med kunderne. Der gives efter den samlede arbejdsevnevurdering afslag på rejsning af sag efter pensionsloven § 18.
2008
Bob vurderes rent fysisk ikke at have funktionsevneindskrænkninger i en sådan grad, at dette i sig selv indikerer, at arbejdsevnen ikke kan udnyttes i eksempelvis et fleksjob. Bob vurderes dog at være fastlåst i en kombination af de rent lægelige begrænsninger og en smertetilstand som forværres kraftigt af de sociale vilkår, herunder mange års kamp mod kommunen – en kombination af rent fysisk betingede smerter og en stresstilstand som betydeligt forværrer disse. De fysiske gener vurderes at være stationære. Stresstilstanden vurderes ligeledes som stationær og uafhjælpelig i bobs nuværende sociale situation, og der vurderes ikke at kunne anvises psykosociale tiltag som kan ændre denne.
2008
Der vurderes ud fra ovenstående at bobs arbejdsevne er varigt begrænset. Bob har gennemgået flere praktikker, hvor arbejdsevnen er afprøvet. Alle har vist at bob er smerteplaget og at arbejdsevnen er begrænset. Bob har sidst været afprøvet hos bager. Bob beskrives som værende venlig over for kunder, samt have en god kontakt med kunderne. Bob har under forløbet selv taget initiativ til nye opgaver. Bob har haft skånehensyn for fysisk arbejde, herunder tunge løft, samt følge sit eget tempo. Bob har haft en arbejdsdag på 3 timer, hvorefter bob har følt sig træt. Det kan således konkluderes, at bob har været forsøgt at fastholde eller bringe tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Der vurderes ud fra ovenstående, at bob bør bevilliges fleksjob.
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2008, 12:53   #52
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Bobo: Tak for det. Spændende lige at få et indtryk af, hvordan det hele ser ud!

KH
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2009, 11:11   #53
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Et praktisk spørgsmål:

Kan jeg sende min RP til socialrådgiveren som et pdf-dokument? Eller skriver de rettelserne ind i selve profilen på computeren og ikke i hånden?

Godt nytår!
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2009, 11:37   #54
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
De skriver det hele ind i et system, hvor RP er en blanket, det gjorde de ihvertfald i Esbjerg kommune dengang jeg fik min lavet. Muligvis bruger andre kommuner et andet system, jeg har ihvertfald ingen erindring om at have set et blanketnummer for en RP formular.
Måske burde alle RP laves online hos velfærds/beskæftigelsesministeriet, så kan KJ og CHF bruge lidt tid og ressourcer på de RP der en gang er lavet, så kan det måske sikres at de er lavet efter reglerne og ikke ligger og bliver væk i kommunerne. Gid der så bare var nogen der kunne tænke og fik lavet mulighed for borgerne kunne tilføje deres kommentarer online v. hj. af digital signatur, så var al den (om)skrivning ikke lagt på sagsbehandlere og deres job dermed mindre administrativt.
Men det er jo noget der kunne gavne borgerne, så det er nok ikke tiltrækkende for bureaukraterne :P

mvh Nøvsen

kommentar:
Som Risa herefter skriver, kan der selvfølgelig copy/pastes fra email, eller elektroniske dokumenter såsom word o. lign. , dog synes jeg papir med kvittering for aflevering er bedre bevisbyrde til din fordel overfor kommunen end email. Min holdning er måske præget af mine oplevelser med kommunen, men ligger fint i tråd med hvad phhmw og andre anbefaler.

Sidst redigeret af Neurosmølf; 02-01-2009 kl. 13:40. Årsag: tilføjet kommentar
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2009, 11:47   #55
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg sendte min som et almindeligt, vedhæftet word-dokument, og så kopierede hun bare teksten over i det interne system...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2009, 19:05   #56
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Ok tak

De printer den ikke ud, men læser og arbejder på den via pc'eren? Det er det, I mener ikke? Hvis jeg har forstået det rigtigt, er det nok bedst, at jeg ikke sender den som pdf-fil!

Min socialrådgiver har sendt mig en rigtig ressourceprofil, som jeg skal udfylde på pc'eren. Jeg ville så sende den udfyldte til hende som pdf fil. I en pdf-fil kan der ikke skrives eller ændres, så det eneste hun ville kunne, det var, at læse den på pc'eren og udskrive den.

Grunden til, at jeg gerne ville sende den som pdf-fil er så socialrådgiveren ikke kommer til at ændre noget i den ved en fejl (man kan jo aldrig være for forsigtig). Således ville jeg kunne være 100% sikker!!

Kh
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 15:25   #57
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan nu godt være sikker alligevel....da man skal have den til partshørring efter den er blevet opdateret...

Der vil du jo kunne se om hun har ændret i den....og har hun det....ja så kan du skrive det i dine kommentarer til den...

Så du burde ikke have noget at være urolig for...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 09:27   #58
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
vedr om man skal sende i pdf fil eller word...

Når jeg vil være sikker på at der ikke bliver rettet- tilføjet eller fjernet noget i min tekst, sender jeg det altid som en pdf

Men til min rp sendte jeg det som word og sagsbehandleren kopierede det hele ind og skrev pænt hvad der var "mit" og hvad der var "hendes".

Jeg er ganske tilfreds med min.

Det eneste jeg er i tvivl om er at da jeg var blevet udredt med henblik på fleks, havde jeg fået forståelsen af at de 12-15 timer jeg kunne jobbe var inkl. pauser... min sagsbehandler oplyste mig at det var PLUS pauser...

Men da min hjerne arbejder på kraftigt nedsat hastighed, i forhold til før min ulykke, var det først nogle dage efter jeg havde underskrevet fleksbeviset at det begyndte at summe i min hjerne...

¨Når jeg engang får et job, vil jeg gøre det så godt som jeg kan, og så må vi se om jeg kan klare 12-15 timer + pauser eller om jeg går ned og så må jeg/vi/kommunen tage den derfra...

Lidt fra MIG
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 13:54   #59
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min sagsbehandler sender mig en alm papir-ressourceprofil til min post adresse. Skal jeg så selv kommenter den i hånden??? (jeg har den sygeste håndskrift og kan næbbe læses!)?

Nogle råd til mig??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 16:42   #60
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg ville skrive det på computeren med nummer for hvert punkt jeg svarer på, og så bare skrive i selve papirprofilen ved hvert punkt : ( Se Bilag pkt.1..2..3 etc. ) i besvarelsesfeltet for hvert tilsvarende punkt. Og så lægge min computerudskrift ved som bilag.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Højreekstremistiske meninger vinder frem Ragdoll Politik og Samfund 3 20-08-2011 08:14
Resourceprofil 5dia Alt det andet 4 22-11-2010 00:15
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Ragdoll Alt det andet 11 01-10-2009 09:57
Resourceprofil N.N Alt det andet 11 24-02-2009 02:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension