K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2013, 22:06   #1
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Hjælp med flexjob

Jeg er blevet ansat fra den 5/6 10 timer om ugen, men har endnu ikke fået min ansættelseskontrakt. Nu har jeg lige fået et brev fra ydelsescenteret, der siger tillykke med jobbet. Nu er du selvførsørgende og du ledighedsydelsen stopper her den første... Hvad søren gør jeg? Jeg kan da umuligt være selvførsørgende på 10 timer om ugen og det var heller ikke aftalen med jobcenteret. Der snakkede han om supplerende tilskud til de 10 timer.
Nu er jeg godt nok bekymret for hvad søren der så skal ske.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 22:19   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Jeg er blevet ansat fra den 5/6 10 timer om ugen, men har endnu ikke fået min ansættelseskontrakt. Nu har jeg lige fået et brev fra ydelsescenteret, der siger tillykke med jobbet. Nu er du selvførsørgende og du ledighedsydelsen stopper her den første... Hvad søren gør jeg? Jeg kan da umuligt være selvførsørgende på 10 timer om ugen og det var heller ikke aftalen med jobcenteret. Der snakkede han om supplerende tilskud til de 10 timer.
Nu er jeg godt nok bekymret for hvad søren der så skal ske.
Tja.. Hvis vi taler om et fleksjob på 10 timer om ugen, så er ordet selvforsørgende vist noget som har sneget sig ind i brevet ved en fejl.

Det er jo rigtigt at du ikke længere vil modtage ledighedsydelse, men i stedet vil få dine 10 timer suppleret op med et flekslønstilskud. Det vil alt andet lige give mere end din nuværende ledighedsydelse.

Hvis du med 10 timer om ugen skal regnes for selvforsørgende, så skal du altså have en timeløn i jobbet som vi alle kun kan drømme om.

Så sov du bare roligt

Med fx. 110 kr i timen i 10 timer om ugen vil din løn og fleksjobtilskud give dig 17133 kr/md før skat ;-)

Sidst redigeret af mik16; 26-06-2013 kl. 22:37.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 22:27   #3
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Tusind tak for svaret. Jeg går virkelig bare i panik over sådan noget. Det er lige præcis sådanne ting jeg ikke kan håndtere...
Jeg kan ikke forstå at der ikke står at jeg overgår til en anden ydelse. Der står bare at den her stopper og så kan jeg klage, hvis jeg er uenig...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 22:34   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Tusind tak for svaret. Jeg går virkelig bare i panik over sådan noget. Det er lige præcis sådanne ting jeg ikke kan håndtere...
Jeg kan ikke forstå at der ikke står at jeg overgår til en anden ydelse. Der står bare at den her stopper og så kan jeg klage, hvis jeg er uenig...
Det er deres standardsvar..

MEN da det er din første løn i fleksjobbet, så tror jeg at de har tastet et forkert beløb ind som løn.. Det er desværre set før at de har tastet fx. en månedsløn ind som ugeløn.. Og så går det galt.

Da du er startet den 5/6 er det jo ikke en fuld måned, og det har deres system svært ved at håndtere..

Jeg kan kun anbefale at du straks i morgen ringer til ydelseskontoret og spørger. Ellers kan du risikerer at dit tilskud ikke er korrekt på fredag.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 22:49   #5
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Tak. Jeg tror du har ret. Det vil jeg gøre. Så må jeg se hvad de siger. Jeg har jo ikke engang fået min ansættelseskontrakt endnu...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 22:56   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Tak. Jeg tror du har ret. Det vil jeg gøre. Så må jeg se hvad de siger. Jeg har jo ikke engang fået min ansættelseskontrakt endnu...
Ansættelseskontrakten skal din chef lave.. Men der burde fra starten ligge en fleksjobaftale som jobcenteret har lavet.
Den skal fortælle lidt om løn, timer, skånehensyn og hvad jobbet indebærer.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 23:14   #7
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Sådan en fra jobcenteret har jeg fået. Chefen siger at ansættelsespapirerne er på vej. Men jeg vil lige have dem forbi fagforeningen og der er ikke mange dage tilbage før det er den første, sp jeg kan ikke se hvordan de kan nå at lave løn.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 23:33   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ville nok lige skynde at forhøre mig om man skal søge flexløns tilskudet selv for at få det.

Det er mit indtryk at man i dag skal søge alt intet kommer af sig selv mere ,der oplyses ikke hvad man kan være beretiget til men kun hvad der er mulighedd for at miste.

Til lykke med jobbet godt at høre det kan lykkes for nogle
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 23:35   #9
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Sådan en fra jobcenteret har jeg fået. Chefen siger at ansættelsespapirerne er på vej. Men jeg vil lige have dem forbi fagforeningen og der er ikke mange dage tilbage før det er den første, sp jeg kan ikke se hvordan de kan nå at lave løn.
Der kan altid udbetales et a conto beløb, det burde virksomheden kunne regne sig frem til. Og check kan stadig udskrives.

Kommunen burde udbetale din sædvanlige ydelse, og så regulere regnestykket for din løn + ny ydelse måneden efter,.. blot min tanke.
Din ansættelseskontrakt bør ikke have indflydelse på dette, da kommunen i forvejen har alle oplysninger vedr. din ansættelse.

Kontakt straks din fleksjob konsulent og få tingene på plads så du ikke er urolig for din økonomi denne måned.
Måske har ydelsesafdelingen allerede beregnet din nye tillægsydelse til lønnen.
Held og lykke med det.

Sidst redigeret af maruus; 26-06-2013 kl. 23:40.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 08:14   #10
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Tak for hjælpen alle sammen.
Jeg har lige haft ringet til min jobkonsulent. Han var ked af at han havde glemt at informere mig om at der kom det brev. Han mener det er dårligt formuleret, det med at man bliver selvforsørgende.
Han siger det er korrekt at ledighedsydelsen stopper, for nu går jeg over til løn + tilskud fra kommunen. Men jeg skal se det sort på hvidt før jeg tror det. Stoler bare IKKE på systemet.

Jeg har også lige fået en mail fra min sagsbehandler, at jeg kun har ret til 15 dages ferie i år. Det forstår jeg ikke. Den sag blev min jobkonsulent også lige sat på. Jobkonsulenten lovede også at ringe og snakke med min chef angående ansættelseskontrakten. Jeg skal jo vel give mit kontonr. ellers kan de vel ikke give mig løn. Det mente han også de skulle have.
Puha, sådan noget kan jeg bare ikke håndtere. Man når lige at blive glad for at få 9 mdr. ansættelse og så bliver man lige pillet ned inden man overhovedet er blevet ordentligt ansat...

Tak for tillykkerne, det er desværre kun i 9 måneder, men jeg er glad for det.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt Flexjob ? Hjælp ETSL Spørgsmål ang fleksjob 2 01-09-2011 17:56
Hjælp mig ny i flexjob LeneNK Spørgsmål ang fleksjob 11 02-08-2010 21:25
Hjælp ang. flexjob ? SoLost Spørgsmål ang fleksjob 8 19-07-2010 22:30
Hjælp ang flexjob madina Spørgsmål ang fleksjob 6 09-07-2010 17:17
Hjælp til flexjob. hyber Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 07-02-2009 01:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension