K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2009, 09:02   #1
mortilto
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: nordsjælland
Indlæg: 12
Styrke: 15
mortilto er ny på vejen
hjælp til at søge pension

hej alle-
jeg er ny her men har længe studeret jeres gode svar. men vil godt bede om jeres hjælp og mening.
først lidt om mig selv.
jeg er mor til to piger på 11 og 16. de bor hos deres far som jeg valgte at forlade for over 2 år siden da jeg ikke magter en hverdag med de daglige pligter.
jeg har daglig mange kroniske smærter i lænd ryg nakke skuller arme. har ikke nogle kræfter i mine hænder.
i starten af 2007 var jeg i en meget kort periode i job træning men måtte stoppe da jeg fik en deprition.
papirne fra denne periode har kommunen smidt væk. jeg fik nogle piller af min læge og fik det dog lidt beder.
den 19-4 2007 giver kommunen mig en revalidering. jeg søger ind som holistisk hundevejleder hos anette røpkte men få afslag hos kommunen jeg anker og få igen afslag.
den 25-4 2007 søger jeg så i samråd med min sagsbehandler en § 17 vi laver en resurseprofil denne er dog også bortkommet.
kort efter flytter min sagsbehandler afdeling i forbindse med kommune sammenligning. der efter høre jeg først fra kommunen sidste efter år hvor jeg bliver indkaldt af en sagsbehandler som møder op med 3 stykker papir det første hun siger nå nu skal vi ha dig i job du skal ikke drive den mer. jeg gør hende opmærksom på at jeg har søgt en § 17 dette kender hun ikke noget til og nu er nu og vi skal se fram af. hun indviler dog i at prøve at finde mine papir og vi aftaler et nyt møde hvor hun også indkalder et aktiv time som skal få mig i job, hun køre sådan på mig på dette møde at jeg må forlade mødet grædne og hun meddeller at min sags mappe er blevet væk. efter dette lukker hun for min kontant hjælp. denne har jeg dog fået igen ved at skrive under på at jeg ville i jobtræning.
jeg klaget over hende og har fået en ny sagsbehandler men har inu ikke mødt hende det er nu over et ½ år siden jeg var der sidst. nu vil jeg så søge en ny § 17 og har skrevet følgne.
undertegnet vil gerne klage over afslag på førtidspension ansøning § 17 som blev søgt den 25-4. 2007. pr mail da jeg aldrig bliver selvforsøgrgende heller ikke på fleksjob.
jeg gå ud fra at det blev et afslag da jeg aldrig har hørt til min ansøning.
derfor søger jeg herned igen pension efter § 17 på den foreliggende dokumentations grundlag
udtalse fre kiopraktor
udtalse fra læge
udtalse fra kiopraktor
udtalse fra ny læge
min smærte dagbog.

er det helt hen i vejret eller er der nogle der kan formuler det beder og hvem skal jeg sende den til. hade tænkt mig at sende den til nogle af de lokalpolitiker der stiller op til valg, håber der er nogle der kan hjælpe mig...

Sidst redigeret af mortilto; 08-10-2009 kl. 09:11.
mortilto er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 10:23   #2
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
"undertegnet vil gerne klage over afslag på førtidspension ansøning § 17 som blev søgt den 25-4. 2007. pr mail da jeg aldrig bliver selvforsøgrgende heller ikke på fleksjob.
jeg gå ud fra at det blev et afslag da jeg aldrig har hørt til min ansøning."

Det lyder som en meget rodet historie, hvor kommunen roder rundt i tingene, og at du slet ikke ved hvordan tingene fungerer og er blevet dårligt vejledt fra kommunens side.


Man kan altså ikke bare søge pension ved at sende en mail.

Der skal være en ressourceprofil, der så omfattende som muligt beskriver din situation.
Der skal være gennemgribende beskrivelse af din helbredstilstand, og det skal være underbygget af diverse lægepapirer.
Og dertil kommer evt. arbejdsprøvninger og afklaringsforløb med udtalelser om hvad du er i stand til at klare af arbejdsområder og hvor mange timer om ugen.

Og ALT med hensyn til pensionsansøgning skal laves i samarbejde med din sagsbehandler.
Det er sagsbehandleren der skal udfærdige papirerne og lave den endelige ansøgning om pension, som så sendes videre til kommunens lægekonsulent, og hvis denne så godkender det foreliggende materiale, så først overgår ansøgningen til pensionsudvalget, som bestemmer om du skal have pension eller et afslag.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 13:05   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
"undertegnet vil gerne klage over afslag på førtidspension ansøning § 17 som blev søgt den 25-4. 2007. pr mail da jeg aldrig bliver selvforsøgrgende heller ikke på fleksjob.
jeg gå ud fra at det blev et afslag da jeg aldrig har hørt til min ansøning."

Det lyder som en meget rodet historie, hvor kommunen roder rundt i tingene, og at du slet ikke ved hvordan tingene fungerer og er blevet dårligt vejledt fra kommunens side.


Man kan altså ikke bare søge pension ved at sende en mail.

Der skal være en ressourceprofil, der så omfattende som muligt beskriver din situation.
Der skal være gennemgribende beskrivelse af din helbredstilstand, og det skal være underbygget af diverse lægepapirer.
Og dertil kommer evt. arbejdsprøvninger og afklaringsforløb med udtalelser om hvad du er i stand til at klare af arbejdsområder og hvor mange timer om ugen.

Og ALT med hensyn til pensionsansøgning skal laves i samarbejde med din sagsbehandler.
Det er sagsbehandleren der skal udfærdige papirerne og lave den endelige ansøgning om pension, som så sendes videre til kommunens lægekonsulent, og hvis denne så godkender det foreliggende materiale, så først overgår ansøgningen til pensionsudvalget, som bestemmer om du skal have pension eller et afslag.
Nullemus, det er ikke helt korrekt hvad du skriver.

Læg mærke til, at mortilto vil søge (og har tidligere søgt) pension efter §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
Når man søger efter § 17 må kommunen ikke indhente yderligere oplysninger (lægeoplysninger m.m.), men de må gerne (skal) lave en ressourceprofil.

Og når man søger pension efter §17 skal hverken lægekonsulent eller nogen andre, tage stilling til om den skal overgå til behandling efter reglerne om pension, for når man søger efter §17 så SKAL den hurtigst muligt overgå til behandling efter reglerne om pension.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 13:12   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mortilto hvis du har søgt pension på forliggende grundlag i 07 og stadig ikke fået noget svar så kan du anke et formodet afslag til ankestyrelsen, alt det andet du fortæller om det ville jeg helt klart klage til borgmester og kommunalbestyrelse over ...

Jeg ville med det samme forlange aktindsigt sådan at du kan se hvad de har liggende på dig og passer det at så mange af dine papir er væk så ville jeg helt klart klage over det også for hvor er de så henne og hvem sidder og fedter med dem ?
  Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 13:59   #5
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Nullemus, det er ikke helt korrekt hvad du skriver.

Læg mærke til, at mortilto vil søge (og har tidligere søgt) pension efter §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
:
Det jeg mener ikke er korrekt fremgangsmåde er, at mortillo blot har sendt en mail til kommunen dengang i 2007.

For uanset man søger pension selv på foreliggende grundlag (§17) eller det er kommunen selv der indstiller til førtidspension, så skal sagen under alle omstændigheder gennem personens sagsbehandler.
Sådan er det i hvert fald i min kommune.

At sagsbehandleren (som jeg formoder mailen blev sendt til dengang ) ikke har svaret og vejledt om den rette fremgangsmåde er dybt beklageligt, og ligeledes at papirer åbenbart er forvundet undervejs.


Det har jeg også selv været ude for, at mange af mine papirer var "forsvundet i rodet under kommunesammenlægningerne" men da jeg så fortalte, at jeg skam havde kopier af det hele, så kunne de pludselig finde dem alligevel
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 14:49   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nullemus så har din kommune bundet dig noget på ærmet


Loven siger

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.


Det er så § 17 på forliggende grundlag men du har ret i at mortilto ikke har fået den rette og korrekte vejledning ..
  Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 15:56   #7
mortilto
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: nordsjælland
Indlæg: 12
Styrke: 15
mortilto er ny på vejen
tak for jeres svar jeg har fået aktindsigt og det var skam ikke meget det er bare en print af deres status over mig men det første i den er at jeg har søgt pension og som sagt så laved min tidliger sagsbehandler en resurseprofil på mig og det var det sidste jeg så til hende så stod jeg der selv jeg har skam også klaget men det fik jeg ikke meget ud af men det ku værer jeg skulle prøve borgmester da jeg klaget var det 2 fra kommunalbestyrelse hvor den ene s kontor mus var til stor hjælp
knus mortilto
mortilto er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 16:07   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nullemus skrev:

Og ALT med hensyn til pensionsansøgning skal laves i samarbejde med din sagsbehandler.
Det er sagsbehandleren der skal udfærdige papirerne og lave den endelige ansøgning om pension, som så sendes videre til kommunens lægekonsulent, og hvis denne så godkender det foreliggende materiale, så først overgår ansøgningen til pensionsudvalget, som bestemmer om du skal have pension eller et afslag.

det er rigtig via en §18, men ikke under en §17 forliggende grundlag.
så ryger den direkte til pensionsudvalget, uden om lægekonsulent.
Min sagsbehandler som jeg aldrig har set, men kun pr mail og telefon.
Jeg sagde bare ja i telefonen og fik et brev den 30 juli at min sag er gået direkte til pensionsudvalget. Deres afgørelse venter jeg så på.
men de gennemgår ressourceprofilen, inden afgørelsen.

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-10-2009 kl. 16:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 16:15   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortilto Se meddelelser
tak for jeres svar jeg har fået aktindsigt og det var skam ikke meget det er bare en print af deres status over mig men det første i den er at jeg har søgt pension og som sagt så laved min tidliger sagsbehandler en resurseprofil på mig og det var det sidste jeg så til hende så stod jeg der selv jeg har skam også klaget men det fik jeg ikke meget ud af men det ku værer jeg skulle prøve borgmester da jeg klaget var det 2 fra kommunalbestyrelse hvor den ene s kontor mus var til stor hjælp
knus mortilto
Men hvis du har søgt en gang, må de vil have skrevet en begrundelse for afslag. der skal faktisk fremgår hvad du så skal gøre for at forbedre din arbejdsevne.

Hvis jeg får afslag. Har jeg allerede aftalt med en advokat at jeg skal ringe til hende, med det samme og aftale hvad vi så skal. Man har 4 uger til at klage. Men alle papir behøver ikke at være klar inden 4 uger.
ergo jeg skal søge aktindsigt og indgive en klage og skrive det er med advokat bistand.
så bare de ved man vil klage inden 4 uger. efterfølgende starter sagen først, som der ingen tidsfrist er på.

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-10-2009 kl. 16:21.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 20:34   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortilto Se meddelelser
den 25-4 2007 søger jeg så i samråd med min sagsbehandler en § 17 vi laver en resurseprofil denne er dog også bortkommet.
Nullemus, så vidt jeg kan se, var det ikke via mail, at mortilto søge fp i 2007.

Men derudover kan jeg ikke se, at det skulle gøre nogen forskel, om man gør det via email, post Danmark eller andet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal man søge pension nu? ladytass Politik og Samfund 22 08-07-2012 12:09
Om at søge pension. Stella Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-03-2009 19:55
Burde jeg søge pension? mumle_mund At søge førtidspension 13 06-03-2008 23:20
Søge pension hvornår?? hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 20-11-2007 20:19
søge større pension. mail Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-08-2006 13:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension