K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2013, 17:34   #1
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Pension udløst af dokumentation og vedholdenhed.

Jeg har modtaget mail om at min pension går igennem 1/12-2013, og at der følger et brev.

Så langt så godt

En person sagde til mig at det måtte være meget tilfredsstillende, men jeg tror nu ikke jeg nogensinde bliver rigtig tilfreds med at være dømt ude af arbejdsmarkedet

Det er selvfølgelig dejligt at få oplyst at man får pension igennem når det er det man har behov for. Og derfor har jeg også kæmpet en brav kamp !
Op af bakke og
Derfor er det heller ikke til at tro at det er rigtigt at der om nogle dage kommer et brev.

-Jeg er over 40.

-Jeg har en psykisk sygdom, og ved fortsat både hvad jeg hedder og hvad der foregår omkring mig, så helt død er jeg ikke.

-Jeg har ikke været i ressourceforløb, selvom kommunen i første omgang forsøgte.
(det eneste der kom ud af det var at kommunen nu selv laver en intern undersøgelse af hvordan deres praksis skal fungere i forhold til lovgivningen)

-Jeg har været i arbejdsprøvning der viste 1½ time effektiv arbejdstid/uge, med store konsekvenser til følge.
Jeg var syg og elendig i forbindelse med afklaringen og kravlede der ind, og sad og hang... Men det er dokumenteret og gælder derfor som en arbejdsprøvningJeg bad jobkonsulenten følge mig tæt, hvilket betød hun kom på arbejdspladsen hver tiende dag, altså hver 3. gang jeg var der, sad hun med når jeg arbejdede... jeg sagde til "nu sker der sådan", "nu går jeg i stå og skal finde ind i opgaven igen" mm... alt... skriver ALT er skrevet ned til punkt og prikke, 10 sider !

-Jeg har haft læge og psykiater der har skrevet ialt 5 erklæringer på 3 måneder, alt har talt min sag, der er beskrevet hvad der er forsøgt, hvad jeg ud over behandlingen selv har fundet frem til af behandling, såvel indenfor sygehusregi, samt deltaget i forskningsprojekter.
Meget af det ekstra jeg selv har opsøgt har været med til at lukke huller der ellers kunne haveresulteret i en sag hvor der manglede et eller andet Men der har ikke været noget som nogen kunne komme efter og sige at der manglede...INTET

-Jeg har haft hjemmevejleder som bisidder, hun har rettet mig hver gang jeg overdrev mit funktionsniveau (jeg gør mig meget gerne bedre end jeg er)

-Jeg har haft en jurist i min fagforening der har været til rådighed hele sagen igennem.
Sidst i sagen var vedkommende også partsrepræsentant (på papiret) jeg var stadig den der lavede fodarbejdet.

-Jobkonsulenten i afklaringsforløbet har være helt fin, har altid vendt tilbage med diverse jeg har spurgt til
(det har mere været "organisationen" JC der har været et problem)


-Min sag har varet 9 måneder fra man begyndte at undersøge den, der før havde jeg været ledig fleksjobber i et år, efter at have arbejdet i 2 forskelige fleksjob siden 2005.
Man har siden 2005 gradvist kunne se en forværring af min tilstand år for år, det er således også dokumenteret at det er noget der kun kan gå ned af bakke og ikke lige pludselig bliver bedre.

Min sag har simpelthenværet "belyst" og atter "belyst" for blot at bekræfte at der absolut ikke er nogle huller eller noget som helst at komme efter.

Jeg beskriver min sag og hvordan der virkelig er gået til den, for at fortælle at der skal altså noget til efter de nye regler, men det er ikke umuligt at blive tilkendt pension,men der skal meget til i vore dage.

Det er vigtigt at man ikke sammenligner sager, idet alle jo er forskellige.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 10:28   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er godt du endelig er ved at komme i mål og at dine anstrengelser har båret frugt.
Lige her er det altså også en fordel at være over 40 år, og at have prøvet fleks af - langt værre ser det ud for dem der stadig har fleks tilbage som mulighed, og som generelt har alderen til hindring

Tænker bare, at der engang i mellem er sindssyg mange kommunale omveje til et simpelt udgangspunkt man selv har kendt og ytret ved første henvendelse

Nå, men så kommer du til at fejrer jul og nytår som førtidspensionist og har hele resten af livet til at vænne dig til det i...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 11:19   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med tilkendelsen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 11:40   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Nu må jeg jo lige se brevet først...

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Tillykke med tilkendelsen.

VH Popiae
Jeg venter jo stadig på brevet, og tror ikke på det før da, selvom jeg har skriftlig dokumentation.

Man kan måske godt sige tillykke med tilkendelsen, forstået på den måde at nu er kampen slut... men tilfreds med situationen som værende ude ag arbejdsmarkedet, det tror jeg aldrig jeg bliver.

Pension for mig er en tvingende nødvendighed, jeg har bestemt ikke lyst, og løber ikke rund med hænderne over hovedet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 11:56   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tillykke med den, du har også været rigtig meget i gennem, før du er tilkendt pension
det tæller rigtig meget, at du netop har været i fleksjob
så er 4 år i alt, ikke særligt meget i min sag og ellers aldrig har været i systemet
altid været i arbejde
er under 40. tilkendt i 2013
men ja det er helt klart at din sag er gået i gennem fordi
du har været i systemet længe(fleksjob) og du er over 40 år

er helt enig med Helenekr, godt man ikke lige er startet i systemet.

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-11-2013 kl. 12:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 12:05   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Stort tillykke med det. nu kan du fokusere på at få det bedre.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 12:11   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
tillykke med den, du har også været rigtig meget i gennem, før du er tilkendt pension
det tæller rigtig meget, at du netop har været i fleksjob
så er 4 år i alt, ikke særligt meget i min sag og ellers aldrig har været i systemet
altid været i arbejde
er under 40. tilkendt i 2013
men ja det er helt klart at din sag er gået i gennem fordi
du har været i systemet længe(fleksjob) og du er over 40 år

er helt enig med Helenekr, godt man ikke lige er startet i systemet.
Ja, hvis man er sygemeldt for nyligt (og her mener jeg indenfor de sidste par år) og begynder at overveje pension, så vil man erfare at det man allerede har oplevet med systemet er "vand"

Man skal være forberedt på at at når kommunen siger ja til at undersøge en sag, så er det kun det første trin på vejen, og at vejen vil blive flere trin end et højhus... der er kun "elevator" for dem der "lover" at stille træskoene indenfor overkommelig tid
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 13:34   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lige her er det altså også en fordel at være over 40 år, og at have prøvet fleks af - langt værre ser det ud for dem der stadig har fleks tilbage som mulighed, og som generelt har alderen til hindring
Det er også min opfattelse. Og sådan var det også før 2013.

Jeg husker tydeligt, at jeg var mega-frustreret da jeg blev tilkendt fleks, jeg mente jo, at jeg var berettiget til fp. Men så var der en venlig sjæl der fortalte mig, at fleks var halvvejen til en fp, da det så var slået fast, at lidelsen var stationær, og behandlingsmulighederne udtømt.

Fra jeg blev tilkendt fleks gik der ca. 1,5 år før jeg blev tilkendt fp.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænker bare, at der engang i mellem er sindssyg mange kommunale omveje til et simpelt udgangspunkt man selv har kendt og ytret ved første henvendelse
Ja, ofte føles det som om, at de skal opfinde den dybe tallerken.

Nøgne tær, det glæder mig oprigtigt, at du nu er ved vejs ende, og selv kan blive herre over dit eget liv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 15:13   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Nøgne tær

Det er dejligt at se, at der kan komme en anden afslutning på en sag, end først antaget ved møde i Rehabiliteringsteamet.

Det viser, hvis man har dokumentationen på sin side, skal man gå videre selv om det er kommet en beslutning der går imod en.

Nyd den ro der nu kommer omkring dig.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 20:23   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Igår kom brevet så... endelig !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension