K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2011, 08:42   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, og måske sagsbehandler skulle overveje, hvorfor du ikke havde/kan ha flere effeltive timer!

Hvis du kan klare 20timer eller derover, kan du formodentlig IKKE få fleks, da det kræver over 50%, nedsat arbejdsevne.

Fik du nogensinde svar vedr. timer for fleks?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 11:11   #42
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Nej popiae, fik kun at vide jeg ikke kunne vurderes da jeg ikke havde flere fremmødte timer end effektive.

Og det er der filmen knækker for mig, har sagt jeg ikke forstår det, kan godt høre hvad de siger, men fatter ikke hvorfor det måles på den måde.
Synes det er så nedværdigende at skal hen og ligge eller lign., men nok bare noget jeg skal se til at komme ud over.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 11:22   #43
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det kunne jeg nu bestemt heller ikke, bare ligge mig et fremmed sted, det ville absolut ingen hvile give.

Bortset fra det, må du jo have haft flere fremmødte end effektive timer ikke sandt.

Eller har du været effektiv samtlige fremmødte timer og dernæst taget hjem, mener uden at have holdt nogen pauser.

Sorry jeg fatter det bare ikke helt
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 11:35   #44
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Jasch, har haft pauser...korte pauser...
Men jeg skulle ha' været oppe på 37 timers fremmøde dengang, og jeg kan som sagt ikke smide mig og havde slet ikk mulighed for det på det sted.

Kan godt forstå du ikke forstår det gør jeg heller ikke, kan ikke se hvorfor jeg eksempelvis skal være der 25 t/u hvis jeg kun kan arbejde 10.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 20:58   #45
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Hold da lige op det her trækker tænder.

Er i denne uge, min 4. i praktikken, oppe på 25 timers fremmøde.
Har idag haft møde med job konsulenten, og der var ingen forståelse for at jeg ikke kan holde til det, når nu der var mulighed for at jeg kan trække mig tilbage på et værelse med seng.

Er så totalt smadret, fysisk og psykisk. Vil så gerne ku' kunne, men kan mærke jeg er på nippet til at vælte.

Er igen startet op på smerte plaster, gjorde jeg også i sidste praktik...kunne ikke tåle det, men forsøger igen.

I sidste uge var det så 20 timer, gik hjem før tid. Mellem 10.30 og 11.45, en dag til 12.15 som jeg skulle.

Fik at vide jeg ikke kan afklares hvis ikke jeg er der flere fremmødte timer end effektive...men det er jeg jo....har holdt mange pauser.

Han sagde der muligvis vil kunne afgøres om det kunne blive fleks, men ikke pension, hvis jeg ikke bliver der tiden ud hver dag.

Har ikke haft sygedage.

Skal i morgen ind og aflevere min dagbog, vil bede om kvittering og samtidig bede om papir hvor der på skrift står at jeg ikke kan afklares, hvis jeg ikke er der i 25 fremmødte t/u.

Vil lige høre jer kære hjælpsomme K10'ere.....er jeg helt gal på den?

Vil lige sige for dem der ikke har læst fra start, jeg er forlænget på sygedagpenge efter §27 stk.1 nr.4.

Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 21:21   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunten Se meddelelser
Skal i morgen ind og aflevere min dagbog, vil bede om kvittering og samtidig bede om papir hvor der på skrift står at jeg ikke kan afklares, hvis jeg ikke er der i 25 fremmødte t/u.
Den der sidder i receptionen kan ikke give dig disse ting på skrift.

Men skriv et brev, eller send en mail, til jobkonsulenten hvor i du f.eks. skriver:

"Til jobkonsulent (navn)

Jeg har meget svært ved, at forstå, at jeg ikke kan afklares i forhold til fleksjob eller pension medmindre jeg er på praktikstedet (skriv evt. navnet) i min. 25 om ugen.
Som det fremgår af min dagbog kan jeg jo slet ikke få tilværelsen til at hænge sammen, selvom jeg kun er der i 20 timer.

Har jeg forstået der korrekt, at jeg ikke kan afklares i forhold til fleksjob eller førtidspension, medmindre jeg er i praktikken min. 25 timer om ugen?

Med venlig hilsen Trunten + cpr.nr.
"

Jeg vil anbefale dig, enten at maile den eller aflevere den på jobcenteret, mod kvittering.

Hvis jobkonsulenten så giver dig et bekræftende svar, synes jeg, at du skal klage til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 23:49   #47
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis du skriver til jobkonsulenten eller en anden, så bed dem finde på skrift, hvor det står - lovgivningsmæssigt, at du SKAL være i arbejdsprøvning min. 25 timer/ugen.

Jeg fatter stadig ikke en meter af det, medmindre de vil køre dig helt ud af systemet, med at du sagtens kan bestride et deltidsjob på ordinære vilkår.

Du må sørge for at få klar besked, og ja kør gerne på din forlængelse at dem står mellem fleks og FP.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 00:46   #48
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig i ovenstående råd.

men hvor er din fagforening?

Hold fast i det du kan og husk at sige fra, og sørg for at lederen eller den der har ansvaret for din praktik, skiver dine effektive timer ned, hver dag.

Sagsbehandler bilder dig ting ind.
Alternativt var der jo ikke nogen der kunne få fleks eller pension.
Dette tildeles fordi der er begrænsninger i arbejdsevne, eller ingen overhovedet.
Så.. hvordan kan en uden arbejdsevne, skulle præstere 20-25timer, ud af ingenting. Sikke dig en gang sludder.

PS. Synes personligt at det er en dårlig ide med ekstra smertestillende, da det vil give et forkert billed af din arbejdsevne, medmindre du er indstillet på denne medicin resten af livet, og mere til, for at opretholde effekt. Hvad siger din læge til dette?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 07:40   #49
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Tak vovse, jasch og popiae.

Ja skal ha' det på skrift, intet mindre.

Synes også selv det er en dårlig ide med ekstra smertestillende, men er simpelthen desperat. Har så forbandet ondt efter de først 2 timer, og den står ikke til at redde i løbet af dagen, heller ikke trods pauser og det at jeg ligger mere.

Synes alt falder fra hinanden...den mindste ting er en udfordring pga smerter og ekstrem udtrætning.

Har min fagforening med, men troede ikke det var nødvendigt at de skulle med til en sådan samtale. Kan nu se jeg tog fejl. Prøvede at fange dem i går...forsøger igen idag.

Han mener ikke det kan være et problem at være der de timer, hvis det ikke er et krav man laver noget. Tillod mig at spørge om han vidste noget om kroniske smerter, jeg må ikke stresses...er vildt stresset pga det her, kan ikke klare at ha' mennesker omkring mig når jeg har det sådan...og alle lydende.

Hmmm...lyder vist som en brokmås nu, vil jeg ikke være.



Tak for svar til jer alle.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 08:51   #50
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at indvoldvere din læge.

tror ikke helt på, at han er enig i, at du skal klare en afklaring af din arbejdsevne, med så meget medicin.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning, fordel eller ulempe? elm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-03-2012 12:01
arbejdsprøvning og antal før fleks eller FP MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-01-2012 22:57
Praktik eller arbejdsprøvning johnkjaer Alt det andet 23 27-06-2011 14:08
Arbejdsprøvning eller Ergoterapeut Nillan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-11-2009 17:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension