K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2012, 13:46   #31
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
...
Man kan sige det er rimelig at man måske har 1500kr mindre til bolig da det måske er det man sparer på at være 2. Men så heller ikke mere. Mange mister jo 5000kr på at flytte sammen. Mange mennesker i dag mener jo man deler 50/50 så selvom personen tjener 20X mere end du selv gør sparer du ikke noget dér. Sådan fungerer mange mennsker i dag, især den yngre generation.
Hvis jeg var en julemand, så ville jeg dele gaver til alle, men jeg forholder mig til den verden vi kender den i dag, både fra dagens Danmarks og fra verdens situation, som Danmark er total afhængig af.

Man blive nødt til, at tilpasse sig til den situation man er havnet i og til de muligheder man har.
Staten jonglerer med pengene konstant, som altid.

Denmark kom i krig frivilligt og når man har den form for aktiviteter så koster det kasse, som nogen skal betaler bagefter. Hvor henter man pengene først? Klart hos dem som er på offentlige overførelses indkomster, ….til at starte med.

Allerede på det tidspunkt der regeringen har indført loft over kontanthjælp, blev der regnet frem og tilbage hvad folk kunne klare sig for. Dem som var gift og ville gå på kontanthjælp kunne slet ikke få noget eller fik lidt gennem særlige ydelser.

Det er præcis det samme som de har regnet sig til med førtidspensioner til folk i den samme situation. ( gift eller ugift )

Desuden så vil jeg hilse og siger, hvis nogen ikke ved det endnu, at der findes faktisk også enlige førtidspensionister som har haft et helt andet liv, før de havnede på førtidspension.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 13:50   #32
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
SU har mulighed for et fritidsjob, folkepensionist har haft et helt liv til at spare op, kontanhjælp er for mennesker der har mulighed for at tage et arbejde -om det så er på McDonalds så har de altså mulighed for at finde noget hvis man ikke er kræsen.

Førtid er for folk der ikke har mulighed for at ændre noget. Du kan jo ikke sammenligne!

Man kan sige det er rimelig at man måske har 1500kr mindre til bolig da det måske er det man sparer på at være 2. Men så heller ikke mere. Mange mister jo 5000kr på at flytte sammen. Mange mennesker i dag mener jo man deler 50/50 så selvom personen tjener 20X mere end du selv gør sparer du ikke noget dér. Sådan fungerer mange mennsker i dag, især den yngre generation.
Kh er for de mennesker der har mulighed for at tage arbejde - ja, sig det til alle dem der falder for sygedagpengebegrænsningen. Om folkepensionister har haft et helt liv til at spare op, kan du jo tale med brøkførtidspensionister og langvarige Kh modtagere om, før eller senere går også de på folkepension. Jeg tror ikke de vil være enige, men hvad ved jeg
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 14:09   #33
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Nu snakker vi offentlig ydelse, og her giver samfundet 3000 kr ekstra til enlige netop fordi at det er dyrere at være alene om alle udgifter.

Der er altså stor forskel på om man er 1 eller 2 om at betale udgifterne, kunne da fint undvære 3000 kr hvis der flyttede en mand ind til mig med en indtægt. Jeg ville da få en bedre familie økonomi ud af det.
Det er jo noget man selv vælger - at være alene.
I øvrigt får en enlig på lav indkomst en STOR boligsikring, hvilket to på førtidspension ikke ville få.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 14:23   #34
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
I øvrigt får en enlig på lav indkomst en STOR boligsikring, hvilket to på førtidspension ikke ville få.
Mange af dem som er på fortidspension og som gift, bor ikke i en leje bolig og derfor har mulighed til at supplere sin økonomi via lån i deres eje eller andelsboliger, i lille hus måske?
Men mange, hvis ikke de fleste, enlige førtidspensionister bor til leje og har ikke den samme mulighed og få hellere ikke en højre fradrag på grund af renter til banken, som de andre de gifte kan få.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:10   #35
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Hvis din partner ikke er pensionist

Er din partner ikke pensionist, skal kommunen se bort fra de første 174.168 kr. (2012), din partner tjener. Herefter kan I sammenlagt have supplerende indtægter på op til 110.600 kr. om året (2012), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat ned med 30 kr., for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 110.600 kr. om året (2012).

Din partners indtægter kan højst indgå med 226.900 kr. (2012) i det samlede indtægtsgrundlag. Din partners indtægter ud over dette beløb påvirker ikke din førtidspension.


Så hvad læser har det ingen økonomisk betydning for trådstarter at flytte sammen med kæresten , su er pr år under 70000.


Det er jo noget man selv vælger - at være alene.
Sikke noget vrøvl , har man selv valgt at ens partner dør ? Eller partner finder "ny" model ? Eller at man ikke vil leve med fysisk / psykisk terror ? .

kontanhjælp er for mennesker der har mulighed for at tage et arbejde -om det så er på McDonalds så har de altså mulighed for at finde noget hvis man ikke er kræsen.

Igen vrøvl , hvorfor dælen er der så forskellige matchgrupper 1-3 ? Ikke alle på kontanthjælp har mulighed for at arbejde , det er de for syge til , men bliver ikke anerkendt som pension / sygedagpengegruppen , vi er jo bare dovne og kræsne !!! .
Jeg synes også det påfaldende at førtidspensionister ( syge , som ikke har arbejdsevne ) , har ret til arbejde /tjene penge ved siden af pensionen ( under 70000)uden modregning , på kontanthjælp bliver hver tjent krone modregnet !
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:13   #36
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Den sorte middelalder...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg må indrømme, at jeg kan ikke se noget ydmygene ved, at være økonomisk delvis afhængig af sin partner. Nej, jeg vil engang bruge begrebet afhængig, fordi det er ikke noget som hører til et par forhold.
Man er sammen om noget, eller er man det ikke. Hvad ved jeg..
Men du ved, jeg er også en dansker kun på papiret.
Er kvindekampen røget helt hen over hovedet på dig, Karo.

Kvinder har kæmpet for at blive uafhængige, for at få ligestilling (der kæmpes stadigvæk), og for at være fri for enten faderens eller mandens enerådighed.
Og når de så har opnået denne frihed - kommer staten og bomber dem tilbage til dengang ruder konge var knægt. - Uhørt!!!

Parforhold eller ikke - det er sgu to selvstændige individer - og ikke et par siamesiske tvillinger.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:23   #37
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Mange af dem som er på fortidspension og som gift, bor ikke i en leje bolig og derfor har mulighed til at supplere sin økonomi via lån i deres eje eller andelsboliger, i lille hus måske?
Men mange, hvis ikke de fleste, enlige førtidspensionister bor til leje og har ikke den samme mulighed og få hellere ikke en højre fradrag på grund af renter til banken, som de andre de gifte kan få.

WHAT!!!!!

Du lever virkelig i en parallel verden.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:43   #38
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
...Kvinder har kæmpet for at blive uafhængige, for at få ligestilling (der kæmpes stadigvæk), og for at være fri for enten faderens eller mandens enerådighed.
Og når de så har opnået denne frihed - kommer staten og bomber dem tilbage til dengang ruder konge var knægt. - Uhørt!!!
Tilbage til gryderne, om nogle få år det blive den eneste mulighed for kvinde arten, også i DK, om du kan lide eller ej.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:46   #39
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Øhhhh.... den regel gælder begge køn.


Du lever virkelig i en parallel verden.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 17:07   #40
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Øhhhh.... den regel gælder begge køn.


Du lever virkelig i en parallel verden.
keld, jeg håber virkelig for dig, at du ikke råber: KARO, KARO, KARO ……… KA…..RO, ....midt om natten. ( mens du sover ).

Eller måske er det derfor du har søvn problemmer..... , ...........
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07
hvem bestemmer ? fru hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 08-12-2008 00:53
Basta i går aftes. Maj-Britt Dit og Dat 3 21-11-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension