K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2011, 19:05   #11
Bobomor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 10
Styrke: 13
Bobomor er ny på vejen
altså jeg er vurderet til 20 timer, og det mest normale er faktisk 25 timers fleks.....det ville de have mig op på....men de 20 timer jeg er bevilliget til er for meget lige nu (specielt fordi sygehuset lige har taget min medicin fra mig, så sygedommen er slemt forværret).
Er du vurderet til 1/3 dels arbejdsevne eller 2/3 dele?

Citat:
Oprindeligt indsendt af LimoGert Se meddelelser
I lovens tekst er ikke angivet noget timeantal!

Så det vil sige, at et flexjob kan f.esk. sagtens være på kun 2 timer!

Mvh. Gert
nej der er et minimum på 12 timer, ellers er man pensions berettiget
Bobomor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 19:54   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobomor Se meddelelser
nej der er et minimum på 12 timer, ellers er man pensions berettiget
Min kommune har lige tildelt en flex på 6 timer...

Det finder hun selvfølgeligt aldrig... men så kan de holde hende på kontanthjælp et par år mere....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 20:22   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobomor Se meddelelser
nej der er et minimum på 12 timer, ellers er man pensions berettiget
Nej for der stå ikke i loven hvor mange timer

så de kan faktisk tilkende folk flex på en 1 time om ugen
at de aldrig finder et arbejde er en anden sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 21:26   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobomor Se meddelelser
nej der er et minimum på 12 timer, ellers er man pensions berettiget
Dette har du ikke ret i.
Som MTVRV1 er inde på, så står der ingen steder i lovgivningen noget om hverken min. eller max. timer i forhold til fleksjob.

Problemet er, at hvis man har en arbejdsevne på under 12 timer, så kan det ikke svare sig for en arb.giver.

Men der står altså ikke noget om det i lovgivningen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 22:28   #15
Bobomor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 10
Styrke: 13
Bobomor er ny på vejen
det var hvad jeg fik fortalt fra min socialrådgiver....
Hos mig var der snak om 12 timer, men blev desværre presset til mere og mere, og de presser stadig på.....de ser helst at man får 25 timer, fordi det er nemmere at få job
Bobomor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 10:26   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobomor Se meddelelser
det var hvad jeg fik fortalt fra min socialrådgiver....
Hos mig var der snak om 12 timer, men blev desværre presset til mere og mere, og de presser stadig på.....de ser helst at man får 25 timer, fordi det er nemmere at få job
Bed om at få det på skrift.

Det er ikke ualmindeligt, at sb'ere smider om sig med underlige påstande, som ikke har hold i lovgivningen.

Den sidste "underlige påstand" min sb kom med var, at jeg ikke kunne søge en §17 når hun havde sat gang i en §18.
Denne påstand klagede jeg over til jobcenterchefen og fik efterfølgende en skrivelse om, at jeg havde ret og, at min klage var taget til efterretning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 11:26   #17
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
kære alle
jeg blev også sendt i arbejdsprøvning med min 15 timer og min fagforening sagde min 10 timer og jeg måtte stoppe efter 9 dage samråd med egen læge og har fået oplyst at hvis en arbejdsgiver vi have os i flexjob skal vi være op i ca 15 til 20 timer eller er et et undskudsforreting og den den person som skal tage os derfor er der mange som er arbejdsløse flexjobber knus
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 11:28   #18
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ift. oprindelige spørgsmål.
Det kommer an på, hvor meget du kan i de 24 timer.
Hvis du kan arbejde normalt eller tæt på normalt i de 24 timer, og der ikke er en hel masse skånebehov, så er det rigtigt nok, at det hedder deltidsjob, fordi man for at få et fleksjob skal have en arbejdsevne på under 50 % (hvis vi igen går ud fra refusionsreglerne), og det har man ikke, hvis man kan arbejde effektivt i 18 ½ time eller mere om ugen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 20:15   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Ift. oprindelige spørgsmål.
Det kommer an på, hvor meget du kan i de 24 timer.
Hvis du kan arbejde normalt eller tæt på normalt i de 24 timer, og der ikke er en hel masse skånebehov, så er det rigtigt nok, at det hedder deltidsjob, fordi man for at få et fleksjob skal have en arbejdsevne på under 50 % (hvis vi igen går ud fra refusionsreglerne), og det har man ikke, hvis man kan arbejde effektivt i 18 ½ time eller mere om ugen.
Min markering.

Helt enig Andersine, men ligesåvel som der, lovmæssigt, ikke er noget nedre
timetal for fleks, så er der heller ikke noget max.

Er der nogen erfaring med borgere, der har anket afslag på fleks med en begrundelse som ovenstående, altså at borgeren kan arbejde f.eks. 20/24 timer og derfor ikke er berettiget til fleks?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 10:04   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hmm, ja jeg synes jeg har en afgørelse der ligger og roder i baghovedet om det, men hvis der er det, så har jeg allerede lagt den op herinde et sted (åh gud, at finde den igen!)... Men jeg begynder på arbejde igen på tirsdag, så leder jeg lige i vores system!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension