K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2009, 18:30   #11
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Tak alle
Jeg er på sygedagpenge og har så lige læst på mine papir at jeg er i virksomhedspraktik for at få en afklaring på min arbejdsevne, er det egentlig det samme som arbejdsprøvning?det løber frem til 31. Juli.
Det varmer da helt sikkert at i svarer på mine spørgsmål, ih hvor er jeg glad for jeg er kommet ind på dette forum.
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 19:02   #12
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Tænkte på skal virksomheden ikke holde ferie?

Det er utroligt man ikke må holde ferie, når man er syg. Kan perioden ellers ikke forlænges, så du kan holde ferie.?

Sender dig et Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 19:37   #13
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Tak suncil for dit
Nej der hvor jeg er i arbejdspraktik lukker de ikke ned og holder ferie øv
noget andet er at jeg ikke forstår at jeg ikke er kommet i arb prøvning jeg døjer nemlig med mange ting. Faktisk har mit praktiksted slet ikke fået af vide hvad jeg går med af psykiske og fysiske problemer. Jeg mener jo at kommunen og jeg skal have en afklarring på hvor meget jeg kan arb og så visiters til flex job.
knuz fra mig til jer
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 19:48   #14
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Til V Brask

Jeg kender en der skal til og i arbejdsprøvning, og han må heller ikke holde ferie.. og han skal altså ha sine børn i 14 dage her i sommeren..Man står jo med håret i postkassen..Men tro det kommer meget an på hvilken sagsbehandler man har..

Så må håbe din mand ikke bliver sendt ud før efter sommeren..
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 20:13   #15
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej

Jeg er ret sikker på du må holde alt det ferie du vil - du skal bare selv betale dvs. ingen udbetaling fra kommunen imens.
Det var i hvert tilfælde det svar jeg fik, da jeg stod i samme situation.
så må de jo bare forlænge arbejdsprøvningen i sidste ende.

Håber du kommer afsted - du ( og din familie )trænger til det....

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 21:41   #16
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Tak ville.
Var du også i praktik dengang?Jeg har for længe siden spurgt min sagsbehandler og som sagt sagde hun at hun ikke kunne sige ja da jeg var i gang med et afklaringsfoløb, og at vi kunne se på det når der var en afklaring. jeg sagde ingen dato til hende.Jeg ville da heller ikke have noget imod ikke og få nogle penge for 1 uge det vigtigste er fred og ro med min familie.
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 22:22   #17
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
V. Brask
Mht. dit spørgsmål, så er det ikke let at besvare,
jeg har selv været i arbejdsprøvning, hvor der var en person, som
kæmpedede for at finde nogen til at passe sine børn i ferietiden,
hun var kontanthjælpsmodtager, jeg var dengang ledig fleksjobber,
jeg følte jeg blev behandlet som en dronning, havde aldrig hørt
at kontanthjælpsmodtagere ikke må tage på ferie i udlandet,
jeg har som ledig fleksjobber, været i udlandet, jeg har dog meddelt
at jeg holdt ferie, men gad vide om jeg egentligt måtte forlade landet,
og så til sagen, din sagsbehandler er den som afgør det, men man
skal selvfølgelig også tænke på, om man skal afklares indenfor
en bestemt periode, hvis din mand evt.er på sygedagpenge,
for så kan jo ryge ud af systemet.
Er man på kontanthjælp, kan man i nogle tilfælde beslutte, at tage
ferie uden indtægt.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 23:24   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg prøver lige at springe lidt i svarne her , hvis det er sådan at man har børn der har tvunget lukket i daginst , så kan man kontakte sin sagsbehandler og oplyse om at man i denne periode IKKE har mulighed for pasning det er en gyldig grund til at udeblive fra feks aktivering og jeg mener også at det er gyldig grund til at vente med arbejds prøvning ...

Ikke alle sagsbehandlere har jord i hovedet og ved man at man ikke har pasnings muligheder i en periode så kan det nok svare sig at Skrive
til sin sagsbehandler om det og spørge ind til hvordan man skal forholde sig ved evt arbejds prøvning ...

mange kommuner har en enkelt instution der er åben i den periode de andre har lukket og så kan man få tilbud om pasning der , det ville jeg så hvis det var mig klage over , vi høre hele tiden om hjemmegående der ikke gider at passe deres børn og det er uanset hvordan man vender og drejer det ikke noget der må være vildt fedt for et barn så i det tilfælde ville jeg nok appellere til deres medmenneskelighed ... men gør det på forhånd så de ved det på kommunen ..

(jeg står selv og skal i arbejds prøvning *de kan bare ikke finde nogen der vil have mig *) og de mente så at jeg skulle ud og snakke med en arbgiver her den 24 jeg skrev til dem at min søn blev student den dag og jeg meget gerne ville på gymnasiet når han kom ud fra sin sidste eksamen og de lavde med det samme datoen om og skrev tilbage til mig at selvfølgelig skulle jeg da op til ham den dag ...

MHT en arbejdsprøvning der allerede er i gang vil jeg tro at det bliver meget mere end vanskeligt for det første har man ikke lov at holde ferie når man er på sygedagpenge man kan så få lov til det hvis og så frem man selv betaler og ikke får sygedagpenge i den periode , men mht arbejdsprøvning så er det jo meningen at man skal finde ud af hvad man kan og hvor længe man kan og om man kan.. og stopper man lige en uge i det ja så er det svært at få et retvisende billede af ens evner .. derfor tror jeg ikke at mange kommuner vil være med til det ...

Og man skal altid huske at man kan få stoppet sine sygedagpenge hvis og så frem man ikke samarbejder ...

Jeg har ikke lige de forskellige love her og nu men skal finde dem i morgen når jeg er lidt mere frisk ...

Ang praktik og arbprøvning .. jo det lyder som om du er i arbprøvning og jo meningen er jo at din arbejdsgiver skal vide hvad du har af skånehensyn har din kommune og jobkonsulent ikke oplyst om det så gør det selv .. og for guds skyld husk at skrive jobdagbog så du har dokumentation ...
  Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 08:54   #19
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
hej igen
Nej der er ingen som har fortalt ude på praktik stedet hvad jeg fejler kun en ting og det var stress og jeg har mange andre ting fysisk og psykisk som jeg går og slås med i hverdagen. Jeg føler ikke der bliver taget hensyn til mig på virksomheden og det virker som om de forventer jeg kan klare alt. Jeg skal lære og sige fra og lytte til min krop men jeg føler det er flovt og sige fra efter ikke engang en time i arbejde og jeg gjorde det heller ikke, men bliver altså nød til det.
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 09:48   #20
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hejsa mcan.

Jeg har også gået sygemeldt i 2½ år, og nu bliver pengene snart stoppet
Man kan godt holde ferie, mens man er på sygedagpenge, hvis man selv betaler det. Det er en nyere regel, da de godt kan se, at man som syg også har brug for ferie. Det må bare ikke forhale tingene.
Så om man kan, mens man er i arbejdsprøvning, er jeg lidt usikker på. I så fald skal den nok forlænges i den anden ende.

Held og Lykke

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension