K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2009, 10:53   #1
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Exclamation Hvor er I skønne:-)

Hejsa!!!

Jeg er nyt medlem her på K10 men har dog fulgt lidt med på sidelinjen over et stykke tid.....skulle lige samle mod og styrke til også at være med:-)
I er bare alle så skønne og I aner ikke hvor mange gange jeg har grædt og smilet når jeg kunne nikke genkendede til alle de nederlag og hak over næsen vi får af vort såkaldte danske system.

Nu er dagen kommet....jeg har bestemt mig for at skrive en lille version af min aaaaaaaaaat for lange sag.

Jeg er sygemeldt for 5 år så jeg har været sygemeldt rigtig længe, men desværre ikke uden grund.

Jeg startede min sygemelding med et dårligt knæ og troede desværre at jeg hurtigt var på banen igen, men ak nej det var jeg ikke.
Jeg kunne ikke komme på højkant igen men forsøgte dog at vende tilbage til mit gamle erhverv og kæmpede der i 9 mdr. inden jeg måtte se i øjnene at det ikke var butiksassistent jeg skulle være:-)
Jeg søgte nye udfordringer og fik først job på et kontor (1/2 år) og derefter job i respetionen på et hotel, men ak dette ville mine ben skam heller ikke.
Jeg havde dagligt rigtig mange smerter men bed dem desværre alt for længe i mig, dette resulterede i en kæmpe depression og øjeblikkelig sygemelding.

Lægen sygemeldte mig og jeg kom i det kommunale system mod min vilje. Vil lige skrive at jeg dengang var typen som ikke skulle have hjælp af andre jeg skulle nok klarer mig selv:-)

Kommunen mente dengang at jeg skulle hos en psykolog for at bedre mine chancer for at få et arbejde. Jeg forspurgte og de ville betale psykologen, det ville de ikke men forlangte alligevel at jeg modtog psykolog hjælp for at kunne få sygedagpenge:-)
Jeg startede ved psykologen og går der stadig den dag idag, og jeg er glad for det. Psykologen har holdt mig oppe gennem svære og hårde tider:-)

Alt imens dette sker bliver jeg opereret endnu engang i mit ene knæ men dette forværre blot mine ben. Jeg får nu en del undersøgelser af mine ben da mine smerter forværres.
Jeg har kronisk skinnebensbetændelse i begge ben og slidgigt i begge knæ.
Jeg bliver opereret i mit ene skinneben( en ret sjælden operation) for evt. at lette mine smerter, men desværre uden effekt.
3. gang lykkens gang......får opereret mit knæ nok engang men får beskeden at der ikke er mere at gøre.

Ja døjer man med benene kommer ryggen naturligvis også, så får konstateret slidgigt i hofter(tidligere bækkenløsning) nakke og rygsøjle.

Den dag idag har de nu fundet ud af at jeg er ekstrem hypermobil og derfor alle mine symptomer som desværre blot forværres. Jeg har idag dagligt smerter i ryg, ben, albuer og hænder.

Nå det var så min sygdom

Jeg har været på diverse kurser igennem kommunen, været smidt på gaden et par gange da de mente sig berettiget til det, men jeg har vundet to ankesager mod kommunen idet begge var uberettiget:-)

Kommunen har opgivet mig.... Jeg har på intet idspunkt mødt en sagsbehandler som var der for mig men har dog altid gjordt som de sagde jeg skulle og håbet at de så med tiden ville kunne hjælpe mig.

Jeg er idag ikke ved kommunen men ved at firma som kommunen har betalt for at tage min sag( de tunge sager)

Idag går jeg og venter på besked ang. flexjob men ???? ja jeg er lidt i vildrede og har forsøgt at læse mig lidt til en del af de spørgsmål som kører rundt i mit hoved:-)

Jeg havde en sagsbehandler indtil d. 26 feb. i år, vi opdaterede min ressource profil sammen og siden har jeg ikke talt med hende(hun er der ikke længere) og ressource profilen har jeg ikke set siden(jeg har aktindsigt)
Jeg er blevet ringet op af ny sagsbehandler som blot ville fortælle mig at nu røg jeg på kontant hjælp ??????????
Hvad blev der lige at flexjobbet spurgte jeg?? Hun svarede at hun ikke anede at jeg søgte flexjob??? hmmmm hvad er det så jeg arbejder henimod??

Jeg har netop i år været i praktik for 3 gang men denne gang har alle skånehensyn været opfyldt og jeg kunne arbejde 15 timer om ugen.

Jeg sagde til hende at jeg da søgte flexjob da jeg ikke kan se jeg har andre muligheder med de timer jeg kan holde til at arbejde. Jeg bad om nye lægelige oplysninger mm. da jeg mener at de var for gamle dem der forelå.

Hun sagde til mig at hun ville indhente papirer fra min læge og så ville jeg blive indkaldt til parthøring.

Hun har indhentet papirer hos min læge men blot "glemt" psykologen??
Jeg har nu fået brev (3 mdr. senere) om en opfølgningssamtale men er nu i tvivl om hvorvidt jeg skal komme alene eller om jeg skal have en med fra HK.
Jeg har ikke tidligere haft bisidder med men denne sag slider i den grad på mig og på min familie i og med at den er langsommelig og samtidig er jeg jo syg og har ikke en god hverdag. Mange smerter og en del psykiske mén som jeg håber bliver bedre så snart jeg ved om jeg er købt eller solgt:-)

Jeg håber at nogle/I kan få noget ud af denne noget forenklet og lidt kludret historie??

På forhånd Tusind tak.
Pia
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 11:29   #2
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej Pia

velkommen her.

Tak for de søde ord om os allesammen,jeg er selv rigtig glad for at være her og man får altid svar hurtigt hvis man er i tvivl om noget og rigtig mange er gode til at støtte en.

god dag

Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 12:59   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal helt klart tage en bisidder med fra HK hvis du kan, og du skal også helst optage samtalen ...

Du skal kæmpe med næb og klør mod at de får dig på kontanthjælp er du først der så er det også der du er når din kamp mod fleks er slut ..

Hvis jeg var dig ville jeg med det samme skrive til den sagsbehandler at hun vist har glemt at indhente papir fra den psykolog som kommunen har forlangt du går hos og at du gerne vil have det bliver indhentet med det samme da de er med til at give et samlet billede ...

Du skal holde på til mødet at du ikke er partshørt at der mangler indhendelse af papir og at kommune og aktør bliver ved med at forhale din sag og inden du tager til mødet så ville jeg helt klart sætte mig ned og læse på http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop (den kender du jo nok når du allerede har vundet to anker )

Og så skal du tage den her med til hende når du skal til møde
Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Ud fra den kan du jo mageligt sige til hende at der overhovedet ikke er taget stilling til noget som helst og da slet ikke når hun siger at hun ikke anede du søgte fleks og så må de altså bare igang igen .. det lyder jo vanvittigt ..
  Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 13:03   #4
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Hvis I havde aftalt at arbejde imod et fleksjob, så har de jo ikke opfyldt deres notatpligt, hvis din nye sagsbehandler intet kender til det. Det er ulovligt.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 14:12   #5
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Tusind tak for velkomst og på svar, det varmer at nogle gider læse min sølle historie og forsøge at hjælpe mig:-)

Jeg har efter min sagsbehandler stoppede ikke fået tilsendt papirer hverken med ressourceprofilen eller andet trods det at jeg har aktindsigt.

Jeg har talt med flexjob nogle gange med min tidligere sagsbehandler og troede at der var enighed om at det var flexjob der blev arbejdet henimod, men de arbejder tilsyneladende henimod kontant hjælp.

Jeg forstår ikke det med en parthøring?? jeg har ikke været til parthøring blot sagt at jeg søger flexjob og dette i en kort telefon samtale hvor jeg også nævnte at alle relevante lægelige oplysninger skulle opdateres.

Pyha jeg synes man skal være halv jurist for at kunne følge med i dette, og det er ikke der det store overskud ligger når man er sygemeldt.

Jeg føler også at min sag forhales da alle lægelige papirer er tilstede blot træffes der ikke en afgørelse, de kører rundt med mig.

Ja UTROLIGT er også det ord min læge bruger, men ham lytter de ikke til.

I brevet jeg har nu står der at det er en opfølgnings samtale??? og ikke en parthøring, så skal jeg vel indkaldes til parthøring inden der tages en afgørelse om min sag om flexjob??

Ihhh altså så forvirrende.
Dejligt at I er til.
Tak
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 14:38   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Partshøring er i din ressourceprofil hvor du skal komme med kommentar feks hvis der er noget i den du ikke er enig i så skal det skrive ind i den , i dine sygedagpenge sag så er det sådan at de når de varsler stop så skal du kunne komme med kommentar sådan som beslutningen er truffet uden at man har taget hensyn til alle lægepapir man udelader det og det , der er ikke på trods af at det var aftalen taget stilling til evt fleksjob , osv osv ..

ergo er en partshøring din mulighed for at blive hørt og få skrevet dine ting ind ...
  Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 15:53   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Nogle skriver, at man bare skal optage samtalen med sagsbehandleren,
men skal man så ikke spørge hende om lov først, mener det er strafbart,
hvis man ikke gør, og derefter afspiller det for andre instanser, men
ved heller ikke om man skal spørge først, hvis man optager samtalen for
at kunne huske det hele.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 16:23   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej det er ikke ulovligt at optage heller ikke selv om man beder om lov, det er først ulovligt i det tilfælde man ikke selv deltager..

https://www.retsinformation.dk/Forms...d=121398#Kap27

Tværtimod ville jeg aldrig spørge da de kan sige nej og når først de gør det så sidder man med håret i postkassen
  Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 20:40   #9
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Alletiders, så har man en mobydelig løgnagtig sagsbehandler, så
kan man optage ham/hende og gå direkte til lederen og afspille det,
og håbe på at få en ny sagsbehandler.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 00:22   #10
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Tanja.

Hmm ja det kunne lyde som en god idé at bånde samtalerne men bare jeg dog havde gjordt det fra starten af:-)
Mange misforståelser og løgne kunne så være undgået....føler jeg.

Hej Igen Hejdien.
Tusind tak for alle dine paragraffer og dine svar så også jeg kan forstå dem:-) En opdatering på dine råd til mig ville være:
At få bisidder med..
At forlange aktindsigt(hvilket jeg har men som ikke bliver overholdt)
At gøre opmærksom på de paragraffer du har oplyst her.
Og at få indhentet de rigtige og fornødne oplysninger(psykologen)
Og så skal jeg sørge for at alt bliver skrevet ind i min sag, hvilket jo ikke er gjordt til d.d.

Tusind tak for velkomsten og de gode råd.
MVH Pia
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min SKØNNE sagsbehandler har lige ringet........ Gizmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 28-11-2010 15:49
WUHUUU deler det lige med jer skønne Tina Aalborg Dit og Dat 27 03-12-2009 22:18
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension