K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2010, 14:07   #61
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo så præcis den hage, jeg skrev om i #56!!!!

Hvis du skal til psykiater igen, så er det jo ikke terapi, da en psykiater jo kun og udelukkende skal forsøge sig med medicin. Som udgangspunkt skal en eksperimenterende medicinsk behandling var omkring 2 år, før man kan udelukke arbejdsevnen helt, eller delvist.

Medicin man har fået ved egen læge, tælles ikke nødvendigvis med i forsøget.

Så hvis det er den vej sagen nu kommer til at dreje, så er jeg da lidt overbevist om, at du ikke bliver udredt foreløbigt

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 14:20   #62
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg skal "heldigvis" til psykiater idag, så må jeg høre hvad han siger. Som jeg ser det, kan lægekonsulenten jo blive ved med at foreslå det ene og det andet uden at tænke på at jeg ikke har nogen arbejdsevne. !!

Min sagsbehandler har ikke svaret på min mail omkring hendes vurdering af min sag, den ville jeg jo gerne have, således at det var hende der vejledte mig og kunne fortælle mig hvad det hele så kunne munde ud i. Siden hun behandler min sag omkring førtidspension må hun jo også mene at det er den vej vi går ?.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 15:17   #63
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er jo så præcis den hage, jeg skrev om i #56!!!!

Hvis du skal til psykiater igen, så er det jo ikke terapi, da en psykiater jo kun og udelukkende skal forsøge sig med medicin. Som udgangspunkt skal en eksperimenterende medicinsk behandling var omkring 2 år, før man kan udelukke arbejdsevnen helt, eller delvist.

Medicin man har fået ved egen læge, tælles ikke nødvendigvis med i forsøget.

Så hvis det er den vej sagen nu kommer til at dreje, så er jeg da lidt overbevist om, at du ikke bliver udredt foreløbigt

Helene, jeg kan ikke huske hvor du skrev om §56 ??

Jeg har allerede været i medicinsk behandling uden ophold i 1 år. Når lægekonsulenten skriver at det skal afklares om der kan iværksættes yderligere behandling og i så fald hvilken, mon så ikke han tænker Stolpegården eller lign. ?.

Jeg kan vel ikke sige andet end, at min sagsbehandler må gøre om lægekonsulenten "foreslår" altså at sende min psykiaters rapport videre til overlægen på psykiatrisk skadestue ? Så må vi se hvad hun siger, det bliver jo en skrue uden ende det her gør det ikke ??

Hvor lang tid skal man så følge en evt. psykiatrisk afklaring før det igen kan vurderes om jeg kan indstilles til pension ? Jeg tror måske ikke at en §17 er på sin plads nu, men min sagsbehandler må vel også have en holdning til min sag ? Desværre er det jo sådan med de sagsbehandlere at de ikke besvarer to mails i træk, medmindre det er noget de selv skal have svar på. Jeg har evt. også tænkt mig at holde et møde med min sagsbehandler, men det skulle jeg måske vente med indtil vi har hørt fra hende overlægen ?.

Jeg tager imod alle råd til min situation, jeg syntes den er gået lidt i hårdknude og virker udsigtsløs ( hvis der er noget der hedder det )

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 18:48   #64
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har godt nok lige skrevet det i en anden tråd
min §17 er blevet indstillet til afslag, har jeg fået at vide i dag
selvom min effektiv arbejdstid er vuderet til 1/2 time om dagen
efter arbejdsprøvning
og fem læger skriver ingen behandlingsmuligheder og ubetydelig erhvervsevne
så glæder mig da til et flexjob eller 37 timer
så skal til ydeligere undersøgelser, da kommunen ikke kan vudere mine behandlingsmuligheder
så en kiste og et par søm, så kan man måske få pension
men viste det stort set på forhånd.
møder ikke op til pensionnævnet, for kan nok ikke styre mig selv

så nej gør alt for at få en §18 på plads
gået lidt i hårdknude og virker udsigtsløs
Så er vi to som synes det

Sidst redigeret af MTVRV1; 31-05-2010 kl. 19:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 19:16   #65
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mtv,

Tak for de støttende ord, og sindssygt at din sag ikke er klokkeklar.

Jeg var ved min psykiater og heldigvis for det, for ellers var jeg røget helt ned i kulkælderen. Som han siger så er det værste jeg kan gøre, at spekulere over det, man må bare følge op !!

Jeg tænker på om jeg skal inddrage min fagforening, for at have en livsline mere (udover K10) undervejs ?

Det værste er sku at man endelig får en mail fra sin sagsbehandler og så svarer på den efter overvejelser og har brug for at få hendes vurdering af ens sag. Hvad sker der så ?? Ikke en dyt, jeg skulle jo nødig få 2 mails i træk fra hende. Det er sku da for slapt.

Nå men jeg må videre, held og lykke for dig ligeså Mtv.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 23:19   #66
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, jeg skrev ikke §56, jeg skrev #56 - det er nummeret på det indlæg jeg skrev tidligere. Numrene kan du se oppe i højre hjørne (kan du se det)??? Lige her oven over! På den mørke bjælke til højre............................................. ............................

Bortset fra det, hvad sagde psykiateren så?
Kan du slippe for yderligere medicinsk behandling ...eller??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 10:38   #67
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Ja man bliver jo klogere med tiden .

Det var sku godt jeg skulle til psykiateren igår, for ellers var jeg da nok havnet i en flaske rødvin .... men det skidt samler jo vand i kroppen og er hverken godt for mit helbred, vægt eller min motion.

Min psykiater er jo meget kølig, han ved godt hvor svært det er med kommunerne. Han kender ikke den overlæge fra psykiatrisk skadestue som nu skal se hans rapport omkring mig, men som han siger så er der ikke andet for at følge op. Han formoder, at den overlæge der så vil skulle se mig til en samtale og det håber jeg da også for hun kender mig jo ikke.

Jeg ved ikke lige hvad det ender med, jeg har bedt min sagsbehandler om at sende rapporten videre. Hun skrev til sidst i hendes mail "hvad siger du, hvis jeg gør det ?". Jeg spurgte hende så efter flg. hvad hun vurderede og hvordan min sag eller lå, men det har hun ikke svaret på. Jeg fatter simpelt hen ikke hvorfor vi ikke kan opretholde en nogenlunde strømlinet kommunikation pr. mail hende og jeg ?? Er det bare sådan med de sagsbehandlere er ??

Nu vil jeg lade det køre sin gang med den overlæge der og så må vi se hvad der efter flg. skal ske. !!!

Hertil morgen fik jeg så lige et andet økonomisk chok, min TAE forsikring var ikke kommet til månedlig udbetaling for juni og hende der sidder med min sag er der ikke. Nu ved jeg ikke lige om og evt. hvornår jeg får penge herfra igen, det er da godt at jeg lige var ude at løbe hertil morgen, for ellers var jeg da på sofaen resten af dagen.

I øvrigt har jeg læge i Glostrup, Helene, men det er ikke en jeg kan anbefale nogle umiddelbart. Jeg er dog glad for min psykiater som kommer fra Hvidovre.

Kh. EE

Ps. Medens jeg sad og talte med min psykiater, var han inden på depnet.dk og læse om midlertidig pension, han tror simpelt hen ikke på, at det kun gives til transplanterede patienter, som min sagsbehandler har sagt. Det er 100, at det også givet til "alm" syge, mente han, jeg måtte bare ikke nævne ham i den forbindelse selvom det er det han har lagt op til som minimum i hans status rapport. Jeg må jo lade hende overlægen "se" på mig og så efterflg. få etableret en samtale med min sagsbehandler om det videre forløb. Midlertidig pension, er bare et fy ord, som jeg også lige har skrevet i en anden tråd ??!!

Sidst redigeret af Enteneller; 01-06-2010 kl. 10:54.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 10:49   #68
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg tror bare at jeg skal forholde mig rolig ved det møde og høre hvad hun har at sige og rådgive til. Håber det bliver godt
du må have held og lykke til det møde
Nu har kommunen nok heller ikke så travlt i min sag
det havde de så ikke i forvejen
når de ikke har noget øknomisk i klemme
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 11:05   #69
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Arhhhh Mtv, det er vidst en gammel quote den der Jeg tror det var et gammelt møde jeg har haft.

Jeg overvejer, at involvere min fagforening i min sag, bare for at have dem med på sidelinien. Som jeg ser det kan den trække ud. Måske vil de igen forsøge at få mig i arbejdsprøvning på et tidspunkt og her siger min psykiater, der er det evt. at makke ret og så hellere få en sygemelding. Dog så jeg hellere at den bliver kontra incideret (er det mon sådan det staves?). Men fagforeningen, er måske ikke så værst at få med når nu man har dem.? Endvidere vil jeg få dem til, at se på om det overhovedet var rigtigt, at jeg røg ud af sygedagpenge i 2007 uden hensyntagen til §28.

Puha, der er nok at holde fat i. For dit vedkommende kan man da kun regne med, at det går stærkt (lige på nær sommerferien) med at få din pension.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 13:36   #70
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Fagforening.

Hejsa,

Jeg har lige talt med min fagforening, en i deres juridiske afdeling. Han sagde også, at jeg for guds skyld skal lade være med selv at søge pension, men lade kommunen lade sagen køre til ende.

Han sagde endvidere at jeg skulle bede om flg. fra min sagsbehandler:

- Plan for den helbredsmæssige afklaring af mig.
- samt plan for afklaring af min arbejdsevne.


Er det en god idé ? Hvad mon svaret bliver i forhold til min arbejdsevne ? Mon de vil forlange/foreslå en ny afprøvning efter den helbredsmæssige afklaring ? Jeg syntes det virker uoverskueligt. Jeg aftalte med personen i min fagforening af hvis der ikke kommer tilbagemelding herpå fra kommunen, så tager jeg fat i dem igen.

Jeg spekulere på om jeg måske skal i yderligere terapi, hvilket jeg absolut ikke har mod på. Det handler for mig om ikke at tage fat i for meget nyt, så bliver det hele bare værre, det må min sagsbehandler så også forstå, ellers må jeg forklare hende overlægen det, som jeg jo nok skal møde på et tidspunkt.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension