K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2011, 21:49   #351
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Samtalen vi finde sted: Torsdag d. 11/8 kl. 13.00

Ved jobsamtalen skal vi tale om din jobsøgning, samt hvilke muligheder du har for hurtigt at komme i arbejde. "[/B]
Det ligner en standardskrivelse.

Mens jeg var ledig fleks'er modtog jeg også standardskrivelser når jeg skulle til opfølgning, i dem stod der noget om "ordinær beskæftigelse", så jeg sendte altid sb en mail med en ordlyd som følgende:

"Jeg har modtaget indkaldelse til møde hvoraf det fremgår, at vi skal snakke om ordinær beskæftigelse.
Hvis dette er korrekt vil jeg gerne have oplyst med hvilken begrundelse, at jeg er blevet frataget min fleks-visitation.
Og ellers vil jeg gerne have oplyst hvad mødet skal handle om.
"

Hver gang fik jeg svar samme dag, at det var en standardskrivelse og, at jeg selvfølgelig ikke var frataget min fleks-visitation, og så lidt om hvad mødet skulle handle om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 10:22   #352
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville også fluks sende en mail, hvor du stiller dig undrene, overfor job mv., med kort begrundelse.
be om bekræftigelse, evt send til job-centerchef med kopi til sagsbehandler.

Er lidt bøvlet, men pisse belastende, at man skal finde sig i standratskrivelser, få stress over det mv.

Dette bør efter min mening ophører, men handler vel om refusion, efter min mening UBERETTIGET, når kommuner fastholder SYGE/TILSKADEKOMNE på kontanthjælp, vel vidende at de aldring vender tilbage til ordinært arbejde, og som er betingelse for at de kan modtage refusion for stat.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 22:12   #353
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Dette bør efter min mening ophører, men handler vel om refusion,
Min sb's forklaring var, at det ikke var hende selv der sad og sendte indkaldelserne ud, og den der sidder med opgaven kender ikke den pågældende borger eller dennes sag, men ved blot, at borgeren skal indkaldes til opfølgningsmøde.

Men jeg er helt enig, det er p.... irriterende med den slags standardbreve, som ofte er årsag til spekulationer og stress hos modtageren.

Og det var netop derfor, at jeg sendte sådan en mail hver eneste gang, i et håb om, at sb måske ville tage det op med sine foresatte, og måske få ændret på sagsgangen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 22:17   #354
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja og så skal man bare tanke energien ind i mellem til at skrive sådanne mails. Ved godt jeg er lidt svingende, måske derfor at jeg på et tidspunkt fik diagnosen ADHD efter mig.

Det er bare så belastende, hele tiden at skulle rippe op i folk og sørge for og se efter.. Nu har jeg skrevet til hende der sendte mig opfølgningsmailen, at jeg har modtaget dette brev, formoder at det er et standard et af slagsen. !!

Tillige har jeg skrevet, at /eller om jeg kan gå ud fra, at hende min nye sbér har min rp., har læst den og i øvrigt kender til min sag op til mødet den 11/8!! Hun skal nok svare hende teamlederen, men godt jeg fik skrevet, for det er som sagt hips om haps med energien indimellem.

Det ville i øvrigt være det sammen som at sende et tilbud til en kunde, der lige havde placeret en ordre og skulle have haft en ordrebekræftelse. Ok kommunerne må godt f....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 23:52   #355
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvordan kommunen fordeler opgaver er IKKE borgerens ansvar, og dermed skal de heller ikke belastes for den slags sløseri.

Næste gang sagsbehandler siger den slags tåbelige forklaringer, ville jeg anfører, at det jo aldring kan blive dit problem, ergo må sagsbehandler SØRGE for, at rette oplysninger indgår ved indkaldelse.

Dårlige undskyldninger, som handler om refusion og intet andet.

Risrevisionen gennemgår netop den slags skrivelser, som dokumentation, for refusion.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 08:27   #356
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Strengt at kommunerne kan hente refusion på sådanne standardskrivelser når de ikke passer til sagen.

Som forventet fik jeg allerede svar fra teamlederen her til morgen som flg.:

"Beklager ordlyden i det fremsendte brev, men ja det er en standard jobcentret benytter til samtlige borgere. Din arbejdsmarkedskonsulent vil være ajourført med dit tidligere sagsforløb, og i fællesskab drøfter i de fremtidige initiativer."

Ikke meget om erhvervscenteret, men hun kender jo heller ikke min sag. Jeg gider bare ikke en op af bakke sag i jobcenteret igen !!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 09:02   #357
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
synes du er begyndt og bekymre dig alt for meget

den 11 august skal i snakke om timetal og hvilken skånebehov du har brug inden du starter på Espelunden.

der er ikke andet at snakke om, da det var begrundelse for dit afslag på pension
og ikke noget som helst andet.

skriv en eller 2 sider om din sag og tage med til mødet og sige du skal på Espelunden

længere er den alså ikke

har dog aldrig selv modtaget et sådan brev, men kommunen har heller ikke indkaldt mig til møde på noget tidspunkt
har kun snakket via mail eller selv indkaldt til møde

NEJ du kommer ikke aktivering eller noget andet sjovt, for du har ingen offenlig indtægt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 09:18   #358
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ved godt at jeg ikke kommer i aktivering, men jeg håber mere at det er en mere eller mindre "færdig-pakke", der bare skal justeres lidt på som jeg skal i gang med på Espelunden.

Jeg orker ikke at finde ud af hvor mange timer jeg skal starte på, hvornår på hvilke dage og så fremdeles !! Håber lidt at det "hele" bliver styret af Espelunden for "sådan nogle som mig" og jeg så bare skal sige fra agtigt. Ved godt at jeg også skal "præstere" lidt, men problemet at jeg ikke ved "skræddersyet" hvordan jeg vil have det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 11:33   #359
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg orker ikke at finde ud af hvor mange timer jeg skal starte på, hvornår på hvilke dage og så fremdeles !!
Det får du måske svært ved at komme uden om (men jeg ved det jo selvfølgelig ikke), og det mener jeg faktisk er positivt, for det skal jo ses i lyset af, at de ved, at borgeren er den der kender sin sygdom bedst.

Inden jeg startede i min sidste afprøvning talte jeg i telefon med min konsulent, som startede med at foreslå noget med 3 timer om dagen, men sagde så, at vi også kunne starte med 4 timer dagligt og så fri onsdag, og spurgte om jeg havde andre forslag.

Så det kan jo godt være, at de har nogle forslag til hvordan det kan gøres, og du så kan "lægge billet ind" på den du synes passer bedst til dig.

Du kan jo gå og gøre dig nogle tanker om det i ventetiden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 12:50   #360
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det får du måske svært ved at komme uden om (men jeg ved det jo selvfølgelig ikke), og det mener jeg faktisk er positivt, for det skal jo ses i lyset af, at de ved, at borgeren er den der kender sin sygdom bedst.

Inden jeg startede i min sidste afprøvning talte jeg i telefon med min konsulent, som startede med at foreslå noget med 3 timer om dagen, men sagde så, at vi også kunne starte med 4 timer dagligt og så fri onsdag, og spurgte om jeg havde andre forslag.

Så det kan jo godt være, at de har nogle forslag til hvordan det kan gøres, og du så kan "lægge billet ind" på den du synes passer bedst til dig.

Du kan jo gå og gøre dig nogle tanker om det i ventetiden.
Ja det er rigtigt Vovse, det ved jeg godt at jeg skal til at tænke mere over. I al fald ved jeg at jeg ikke skal op på 3 timer fra start, maks 1 - 2 og så en fridag midt i ugen, det ved jeg end ikke holder. Jeg må få skrevet noget ned hen ad vejen, men regner heller ikke med at det bliver nogen særlig lang afprøvning, ved så ikke om det er nok !!? Jeg må tage det, når det kommer i gang.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension