K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2010, 21:59   #171
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så sker der noget i min sag!!!

Min psykiater fik lavet en status attest til kommunen omkring afprøvning af anden medicin og endda mere end anden psykiater havde foreslået. Min psykiater afslutter bl.a med flg. : "Samlet må EEs funktionsniveau betegnes som betydeligt nedsat. Tilstanden er stationær og kronisk, og der kan ikke peges på yderligere behandlingsmuligheder." Puha, det var godt han fik "ordene" med.

Status rapporten blev leveret til kommunen start nov. efter flg. blev den afleveret til lægekonsulenten og efter at have rykket 2 gange for melding herfra, skriver min sagsbehandler i en mail idag:

"Din sag er kommet tilbage fra kommunens lægekonsulent, og der er foretaget et lægeskøn. Din sag overgår nu til en specialfunktion, som skal skrive din ressourceprofil. Når ressourceprofilen er skrevet, vil du blive partshørt inden din sag evt. overgår til pensionsnævnet"

Det lyder da formidabelt og som om at jeg nu er på først sti mod ftp. At jeg partshøres i min rp. er vel der hvor jeg skal "skrive under" på den ? Jeg har ikke set den siden feb. 2009 hvor jeg udfyldte kladden for mit vedkommende.

Nu kan jeg vel ikke gøre andet end at vente herpå ?? Er der noget jeg kan spørge min sbér om andet end at få en kopi af læge skønnet og mon hun vil give mig det ? For blot 2 dage siden skrev hun at jeg ville blive indkaldt til møde når hun havde hørt fra lkén, men nu kører toget bare ser det ud til !! ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 22:20   #172
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Det lyder da godt, at der nu sker noget.

Min SB sendte selv lægeskønnet til mig, så mon ikke du kan spørge efter det?

Ang. partshøring så får du formentlig rp. tilsendt, så du kan læse den igennem og komme med evt. rettelser. Jeg godkendte min mundtligt på et møde med min SB, dagen før han sendte papirerne videre til pensionsteamet.

Sidst redigeret af Gizmo; 09-12-2010 kl. 22:22.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 22:26   #173
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

At jeg partshøres i min rp. er vel der hvor jeg skal "skrive under" på den ?
Ja, hvis du altså synes den er ok.

Hvis der er noget der er forkert, eller noget der mangler, så bør du skrive dine kommentarer og sende den retur.

Så skal sb kommentere på dine kommentarer, hvorpå du skal have den til partshøring, igen.

Og først nå du er helt tilfreds med rp'en skriver du den under.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 07:24   #174
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for jeres indlæg.

Det er slet ikke til at fatte at min sag er kommet så langt og måske er ved at være ved vejs ende. Jeg tør næsten ikke tro på det selvom der sagtens kan gå et halvt år endnu. Jeg følte i al fald en form af lettelse i går da jeg så mailen og håber bare at det nu går den rigtige vej.

Jeg tror at jeg vil bede om en kopi af lægeskønnet og så høre hvornår jeg kan forvente at få rpén til partshøring. Det er måske meget godt at det er en special funktion, der skal skrive min rp, medmindre de har for mange andre liggende og venter på at blive skrevet !!? Dog kender de mig sikkert ligeså "godt" som min nyeste sagsbehandler så det er jo nok hips om haps !

Nu må vi se, der er jo endnu pensionsnævnet osv ??? Og så har min sagsbehandler som sådan jo ikke sagt at hun vil indstille mig til pension, men det står måske mellem linierne allerede ??!

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 15:06   #175
kamma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
kamma er ny på vejen
Hej EE

Hvor lyder det godt for dig, at der nu sker noget igen. Og de formuleringer, der er brugt, lyder da til at være de helt rette i forhold til en pension. Jeg har stadig svært ved at forstå, hvor vigtigt det er med de rette ord på skrift ...

Jeg har også selv fået lægekonsulentens vurdering til gennemlæsning, det er altid rart at se det sort på hvidt så det synes jeg, du skal bede om at få tilsendt.

Ønsker dig alt muligt held og lykke med din sag, som nu ser ud til at være godt på vej videre

Mvh. Kamma
kamma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 23:42   #176
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære EntenEller!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er slet ikke til at fatte at min sag er kommet så langt og måske er ved at være ved vejs ende. Jeg tør næsten ikke tro på det selvom der sagtens kan gå et halvt år endnu. Jeg følte i al fald en form af lettelse i går da jeg så mailen og håber bare at det nu går den rigtige vej.

Til lykke med, der begynder at komme skred i din sag! Det fortjener du!

Jeg tror at jeg vil bede om en kopi af lægeskønnet og så høre hvornår jeg kan forvente at få rpén til partshøring.

Ja!

Det er måske meget godt at det er en special funktion, der skal skrive min rp, medmindre de har for mange andre liggende og venter på at blive skrevet !!? Dog kender de mig sikkert ligeså "godt" som min nyeste sagsbehandler så det er jo nok hips om haps!

Ja - det er OK!

Sagsbehandler har - tænker jeg - før din sag er nået så langt, søgt og fået opbakning i sit team til indstilling til videre behandling af ansøgning om førtidspenison - og i denne forbindelse sender h*n opfølgende ressourceprofil til finpudsning i "special funktion" - sådan er det også i min kommune.

I mange kommuner bliver ressourceprofil finpudset i en sådan "special funktion" med hensyn til at fremstå velformuleret og veldokumenteret før den sendes til partshøring og før den videre sendes til fremlæggelse i pensionsnævn.


Nu må vi se, der er jo endnu pensionsnævnet osv ???

Ja - jeg krydser fingre for dig!

Og så har min sagsbehandler som sådan jo ikke sagt at hun vil indstille mig til pension, men det står måske mellem linierne allerede ??!

Jo - nu står det mellem linjer, at sagsbehandler med opbakning af sit team indstiller til ftp!

Du må godt spørge sagsbehandler om det! Det vil h*n da gerne fortælle, tænker jeg!
Held og lykke! Det fortjener du!

Sidst redigeret af Katharina; 11-12-2010 kl. 02:22.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 13:17   #177
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Tænk sig jeg havde ikke set dit svar Katharina, det er ikke alle mails om svar på de tråde jeg har gang i at jeg modtager. WEB har haft problemer med at modtage dem i stedet Sorry web, håber snart det "ordner sig", så jeg kan få dem i stedet. Det er specielt på mine egne tråde at jeg ikke får mails, har I andre haft samme "problemer"??

Nå men Katharina tak for din mail, dejligt med opbakning og forståelse. Jeg måtte så rykke min sagsbehandler, som jeg jo ikke kender noget til da jeg kun har haft hende siden sommerferien. Jeg rykkede hende blot for lægeskønnet og hun er meget formel i sin tone. Hun skriver som flg.

"Jeg forstår din mail, som at du beder om aktindsigt. Din mail bliver journaliseret, og der noteres, at du har fået aktindsigt.

Jeg sender lægeskøn til dig pr. post."


Mener hun blot at hun i min sag notere at jeg har fået kopi af lægeskønnet ? Jeg har nemlig fået akt indsigt i min sag én gang og ønsker det ikke igen.

Jeg tør næsten ikke spørge til det med §18 og om hun indstiller mig til pension, og hvornår og om min sag "kun" skal via pensionsnævnet eller også andre nævn. Man vil jo ikke være til for megen byrde !!???

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 01:24   #178
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kender godt til dét at man ikke vil være en byrde, men få knækket nøden alligevel på et tidspunkt (du føler for det!). Og hvis der går yderligere tid med for meget venten.

Underligt svar du der fik, meget teknisk
Måske signalerer dét, at hun har tjek på tingene

Godt der ellers er kommet skred i sagen!!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 08:50   #179
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja godt der er kommet skred i sagen
som jeg har skrevet tidligere sender kommunen lægeskøn til dig pr. post
håber så ikke det tager et halvt år som i min sag

når du har fået det lægekøn, vil du nok kunne se hvor din sagsbehandler stiller sig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 10:11   #180
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej EntenEller.

Dejligt at læse at der endelig sker noget.

Jeg læser flg.citat:

Citat:
"Jeg forstår din mail, som at du beder om aktindsigt. Din mail bliver journaliseret, og der noteres, at du har fået aktindsigt.
Jeg sender lægeskøn til dig pr. post."
At SB læser din mail, som du udbeder dig kopi af lægeskøn, og kun denne og derfor fremsender denne.

Min erfaring er flg.: der kan forekomme forskel på RP, journal, og lægeskøn. Har du sidste nye up date i journal og de spørgsmål SB har sendt til lægekonsulent inden dennes udtalelse? Disse kan mange gange giver et klarere lys på SB/team, hvilken indstilling de bakker op om. Der skal her gerne være overenstemmelse med RP, hvis der er dette er der jo ingen ko på isen. Ellers har du noget at tage fat på, hvis der viser sig uklarheder i din sag.

Håber det bedste, krydser ben og ikke lige nu fingre.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension