K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2011, 22:30   #11
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Der er ingen tidskrav, så de kan ret beset vurdere den igen imorgen, MEN uden nye oplysninger får du bare samme svar...

Så start med at snakke med psyken
Jeg tager fat i psyk'en, men spørgsmålet er så, om JC forholder sig til en evt. tillægsattest, eller om de allerede har taget beslutningen om nej til fleksjob...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:47   #12
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Skal bare lige opfatte tingene helt...

Sådan som jeg læser jeres svar, så mener I, at min psykiater godt kan komme med en tillægsattest? Men hvilken ordlyd vil de "helst høre" på JC?

Der er ingen tvivl om, at han ved og mener, at jeg er kommet dertil, hvor et fleksjob er det rette for mig. Så er det bare SÅ ærgerligt, at han er "kommet til" at skrive dét, som JC har grebet fat i
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:54   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Skal bare lige opfatte tingene helt...

Sådan som jeg læser jeres svar, så mener I, at min psykiater godt kan komme med en tillægsattest? Men hvilken ordlyd vil de "helst høre" på JC?

Der er ingen tvivl om, at han ved og mener, at jeg er kommet dertil, hvor et fleksjob er det rette for mig. Så er det bare SÅ ærgerligt, at han er "kommet til" at skrive dét, som JC har grebet fat i
Han skal være klar i mælet så det ikke kan misforståes...

hvis JC giver afslag, skal du klage ;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:58   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Men du er så stadig en del af systemet, eller?
Ja jeg bor på bosted, men har ikke noget med mit jobcenter at gøre
først når jeg har fået lavet en funktionsbeskrivelse
skal til første møde i morgen

men kommunen har ingen forpligtigelse, når man er uden indtægt
alså behøver de ikke at gøre noget som helst, for at afklare en
i følge loven.
et stort overset problem synes jeg
har dog aftalt med sagsbehandler, at jeg ikke skal i afklaring
før min funktionsbeskrivelse er færdig.
har netop en masse læger som har skrevet i min sag
men ingen har lavet en samlet funktionsbeskrivelse
har 9 forskellige ting, som absolut ikke har gjort min sag nem over for kommunen.

en lægekonsulent må slet ikke udtale om man er berettiget til en ydelse
det er ens sagsbehandler som indstiller til fleks og denne behøver ikke at hører efter en JK
det sker dog sjældent

det samme gælder læger og psykiater, de må heller ikke sige pension eller fleks
de må kun beskrive din funktionsevne og ikke andet
samt behandlingsmuligheder eller ej
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 23:32   #15
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja jeg bor på bosted, men har ikke noget med mit jobcenter at gøre
først når jeg har fået lavet en funktionsbeskrivelse
skal til første møde i morgen

men kommunen har ingen forpligtigelse, når man er uden indtægt
alså behøver de ikke at gøre noget som helst, for at afklare en
i følge loven.
et stort overset problem synes jeg
har dog aftalt med sagsbehandler, at jeg ikke skal i afklaring
før min funktionsbeskrivelse er færdig.
har netop en masse læger som har skrevet i min sag
men ingen har lavet en samlet funktionsbeskrivelse
har 9 forskellige ting, som absolut ikke har gjort min sag nem over for kommunen.

en lægekonsulent må slet ikke udtale om man er berettiget til en ydelse
det er ens sagsbehandler som indstiller til fleks og denne behøver ikke at hører efter en JK
det sker dog sjældent

det samme gælder læger og psykiater, de må heller ikke sige pension eller fleks
de må kun beskrive din funktionsevne og ikke andet
samt behandlingsmuligheder eller ej
Du kan tro kommunen har forpligtelser:

Lov om social service:

§ 1. Formålet med denne lov er
1) at tilbyde rådgivning og støtte for at forebygge sociale problemer,
2) at tilbyde en række almene serviceydelser, der også kan have et forebyggende sigte, og
3) at tilgodese behov, der følger af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.
Stk. 2. Formålet med hjælpen efter denne lov er at fremme den enkeltes mulighed for at klare sig selv eller at lette den daglige tilværelse og forbedre livskvaliteten.
Stk. 3. Hjælpen efter denne lov bygger på den enkeltes ansvar for sig selv og sin familie. Hjælpen tilrettelægges ud fra den enkelte persons behov og forudsætninger og i samarbejde med den enkelte.
§ 2. Enhver, der opholder sig lovligt her i landet, har ret til hjælp efter denne lov.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 02:03   #16
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Mumrik
Du skriver ikke hvad du kommer fra, og hvad der er afprøvet. Jeg går ud fra det er sygedagpenge (kan ikke huske hvad du har skrevet tidligere)

Du har vel anket?
Læs lige dette her:
Ingen borger bør være i ingenmandsland
Det er allerede et krav til sagsbehandlingen forud for standsning af sygedagpenge, at der ved anvendelse af arbejdsevnemetoden er taget stilling til, om der er grundlag for at tilkende fleksjob eller førtidspension.
Hvis en sag er behandlet korrekt, betyder dette, at der normalt ikke kan være tale om en afklaret situation i forhold til, at det ordinære arbejdsmarked er udelukket, og samtidig være usikkert, om borgeren har ret til enten fleksjob eller pension.
Den ny bestemmelse angår den situation, at kommunen har konstateret, at borgeren ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked men endnu ikke har afklaret, enten om borgeren kan bestride et fleksjob eller er berettiget til pension
Det er en forudsætning, at den nødvendige afklaring sker inden for de 26 uger, som bestemmelsen giver kommunen mulighed for at forlænge sygedagpengeperioden med.

(Citat fra "nyt fra Ankestyrelsen" marts 2011)

Jeg ved godt, der her er tale om, at der rent faktisk er taget stilling til fleks, men mangler en afklaring på om det skal være fleks eller FP. (sådanne tolker jeg det)
Men under alle omstændigheder, ville du så kunne klage over dårlig sagsbehandling. Jeg ville også bruge retssikkerhedslovens §7a, hvis jeg var dig

Hvis jeg var dig, ville jeg bede om en ordentlig og prof. afklaring af min arbejdsevne.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 10:13   #17
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hej Sniffe.

Jeg kommer fra et revalideringsforløb, som jeg har været i i 15 måneder. Jeg var ikke klar til at søge job på ordinære betingelser pga. barrierer. Bad om forlængelse i 6 måneder, men følte mig mere og mere presset, og vidste næsten på forhånd, at en forlængelse af revalidering ville være formålsløst

Jeg har stadig flere barrierer, som ikke gør det muligt for mig at arbejde på ordinære vilkår. Dette meddelt til JC via ressourceprofilen. Har nu fået en revideret ressourceprofil (med min psyk's) statusattest, som jeg skal kommentere på. Desværre - som tidl. - beskrevet har han brugt en uheldig formulering, og derfor har JC som udgangspunkt skrevet, at jeg ikke opfylder betingelserne for fleksjob, da der fortsat er behandlingsmuligheder (hvad jeg ikke kan se der er)

Jeg får revalideringsydelse indtil min sag er endeligt afgjort. Har frist til den 22.11. mht. rettelser i ressourceprofil.

Bedste hilsener
Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 10:47   #18
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte min psyk. og spørge om han ville lave en tillægsstatus.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 11:17   #19
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Det har jeg faktisk lige gjort via mail Sniffe

Og selvfølgelig understreget for ham, at jeg kun har til den 22.11. til at komme med kommentarer til min ressourceprofil.

Pyha, det er godt nok nervepirrende det her
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension