K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2013, 18:05   #61
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Unhappy 24 timer med stress

Det pres man bliver udsat for, som syg er ganske enkelt umenneskeligt.

Igår fik jeg endelig svar på mine henvendelser. En ny sagsbehandler som jeg havde fået ( anede ikke jeg havde skiftet SB) ringede mig op, og ville lige fortælle mig, at sådan som situationen så ud lige nu, kunne de ikke forlænge mine SDP!!!

De mente/læste seneste lægestatus, som at jeg stadig var i behandling.
(Jeg går i et tilbud for min mand og jeg, med støttende samtaler -hvor vi skal lære at samarbejde udfra de "handicaps" som jeg desværre har fået.
Min behandling stoppede 6/6-13, hvilket jeg har fortalt dem om flere gange, og har bedt dem om at indhente nye lægeskøn.

Min sagsbehandler ville tale med den overlæge, som havde skrevet status, men han er heldigvis klog nok til, at alt skal være skriftligt.
Hun skrev derpå en mail til Psyk. Med uddybende spørgsmål.... Se her:

Jeg har fået din mail fra sekretær xxxxxx d.d., der oplyste, at du grundet konference ikke kan tale med mig.
Jeg er sagsbehandler for Xxxxxxx vedrørende hendes sygedagpengesag og jeg har fået en statusattest fra dig, som er dateret af den 22.10.2013.Jeg har brug for besvarelse af spørgsmål vedrørende den behandling som Xxxxxx er i gang med:
- Behandlingstidsmæssigperspektiv
- Prognose i forhold til behandling og i forhold til den helbredsmæssige tilstand - kan der evt. angives et nærmere tidspunkt for hvornår prognosen forventes at kunne
- vurderes
- beskrivelse af funktionsniveau
Da det haster meget, vil jeg bede om besvarelse af ovenstående spørgsmål hurtigst muligt


Så skulle der handles hurtigt.....min mand tog fat i socialrådgiveren på Psyk. - som lovede at få fat i lægen, så han ikke svarede hende før vi havde styr på, hvad der skulle svares.

Fat i fagforening mm. Frem og tilbage.....alt var meget hektisk, og dagen igår sluttede af med aftalen om et møde idag, med socialrådgiver og læge fra Psyk.

Efter møde idag, er svaret til SB blevet sådan :


Supplement til status af 22.10.13.

Er drøftet med psykotp. Xxxxxxx og soc.rdg. Xxxxxxxx, som begge har personkendskab til Xxxxxxxxx.

Behandlingen er afsluttet i LPR., 06.06.13.

Alle beh.muligheder er udtømte.

Det nuv. tilbud (støttende samt.) har overvejende livskvalitetsforberedende hensigt i.f.t ægteparrets indbyrdes kommunikation.

Xxxxxx har en varig- og væsentligt nedsat funktions- / arbejdsevne set i.f.t ethvert erhverv.

Hun vil ikke kunne opnå- / fastholde beskæftigelse på normale vilkår på det ordinære arbs.marked.

Xxxxxx psykiske habitus betegnes som stationær.


Hvis dette ikke kaster mig over i et fleksjob/afprøvning til fleks, så giver jeg op.
Jeg kan ikke kæmpe mere. Hvordan fremtiden så ser ud.....ved jeg ikke, men det her syge system gør mig mere syg, og den pris kan jeg ikke betale. Så hellere gå fra hus og hjem, med forstanden i behold!
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 21:25   #62
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Ingen tilkendt fleks til mig :-(

I dag blev jeg så endnu engang ringet op af min SB, som ville fortælle mig at de påtænkte at stoppe mine SDP, og jeg ikke kunne forlænges efter nogen paragraf 27.

Se evt. Sidste indlæg, hvor man kan se hvad Psyk. Har skrevet i sidste status.

Årsag: jeg var ikke syg mere! De vidste at jeg var uarbejdsdygtig, men det var af andre grunde end sygdom!!

Jeg ville få brev fra dem i løbet af et par dage, og så kunne jeg komme med indsigelser.

Hvad skal jeg gøre nu? Har mest af alt lyst til at smide håndklædet i ringen

Jeg kan ikke overskue at skal igennem endnu en ankesag.......og 1 år uden indkomst går slet ikke. Min mand er arbejdsløs fra 1/3..... Øv hvor vores situation er træls.

Der hvor jeg er i praktik, har de tilbudt mig et fleksjob, eller ansættelse på normale vilkår.....hvilket jeg hellere end gerne ville.......men vi kan ikke leve med en indkomst baseret på 13 timers ugentlig arbejde

Og man kan nok ikke tage imod at få løn for de timer man arbejder......og så samtidig køre en ankesag?

Please ..... Lad mig få noget feedback på min situation
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 22:54   #63
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Desværre opererer systemet ikke længere som det er tiltænkt, grundet politike sparetiltag, der får tingene ud på et overdrev af groteske dimensioner.

Uden at vil skræmme dig yderligere, skal du desværre forstå, at situationen bliver håndteret mere som en retssag - der er nærmest flere jurister end uddannede socialrådgivere tilbage på kontorerne.

Derfor skal du for egen skyld have GODT styr på dine ting, ALDRIG aflevere papirer uden at få kvittering; mails er i denne sammenhæng GENIALE, fordi der står præcis dato og tidspunkt på dem - og accepteres som juridisk gyldige, sålænge du ikke har fået en 'kan ikke afleveres besked' retur

1.) fra nu af INGEN telefonsamtaler med nogen fra det offentlige - du har nemlig ikke mulighed for at BEVISE, hvad der er aftalt/talt om.
Og det skal du kunne!
Tast deres numre ind i din telefon og TAG DEN IKKE når de ringer - det er IKKE lovpligtig at kunne nås pr. tlf. - den er debatteret før herinde.

De ringer ofte fra hemmelige numre - dem tager man selvfølgelig SLET ikke.

Kommer du til af vanvare at tage den, siger du blot: " jeg kan desværre ikke tale nu...mail mig venligst, så ser jeg den senere" - og så lægger du pænt på!
Det kræver måske lidt overvindelse i starten - men du er i din FULDE RET.

2.) Stil konstant dine spørgsmål pr. mail til dem der er involveret i din sag - de MÅ ikke blot slynge halve sandheder og trusler ud - men gør det desværre i en lind strøm.

3) Vær på forkant og OVERHOLD klagefriser - 28 dage PRÆCIS, fra den dag du har MODTAGET skrivelserne. (og ikke de ofte mange dage før, som kontorerne har yndet at datere brevene med...)

Det er derfor de også er vilde for at få folk meldt til E-boks - så skal vi ikke længere skændes om, hvem der skal bevise hvornår brevet er modtaget, når det ikke er anbefalet.
Og det sal vi hller ikke være kede af.

Brugerne på k10 er LANGT bedre til at overholde diverse deadlines og formulere sig på skrift, end begrædeligt mange folk der får løn for at hjælpe borgerne.

Hvis du får noget på skrift du simpelthen ikke kan forstå sammenhæng i, så fjern alle personlige data og læg det herind - så kan du få feeedback og forslag til videre ageren.

Det er frygtelig hårdt at være to syge sammen, og du er præcis der hvor systemet kan lide det - TOTALT presset, desperat, i følelsernes vold og nem at bilde hvad som helst ind - hvilket de prøver at gøre.

Men det skal de selvfølgelig ikke have lov til.

Så skrig og råb ind i væggen, hug noget brænde, smadr noget (gammelt!) porcelæn, dolk en sofapude og hæng et grimt foto på din dartskive.

Og snup en sovepille eller en snaps - afhængigt af hvad du bedst kan tåle.

Når du så har fået en god nats søvn, smøger vi sammen ærmerne op, og handler konstruktivt.


herfra - du er IKKE alene.

Sidst redigeret af L.S.; 19-12-2013 kl. 22:59.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 20:39   #64
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Endelige erklæret stationær og klar til afprøvning

Så fik jeg endelig kommunen til at erkende at jeg IKKE kommer tilbage på arbejdsmarkedet på 37t/ugen.
Efter at have lagt pres på kommunen efter korrespondance med den nye borgmester, kom de pludselig til den løsning!! Skræmmende men godt for mig. Jeg er nu forlænget op til 39 uger for at få afprøvet min arbejdsevne.

Nu skal jeg så afprøves, i bredeste forstand. 6-7 jobområder, sådan som jeg forstår jobkonsulenten, som har forklaret mig at det handler om at "lukke døre".
Jeg skal arbejde 1 dag med et område, en dag med et andet område osv osv. Altsammen for at få min tid op, men under dække af skånehensyn mm.
Jeg har været på samme sted i snart 2-2,5 år i praktik (selvvalgt) - min arbejdsevne ligger på ca. 14 t/ugen, dette er ikke ændret ved at kommunen langt om længe accepterer at jeg er stationær.
Om jeg skal arkivere, lave kaffe, undervise eller redigere film eller andet......gør ikke den store forskel på mig, jeg kan simpelthen ikke overskue mange timer hver dag, uden at jeg mister overblik på de helt basale ting.
Nå men jeg gør som de beder mig om. Det tog mig 1/2 år at få dem til at tage nye lægeoplysninger hjem på mig.... jeg var færdigbehandlet d. 6/6, men det gælder først fra januar 2014 ifølge kommunen.
Jeg frygter nu bare at de 39 uger løber med kommunen....så er der nogen som har gode ideér til, hvordan man holder kommunen oppe på en skarp tidsplan, som handler om at "lukke døre".....
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 21:10   #65
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er skræmmende at en skrivelse til ens borgmester kan gøre udslaget for det betyder jo at de ikke har gjort det ordentligt inden.

En ting du skal eller bør gøre det er at lave en dagbog som beskriver helt nøjagtig hvordan du har det undervejs i dine forløb.

Aflevere dem evt en gang om ugen eller hver 14 dag.

Ellers skal du kontakte dem hver gang du ser at der ikke sker noget men jeg er ret sikker på at hvis de har fået "noget at vide oppefra" ja så skal din sag nok køre som den skal.

Husk dokumentation dokumentation dokumentation dokumentation og så lige dokumentation på alt.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 22:30   #66
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Dagbog mm

Foreløbig er jeg blevet bedt om at lave et skema, som viser hvilke opgaver jeg kan arbejde med på hvilke dage.
Fredag har jeg møde igen med JK, hvor vi bla.skal se på det skema.
Jeg har gjort plads til bemærkninger, til hver dag. Jeg tænker jeg vil skrive lidt om, hvordan jeg oplever dagen, især efter arbejde.
Tit har jeg ikke overskud til mere, når jeg kommer hjem....det er svært når man har 3 børn....men jeg synes jeg oplever, at kommunen ikke mener at det er deres "problem".

Mit problem er, at jeg klarer mit arbejde.....men når jeg så kommer hjem, så falder det hele til jorden Så får jeg ikke handlet ind osv osv - og lynhurtigt mister jeg overblik over dagen, ugen mm.
Faktisk har jeg det bedst, når jeg kan arbejde hver anden dag......mest fordi jeg altid "skubber" min træthed foran mig.....så har jeg brug for tid, hvor jeg bare ikke skal noget...... en aftale i løbet af sådan en "fri"dag, kan ødelægge hele "restitutionen" for mig. Men er det forkert??

Lige tilsidst, vil jeg lige sige, at jeg har set det skema, som er herinde, men jeg synes ikke det passer til min situation.
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 23:11   #67
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fabrix Se meddelelser
Foreløbig er jeg blevet bedt om at lave et skema, som viser hvilke opgaver jeg kan arbejde med på hvilke dage.
Fredag har jeg møde igen med JK, hvor vi bla.skal se på det skema.
Jeg har gjort plads til bemærkninger, til hver dag. Jeg tænker jeg vil skrive lidt om, hvordan jeg oplever dagen, især efter arbejde.
Tit har jeg ikke overskud til mere, når jeg kommer hjem....det er svært når man har 3 børn....men jeg synes jeg oplever, at kommunen ikke mener at det er deres "problem".

Mit problem er, at jeg klarer mit arbejde.....men når jeg så kommer hjem, så falder det hele til jorden Så får jeg ikke handlet ind osv osv - og lynhurtigt mister jeg overblik over dagen, ugen mm.
Faktisk har jeg det bedst, når jeg kan arbejde hver anden dag......mest fordi jeg altid "skubber" min træthed foran mig.....så har jeg brug for tid, hvor jeg bare ikke skal noget...... en aftale i løbet af sådan en "fri"dag, kan ødelægge hele "restitutionen" for mig. Men er det forkert??
Ja, det er det sådan set.

Når du klarer dit arbejde, men ikke er til noget når du kommer hjem, så bør du mærke efter i dig selv hvornår du bør sige fra, på arbejdet.

Den der med, at du klarer arbejdet, men ikke er til noget derhjemme, hvor lang tid kan du klare på den måde?

Jeg spørger fordi, at i min sidste afprøvning da klarede jeg den første uge i stiv arm, men da jeg så mødte op om mandagen i uge nr. 2 var jeg nødt til, at gå hjem efter 1 time, og blev hjemme i en uge, for at restituere.

Derefter kunne jeg max. klare 2 timer pr. dag, 4 dage om ugen.

Du skal huske, at det du viser, at du kan klare i en arb.prøvning, det forventer kommunen, at du kan klare i et evt. fleksjob.

Så tænk over, om du vil kunne klare at leve på denne måde i flere år.

Her er nogle forslag til dagbøger: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Det er vigtigt, at du også skriver ned hvordan din hverdag fungerer udenfor arbejdstid.
Sådan, at det fremgår af dagbogen hvis du f.eks. vågner om natten med smerter, eller om du øger i din medicin.
Det skal også fremgå af din dagbog, om du når de nødvendige ting derhjemme, eller om du skubber tingene foran dig, for så kan enhver idiot jo sige sig selv, at filmen vil knække på et tidspunkt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 23:33   #68
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
too much

Du har fuldstændig ret Vovse.....og det er mit store problem, at få sagt fra og gå hjem i tide. Jeg har altid haft svært ved at gå hjem før jeg var færdig.
Jeg arbejder ihærdigt med det, og ved at det er utroligt vigtigt for mig ikke at komme til at arbejde for meget.
Mit sygdomsbillede er stress med efterfølgende depression.....og jeg ER nødt til at passe på mig selv.
Jeg har prøvet at gå ned flere gange, og for hver gang bliver det svære og svære at komme op igen.
Jeg vil skrive dagbog - og faktisk tror jeg også på, at jeg er moden til at prøve at arbejde færre timer hver dag, og så måske 4xugen i stedet for som nu 3x.

Jeg håber virkelig på, at dette her munder ud i et fleksjob.
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 08:28   #69
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fabrix Se meddelelser
Du har fuldstændig ret Vovse.....og det er mit store problem, at få sagt fra og gå hjem i tide. Jeg har altid haft svært ved at gå hjem før jeg var færdig.
Når du står i situationen, hvor du synes du bør gå hjem, men har svært ved at sige fra, så tænk på, at de bedømmer dig på baggrund af det du viser at du kan.
Den virkede for mig.

Når du henvender dig til din leder for at fortælle, at du ikke kan klare mere den dag og går hjem, så er der en meget stor sandsynlighed for, at der står min. én båtnakke og skuler efter dig.
Det skal du ignorere.

Båtnakken ved ikke hvordan det er, at være dig.


Og når du skriver i din dagbog, eller skal forklare, hvor lidt du kan derhjemme, så lad være med, at trækker "børne-kortet", lad være med, at fokusere på, at du ikke kan være der for dine børn.
Fokusér hellere på, at du f.eks. ikke har overskud til, at støvsuge, vaske tøj, handle ind, gøre køleskab rent o.s.v. o.s.v.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 28-01-2014 kl. 08:40.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 14:40   #70
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
4 arbejdsdage om ugen

Så er jeg startet med 4 arbejdsdage om ugen - og det har været MEGA hårdt.

Jeg plejer at "arbejde" man-8.30-14.00 (5,5t) - ons - 8.30-13.00 (4,5) - fre -8.30-12 (3,5) - altså 13,5t/ugen.
Nu er min arbejdstid udvidet med 1,5t/ugen samt 4 dage i stedet for 3

Nu arbejder jeg - man: 8.30-12.30 (4)- tirs:8.30-12.00 (3,5) tors: 8.30-12.30 (4) - fre: 8.30-12.00 (3,5) - udvidet til 15t/ugen.

Jeg syntes det er hårdt, men jeg er også i tvivl om, hvordan jeg skal "håndtere" det..... Hvis ikke jeg "udvikler" mig - så duer afprøvningen ikke, og jeg skal måske afprøves et andet sted (har JK fortalt) , og det har jeg svært ved at overskue.

I dag sagde SB at så, at så længe der stadig var "udvikling" - altså bedring af erhvervsevnen - så fortsatte afprøvningen!!!

Jeg har været i praktik så længe nu, at jeg allerede nu ved, hvad der virker for mig. Jeg har det bedst og fungerer bedst på arbejde hver anden dag........men det passer nok ikke ind i systemet........derfor skal jeg jo nok blive på de 4 dage.

Nå, men jeg tænkte også over, om nogen vidste noget om effektiv arbejdstid?? Beregner man kun timer....? eller også om man kan arbejde lige så hurtigt/kvikt som en helt rask person, de timer man er der?

Jeg arbejder fra 8.30-9.30 så har jeg pause til kl. 10.00
Så arbejder jeg fra kl. 10.00-12.00 og har så frokostpause til jeg går hjem 12.30.
Pausen bliver delvis brugt arbejdsmæssigt, da man skal spise sammen med eleverne (underviser på skole) - og dette anses som en del af arbejdet.
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse - hvem kan hjælpe.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 20-07-2013 18:56
Hvem kan hjælpe mig?? picasso Alt det andet 7 10-09-2011 22:53
hvem skal hjælpe mig med flexjob mcla Spørgsmål ang fleksjob 2 15-10-2010 11:54
Hvem kan hjælpe med at tyde diagnose? Cat 72 Alt det andet 18 26-09-2008 12:15
hvem kan hjælpe mig med et svar...læs... anetta Dit og Dat 4 22-09-2008 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension