K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2008, 22:11   #101
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det lyder da mystisk.

Det virker, som om de bliver ved med at trække din sag ud og nu skal forsøge sig med endnu noget "mystisk" som dokumentation, som de i forvejen har rigeligt af... men underkendt.

Det kunne virke, som om din kommune IKKE vil indrømme, at den har fejlvurderet dig hidtil, men lige skal bruge et nyt bevis, som de så kan bruge til at bevise, at de ikke har taget fejl...før!!!

Så denne skånsomme arbejdsprøvning bliver det endelige bevis, din kommune "tilfældigvis" har manglet i årevis.

Men god ide med lægen.

Måske også en god ide at acceptere denne skånsomme arbejdsprøvning, og så møder du op, HVIS du kan, eller NÅR du kan... eks. i løbet af dagen. Eller gå hjem efter en time, hvis du ikke kan mere.

Så har du igen vist, at du gerne vil gøre, hvad kommunen vil have.

Når din sag har været hjemvist, er det muligt, at kommunen vil prøve at undgå at betale med tilbagevirkende kraft, men kun fra det tidspunkt, hvor kommunen på baggrund af den nye og "meget vigtige" arbejdsprøvning.

Jeg krydser stadig fingre for dig.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 22:15   #102
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Glemte noget...

Husk, at kontakte LO, FØR du laver nogen aftaler med nogen.

Hvis LO er inde i sagen, skal de også vide hele tiden, hvad der foregår.

Så INGEN aftaler UDEN dem.

Kontakt dem mandag, FØR ham fra Ny Chance kommer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 22:19   #103
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
øh... jeg er nok nød til at have denne skåren ud i pap, LO har sagt at man ikke kan få med tilbagevirkende kraft, er hun forkert på den.

men jeg forstå heller ikke hvad det er for noget, det der med tilbagevirkende kraft

Citat:
Når din sag har været hjemvist, er det muligt, at kommunen vil prøve at undgå at betale med tilbagevirkende kraft, men kun fra det tidspunkt, hvor kommunen på baggrund af den nye og "meget vigtige" arbejdsprøvning.
jeg vil også da deltage hvis min læge siger go for arbejdsprøvningen,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 22:59   #104
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis kommunen har lavet en fejl, og du senere skulle få medhold, så bliver det med tilbagevirkende kraft fra 3 måneder EFTER din sag blev godkendt til at overgå til lov om pension.

-----

Men jeg mener, du skal tale med LO om det, der står i dit nye brev... og med din læge.

Begge parter.


Når du har LO med i din sag, så skal de være med i det HELE, ellers er det svært for dem at hjælpe dig, hvis du laver aftaler UDEN LO.

Det er jo dumt at skade sin egen sag mere.

Håber ikke, jeg har forvirret dig for meget. Det er sandelig ikke meningen.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 23:14   #105
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hehe forvirret mig

tager det som det kommer skidtet, det er man sq nød til ellers bliver man sq da helt dyt

Lo damen hun får alt advide om hvad der sker og ikke sker, så hende skal jeg også have fat i på mandag det bliver noget af en dag

jeg er nok godt blæst i hovdet, når NY Chance manden kommer
men det må han tage som det er

du skal i hverfalde have mange tak det er bestemt noget jeg kan bruge til noget
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 15:30   #106
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
opdagtering igen

jeg er godt blæst i hovdet så det bliver kort.

fik snakket med alle sammen og det gik godt

ny chance manden kom også i dag og ressourceprofilen skal jeg selv lave og opdagtere og han må hjælpe mig med den

men det skal være en fra selve kommunen er ser på en til slut, da han ikke må
og det med arbejdsprøvningen er også først når den er lavet ressourceprofilen

så de kan se hvad ressourcer jeg har, og jeg har sagt at min læge kommer til at stå for skåne kravene og ja så må vi se hvad der sker

men alt i alt er jeg meget godt tilfreds og syndes det lyder meget mere fornuftigt det snak i dag
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 15:37   #107
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder da fint, hvis du er tilfreds.

Så må vi krydse fingre for det videre forløb.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 22:29   #108
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
opdagtering

Der er ikke sket meget siden sidst. jeg har selv skrevet ressourceprofilen
det var sq hårdt, venter på at jeg skal til møde på kommunen og så tager jeg det jeg selv har lavet med og så skal den laves den " rigtige " ressourceprofil af kommunen og så skulle der gerne ske noget, håber jeg

min sygdom er igen bleven være, så det skal jeg nok også have ind i ressourceprofilen inden jeg skal til møde

ved nytår skulle jeg op på 8 piller og i dag til kontrol skal jeg nu op 10 piller til det dumme tryk i mit hovde
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2008, 12:13   #109
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
opdagtering

Lidt sker der i min sag min jobkonsulent er ved at gøre ressourceprofilen klar ,
så jeg kan godkende den hvis jeg er enig

pensionsteamet har sagt go for at se på sagen igen, når ressourceprofilen er klar også selv om at min mr-skanning ikke kommer med, da den først bliver lavet i 2009 på grund af strejken på sygehusene.

men tror ikke den går igemmen, da pensionsteamet ser som de gør på mig, men jeg anker sagen og bliver ved til den kan komme helt ind til beskæftigelsesankenævnet så må kommunen stå til ansvar for, hvorfor de mener at psykiateren er inhabil en jeg ikke har været ved siden 2004 også først igen da kommunen selv sender mig til ham i 2007


kommunen skriver : kommunens lægekonsulenter har sendere gjorde os opmærksom på at dette ikke er hensigtsmæssigt idet der opstår bånd imellem behandler og borger som gør at behandler kan have svært ved at se sagen fra oven

men godt jeg endlig har fået mig en god jobkonsulent, det er jeg glad for
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2008, 12:20   #110
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
kommunen skriver : kommunens lægekonsulenter har sendere gjorde os opmærksom på at dette ikke er hensigtsmæssigt idet der opstår bånd imellem behandler og borger som gør at behandler kan have svært ved at se sagen fra oven
Det synes jeg, du skal klage over.

1. Behandlere uddannes meget i at være objektive og ikke at skabe bånd.

2. Det tager ofte flere måneder at stille en diagnose, det klares ikke på en time. På en time får man KUN et billede af, hvordan du har det den time... ikke over tid.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension