K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2009, 16:23   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Krisen kradser---folketingets_kulturudvalg tager på genoptaget tur til cariben.

Hej.

[B]Lige til at brække sig over.


http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1212116.ece


Mens krisen kradser og kassen er tom ifølge dem selv, når det kommer til udbetaling til den almindelige borger, syge gamle osv, ja så er kassen tom,

Men gud fri mig for en gang levebrødspolitikere, håber på et snarligt valg .

Og stakkels dem der skal se Pia K i badetøj.

Thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 16:40   #2
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thelma Se meddelelser
Hej.

[B]Lige til at brække sig over.


http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1212116.ece


Mens krisen kradser og kassen er tom ifølge dem selv, når det kommer til udbetaling til den almindelige borger, syge gamle osv, ja så er kassen tom,

Men gud fri mig for en gang levebrødspolitikere, håber på et snarligt valg .

Og stakkels dem der skal se Pia K i badetøj.

Thelma
Ja, det er utroligt, så vigtige og givtige, oplysende og uddannende sådanne rejser kan være, når de går til lækre, eksotiske steder. Det er da dejligt at vide, at de sådan ofrer sig for at give os idéer til, hvordan vi kan gøre tingene bedre i Danmark. En forskningsrapport eller andre billigere rejsemål ville ganske givet ikke give det samme udbytte...

Det giver den samme herlige fornemmelse, når man kan læse, at alle andre skal holde op med at forlange lønstigninger, mens politikerne selv ingen intentioner har om at ændre på egen løn. Men de har jo selvfølgelig også kun 3 måneders sommerferie, og når man ikke har mere, skal man naturligvis kompenseres...
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 16:41   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg har læst avisen her til morgen, og det billeder er der stadigvæk hver gang jeg lukker øjnene.

Jeg er bange for at ligge mig til at sove i aften......

Men med den linie som der er kørt de sidste 7 år, kan det da ikke komme som en overraskelse at der ikke skulle meget til før det gik galt.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 17:31   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thelma Se meddelelser
Hej.

[B]Lige til at brække sig over.


http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1212116.ece


Mens krisen kradser og kassen er tom ifølge dem selv, når det kommer til udbetaling til den almindelige borger, syge gamle osv, ja så er kassen tom,

Men gud fri mig for en gang levebrødspolitikere, håber på et snarligt valg .

Og stakkels dem der skal se Pia K i badetøj.

Thelma
Lad dem endelig vise danskerne, at de tror de er eliten der ikke skal deltage i at rette op på finanskrisen, men blot instruere alle os andre om at vi skal klare opgaven... Jeg tror at politikerne efterhånden har stiret sig blind på, at man kan tillade sig hvad som helst som politiker i dag, bare man giver skattelettelser nok... de har vidst bare glemt, at den fest er slut, og at rusen efter skattelettelserne efterhånden har lagt sig...

Finansministeren (den kære Hjort), har lige presenteret danskerne for, at skattelettelserne sørme var en UPS! ting... et fatamorgana... folk bliver fyret på stribe, og alt er ved at krakelere totalt.... og de tror stadig, at de kan blive ved at lave pamperi, og at det går vælgerne næsen forbi, og at de er ligeglade og har glemt det i morgen igen, ligesom alt det andet lort de har lavet de sidste 8 år?

Spørgsmålet er om det ikke snarere handler om, at VKO på nuværende tidspunkt er bedøvende ligeglad med hvad vælgerne mener, for jeg tror de har lugtet, at det er slut i 2011, og så kan man jo lige så godt nyde den resterende magtfuldkommenhed, og pampere den videre på samfundets regning... det er jo lovligt nok, selv om danskerne bliver snot fornærmede ikke?

Jeg synes nemlig det er bemærkelsesværdigt, at bla.a. Pia K. første gang, skyndte at trække følehornene til sig, og krybe i ly i hendes "sneglehus", da emnet var på dagsordenen om pamperferie.... og nu, VUPTI, er hun på vej igen, øjensynligt ligeglad!?

Jeg finder det i øvrigt ret "deserterende", at der er SF'ere med på dette pamperi... og socialdemokrater... det er sgu' HER at de skal være rationelle, og hoppe fra, så de kan vise, at de vil noget andet end VKO regeringen når det handler om pamperi... det er jeg skuffet over! ... SIG NOGET TIL DEM VILLY!!!
  Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 17:39   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Ja, det er utroligt, så vigtige og givtige, oplysende og uddannende sådanne rejser kan være, når de går til lækre, eksotiske steder. Det er da dejligt at vide, at de sådan ofrer sig for at give os idéer til, hvordan vi kan gøre tingene bedre i Danmark. En forskningsrapport eller andre billigere rejsemål ville ganske givet ikke give det samme udbytte...

Det giver den samme herlige fornemmelse, når man kan læse, at alle andre skal holde op med at forlange lønstigninger, mens politikerne selv ingen intentioner har om at ændre på egen løn. Men de har jo selvfølgelig også kun 3 måneders sommerferie, og når man ikke har mere, skal man naturligvis kompenseres...
Hvis de politikere skulle forsvare at tage på en informativ ferie, der gav dem indsigt i sager de kunne BRUGE til noget, så har jeg nogle forslag, jeg vil mene var MEGET bedre:

1. De kunne komme på ferie på lolland, og se for sig selv, hvordan de fattige som de siger ikke eksisterer i DK rent faktisk lever... de kan slå telt op i baghaven af et gammelt faldefærdigt hus på landet, og pamper den med f.eks. grillmad hvor der er købt ind i Netto af de billigste varer osv... ja bare opleve fattigdommen her hjemme... det er jo DANSK, så mor Pia må da næsten stå og hoppe af glæde og klappe i sine små hænder for at komme afsted!?

2. Skal det absolut være i udlandet, jammen så tag til Afrika i de værste fattigdomsramte områder, så de kan se hvad de kan gøre mere... eller hvad de IKEK gør nok af... se DET ville være givtigt!

3. Tag en tur til østlandende, og oplev hvordan invandrerne lever i de middelaldersamfund, de mener de lever under... nu taler man jo så meget om invandrer, Islam osv. så det var måske en idé at opleve de steder, man godvilligt smider flygtningene tilbage til aflivelse til? ... måske dette kræver, at man slørrer politikernes nationalitet, og giver mor Pia overskæg på, så hun ikke bliver genkendt... jeg kan f.eks. foreslå hende at klæde sig ud som Anders Fogh, så skal det nok blive sjovt.



tjaa... de kan kalde det lige hvad de vil derinde i pamperborgen... der er sgu' ikke nogen danskere der hopper på den med, at det er lærerigt og til gavn for deres embede i folketinget... og det er sygeligt bræksomt, at de rent faktisk tror på, at de kan bilde os ind at det er
  Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 20:36   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
JSN

Jeg har læst om dine problemer med piskesmældsnakke, hvilket
jeg bla. har problemer med, du nævner at du søger om vederlagsfri
fysioterapi, det mener jeg ikke gives til denne lidelse, jeg har
selv vederslagsfri fysioterapi på grund af en muskellidelse.

Jeg har dog for længe siden opgivet disse behandlinger, da de ikke
gav nogen effekt.
Du nævner også, at man kan søge om fysioterapi under paragraf
100, det gives ikke, kun kørsel dertil.

Kommunen har dog givet det til enkelte, det var dog en fejl.

Jeg går jævnligt til kiropraktor, på et tidspunkt havde jeg problemer
med at gå, det viste sig dog at stamme fra ryggen, selvom det
er dyrt med alle de behandlinger, så løsner det op, når jeg til tider
har problemer med at dreje hovedet.

Vedr. paragraf 100 og medicin, så skal man have en egenbetaling på
6000 kr om året, herunder kan andre ting også medtages, men jeg
fik afslag, da der ikke var sat ind med indgribende hjælpeforanstaltninger
i mit hjem, jeg havde ellers modtaget det i 3 år, de havde dog medtaget
kiropraktorbehandling, hvilket viste sig at være en fejl.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 21:29   #7
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Jeg er helt enig med dig Razmo (med begge dine indlæg).

Det er igen en arrogance i højeste grade, rejse for vores skattepenge, samt påstår at høje lønninger er skyldige den økonomiske krise .
Eneste håb jeg ha´ - de kommer ikke tilbage . Men det er nok for optimistisk.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 23:04   #8
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Ja, magtens arrogance kender næsten ingen grænse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Det er igen en arrogance i højeste grade, rejse for vores skattepenge, samt påstår at høje lønninger er skyldige den økonomiske krise .
Eneste håb jeg ha´ - de kommer ikke tilbage . Men det er nok for optimistisk.
Skal de flyve med Air France ?

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 07:46   #9
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Hold nu op der er jo ingen fattige i Danmark , vi har det jo så godt.
lad dem for guds skyld rejse, og lad os støtte dem, med rigtig mange artikler om deres tur, kan være at folk for øjnene op for hvad det er for en regering de støtter.

Tror desværre at vi bliver ved med at hænge på den regering, hvorfor.. fordi folk er får..
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 08:52   #10
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
De får - ja FÅR - deres gode løn DE TJENER DEN IKKE !! de har vel for #¤#%& selv råd til at betale for en ENKELT billet
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Krisen eskalerer volden på jobcentre gunvor Politik og Samfund 5 18-03-2012 11:33
Krisen kradser i Sorø Kommune buster Politik og Samfund 5 05-06-2009 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension