K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2012, 15:51   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
viggo

jeg klager heller ikke over mine mange 11600 kr brutto...

jeg siger bare det er systemet der er skruet forkert sammen..ikke andet..

jeg skal oplyse at jeg ikke ka bo billigere..og kan ikke spare mere..min mand er født her på vores 24o kvadratmeter hus og 3 ha..og vi giver ca.9ooo brutto i kvartal - plus alm udgifter og det bliver snart bedre..

jeg bor så i 7 kartoffelrække og jeg skal ikke bestemme hvor folk skal bo,men her er mange billige boliger..men boligvalg afhænger jo af mangeting..min mand købte det så da hans forældre flyttede og blev hængende..

men så er vi tvunget til at ha mindst en bil og her er ingen bilka,netto,metro og tog..og ja bussen kører 2 gange morgen og 2 gange aften

folk træffer deres eget valg og ja det ka så ha indvirken på deres rådighedsbeløb - men det er jo deres valg..

meeeeeeeeeen må nok sige jeg blir tit chokket når jeg hører hvadfolk betaler i husleje..det er vildt og der er nogen der må tjene knapper på det..

og så snakker i alle om boligsikring..hvor meget ka man så få i det
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 15:53   #12
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Så skriver du det også selv, har man feks en netto indkomst på 12000 og vælger at bo i en lejl til 7500 så er man lidt selv uden om at man sidder stramt i det
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 16:02   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
viggo

ja både og..folk må jo selv om hvor de vil bo..men for nogen ka det så være svært at få sig flyttet - så at sige..det kan være netværk,området elæ.bare det praktiske i det at få flyttet..

der vil altid være fordel og ulemper ved det man vælger..her hvor jeg bor er FREDELIGT..og stille og du kan fyre alt det op for anlægget du vil og rende rundt som du vil..

men skal jeg noget ka det jo være et problem..nu har jeg min egen bil og ja så tænker nogen luksus..men det er vi nød til..jeg har 8 km til et handlested og den offentlig trafik m.2 busser morgen og aften hjælper ingenting.
men så sidder vi billigere ,ik mindst fordi det er vores og så er det nemmere at få råd til bil..

men jeg kunne aldrig drømme om at give 75oo kr for et frimærke - men igen det er et valg
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 16:05   #14
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Du har ret det er et valg vi bestemmer selv. Min pointe er blot at vælger man noget som man ikke har råd til så skal man ikke pibe når at man bagefter mangler penge
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 16:06   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
viggo....

enig
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 16:08   #16
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 16:20   #17
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Du har ret det er et valg vi bestemmer selv. Min pointe er blot at vælger man noget som man ikke har råd til så skal man ikke pibe når at man bagefter mangler penge


Mange har måske boet det samme sted 20-30 år, kan det være rimeligt at de skal rykke deres teltpæle op, fordi de pludselig er blevet for syge til at arbejde.
Nej, det synes jeg ikke er rimeligt. At blive syg er ikke noget man selv har valgt.

Og man skal også tænke på at der er mange der har høje medicinudgifter, dem kan man ikke bare lige beskære.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 16:24   #18
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Rimeligt

Ja jeg syntes at det er rimeligt at man kan blive nødt til at flytte hvis at man ikke længere kan betale huslejen
Det må alle mennesker både syge og raske

At vi nu er blevet syge, betyder ikke at vi ikke skal tilpasse os nye forhold
Det er der ingen mennesker der slipper for

Har man meget høje medicin udgifter er der forskellige tilskud således at ingen bør kunne komme over en samlet egenbetaling på 3 tusindeog eteller andet om året
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 16:40   #19
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
Nå, mon ikke det er på tide at Viggo henvender sig til en politiker, der kan bruge lidt "spin" til at få nedsat ydelserne til alle de på overførsel?

En omvendt "Carina" - kan I passende kalde det stunt!

Viggo: Du lyder som min gamle far - "sæt tæring efter næring" - "man skal yde for at nyde" osv. og det er fint og flot, MEN DEN GÆLDER BARE IKKE LÆNGERE NÅR EN ARBEJDERREGERING SPARKER NEDAD PÅ DE VÆLGERE DER FIK DEM VALGT!!!

Derfor: Kamp lige til lovens bogstav, hvad vi har erhvervet af rettigheder skal aldrig nogensinde ødsles bort i misforstået accept af nogle rådne "børne-politikeres" uduelighed, aldrig!
BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 16:54   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Ja jeg syntes at det er rimeligt at man kan blive nødt til at flytte hvis at man ikke længere kan betale huslejen
Det må alle mennesker både syge og raske

At vi nu er blevet syge, betyder ikke at vi ikke skal tilpasse os nye forhold
Det er der ingen mennesker der slipper for

Har man meget høje medicin udgifter er der forskellige tilskud således at ingen bør kunne komme over en samlet egenbetaling på 3 tusindeog eteller andet om året
det hedder kroniker tilskud og man skal have en udgift på 16500 om året
det får jeg og skal derved kun betale de cirka 3000 kr om året
men hvis du har en udgift på 15000 kr om året, så kan du ikke få kroniker tilskud. så bliver det dyrt

er bare ved at løbe træt i at det skal kunne betale sig og arbejde.
hvis jeg kunne det, havde jeg jo nok ikke siddet i den situation som jeg gør nu

når jeg får pension på et tidspunkt skal jeg ikke klage, da jeg så har 3 forsikringer udover hvad jeg får i pension. dog bliver jeg modregnet 30 ud af 100. efter de 70000 kr man må tjene ved siden af
så en del har forsikringer som jeg har og har derfor lidt mere og leve for


det er jo ikke mange penge det drejer sig for hver enkelt på FP
men det er princippet at syge mennekser på FP skal betale for skattelettelser i topskatten.

det er for mig helt ude i skoven og så fra en s og SF regering
samt løbende afgifter på varme el og mad, som vil udhulle en pension løbende

man har netop fået en FP fordi man ikke kan arbejde.
men det ligger hele tiden i luften, at hvis man skraffer dem På FP økonomisk nok. så kan de komme over i fleksjob. problemet er så igen for at få en pension skal ens arbejdsevne være nedsat til det ubetydelige og skal være varigt. grunden til en pension tager år, fordi man skal være helt sikker på en person aldrig får sin arbejdsevne igen eller bare delvis.

har aldrig været udsat for en regering som er så nedladende over for syge
de skal bare have en ny chance og så kommer de dovne syge på FP nok i arbejde.

Men inden valget advarede jeg mod dette, så det kommer ikke bag på mig
dog er det langt værre end jeg troede det vil blive

Sidst redigeret af MTVRV1; 28-05-2012 kl. 17:01.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension