K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2010, 09:44   #1
Sunz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Lokation: Assens
Alder: 42
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sunz er ny på vejen
Skal nu betale mere for invalidebilen fordi jeg er flyttet kommune

Jeg og konen er her den 17. oktober flyttet fra Odense til Assens og dermed også kommune. Så lang så godt. Problemet er nu at jeg har modtaget et brev fra Odense Kommune, hvor de meddeler at de ikke længere kan trække de fremtidige afdrag for min invalidebil. Så det skal jeg selv gøre når jeg har fået min månedlige førtidspension.

Men når jeg kigger på min pensionsoversigt kan jeg se at Odense Kommunen trak de 1035 kr før der blev trukket skat. Det vil sige at jeg hurtigt kan regne ud at jeg vil komme til at have mindre udbetalt efter afdraget nu hvor jeg er flyttet kommune.

Sagsbehandleren fra Odense sagde at det var fordi kommunerne ikke må køre transaktioner imellem så det er borgeren der skal stå for det. Og hun ville give mig ret i at det er fuldstændig tosset at man skal straffes for at flytte kommune.

Nu er spørgsmålet så: Har andre været udsat for samme urimelige træk og hvad gjorde i?

På forhånd tak
Sune Thøgersen
Sunz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 14:44   #2
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Jeg forstår ikke helt problematikken. Er det fordi Assens ikke vil etablere træk af afdraget før skat?
Eller er det fordi Odenses måde at trække afdraget før skat er ulovligt?

For jeg kan ikke rigtig se hvori forskellen ligger økonomisk mellem Odense og Assens.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 16:12   #3
Sunz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Lokation: Assens
Alder: 42
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sunz er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ozelot Se meddelelser
Jeg forstår ikke helt problematikken. Er det fordi Assens ikke vil etablere træk af afdraget før skat?
Eller er det fordi Odenses måde at trække afdraget før skat er ulovligt?

For jeg kan ikke rigtig se hvori forskellen ligger økonomisk mellem Odense og Assens.
Problematikken består i at lånet til invalidebilen tog jeg i Odense i juli 2008. Førtidspensionen består jo af forskellige beløb:

Grundbeløb *
Erhvervsudygtighedsbeløb *
Pensionstillæg *
Bistandstillæg
Invaliditetsbeløb
Dem med * er skattepligtig.

Ergo var det sådan at i Odense blev alle beløb lagt sammen og så trak de 1035 kr for bilen og derefter blev de skattepligtige beløb lagt sammen og fratrukket skat.

Nu er det sådan at Assens kommune ikke kan lade Odense ditto trække det beløb som de har krav på. Ergo skal jeg nu betale Odense Kommune efter jeg har fået udbetalt minj pension - hvilket jeg kun kan se som en bagdel.
Sunz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 17:26   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Har du kontaktet den nye kommune om det?

Som regel er det sådan, at hvis man flytter kommune, så overtager den nye kommune sagen...

Jeg er ikke så meget inde med invalidebiler, men forhør dig endelig hos din nye kommune. De bør kunne hjælpe og vejlede dig.

Hvis Assens kommune mener, at Odense kommune tager fejl, kunne I måske samarbejde om at klage til Odense kommune?

hmm blot en tanke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 22:35   #5
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 18
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sunz Se meddelelser
Problematikken består i at lånet til invalidebilen tog jeg i Odense i juli 2008. Førtidspensionen består jo af forskellige beløb:

Grundbeløb *
Erhvervsudygtighedsbeløb *
Pensionstillæg *
Bistandstillæg
Invaliditetsbeløb
Dem med * er skattepligtig.

Ergo var det sådan at i Odense blev alle beløb lagt sammen og så trak de 1035 kr for bilen og derefter blev de skattepligtige beløb lagt sammen og fratrukket skat.

Nu er det sådan at Assens kommune ikke kan lade Odense ditto trække det beløb som de har krav på. Ergo skal jeg nu betale Odense Kommune efter jeg har fået udbetalt minj pension - hvilket jeg kun kan se som en bagdel.
Som jeg læser det, bliver resultatet det samme for dig.
I Odense trak de måske nok til bilen før de beregnede skat, men da de bagefter lagde ALLE de skattepligtige beløb sammen alligevel og beregnede skatten, tror jeg, at resultatet nu bliver det samme.
Du bliver jo beskattet af de samme beløb nu i Assens som før i Odense. Forskellen er bare at du nu selv skal indbetale beløbet for bilen til Odense og derfor ser, at pengene først bliver trukket bagefter.
For billån må aldrig trækkes fra de skattepligtige udbetalinger, FØR der beregnes skat. I så fald ville billånet jo blive delvist betalt over din skat, og det er jo ikke meningen, at du skal slippe for at betale fuld skat, fordi du skal afdrage et, i øvrigt, rentefrit billån til kommunen, vel? ;-)
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Skal man tilbage betale ???? lund70 Alt det andet 5 10-02-2012 18:24
til dem som gerne vil betale lidt mere i skat MTVRV1 Politik og Samfund 5 05-06-2010 12:36
Hvad sker det hvis man flyttet til en anden kommune ? Yasmin Alt det andet 1 29-12-2009 13:54
Skal kommunen betale???? lena Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 19-02-2009 02:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension