K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2010, 14:06   #1
Bare Mig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
Bare Mig er ny på vejen
Hvordan ser en syg ud ?!?

Spørgsmålet er meget enklet: Hvordan ser man ud når man er syg ?!?

Jeg bliver nød til at spøger, for man ser åbenbart ikke ud som jeg gør
Jeg har 2 fysiske diagnoser og 4 psykiske diagnoser, alle "usynlige".
Og nej hvor det træls, for det er det folk kan se, der tæller.
Det er ikke så tit jeg er åben om mine diagnoser, men der er jo nogle der ikke kan undgå at bemærke, at jeg "bare" går hjemme.
Og når man så fortæller man er sygemeldt, og evt. pga. hvad, ja, så får man den "Det kan man da ikke se !?!"
Hvor til jeg tit tænker, og nogle gange svare, Nej, men det ville jeg ønske man kunne, for det ville måske gøre det hele meget letter...

Jeg er jo heller ikke i trivel om at det er det der er et af kerne-problemerne i min sag, for sagsbehandleren kan heller ikke se at jeg ser syg ud...
Og ser man ikke syg ud, ja så er man nok ude på at snyde !!

Så i kære kloge mennesker på K10... Hvordan ser man ud når man er syg ?!?
Og hvor får man evt. indsat sådan et syge-barometer
Bare Mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 14:21   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg tror egentlig sagsbehandlerne vurderer ud fra diagnoserne og ikke fra hvordan du ser ud.
Når jeg kommer til dem med mine lidelser, så hører de hvad jeg siger og læser hvad lægerne skriver.

Det er nok mest andre mennesker derude, der har lidt ondt over at man går hjemme. Med dem har jeg nok en tendens til at overdrive lidt med, for at vække en forståelse i dem.

jeg må lige sige en ting mere. Jeg har en immundefekt der gør at jeg tager alle viraer og infektioner til mig. Men da jeg var yngre og boede hjemme, måtte jeg ikke være syg. Det blev anset fra ynk og jeg fik ikke lov til at blive hjemme fra skole, førend jeg var meget syg. Så jeg opfandt en måde - jeg kom rødt pudder rundt om øjnene og vaseline. Så så jeg frygtelig ud og så turde de ikke sende mig afsted Men fakta var at jeg var syg tit og tit måtte høre for at være hypokonder. Men nu ved de bedre!

Sidst redigeret af Stezu; 16-06-2010 kl. 19:38. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 14:38   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er lige meget hvordan man ser ud
mit kan heller ikke ses ved første øjekast
det er dine lægepapir som tæller
har selv fysiske problemer og nu fået et par psykiske
kommunen har dog aldrig stillet spørgsmål ved mine problemer
hvis man er ærlig og de ting kommunen sender en ud i(foreksempel arbejdsprøvning)
passer over ens med lægepapir.
så kan en sagsbehandler sige eller gøre hvad de vil
problemet er nok mere lægekonsulenten som aldrig har set en
og skal gøre alt for at skade den sygemeldte
det er deres job desværre.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 15:42   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Man kan heller ikke se på mig hvad jeg fejler og nogle gange ville det være rart så blev folk måske ikke så underlige i ansigtet når jeg siger jeg har det rigtig dårligt også fordi de gider faktisk ikke hører om det de spørger bare af vane.
Jeg kan huske da alt mit startede,( jeg var ansat i hjemmeplejen og kom hos hjemmeboende borgere), da mødte jeg en af mine borgere en ældre mand som direkte sagde til mig at jeg ikke så så godt ud og på et eller andet punkt blev jeg glad for endelig var der en der kunne se det gik ad h... til, men han havde også selv prøvet det.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 17:03   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hey,,, bare mig.!!!!

du vil ..kunne finde de første 1000 medlemmer herinde (eller flere) vil jeg tro.......som har samme lidelse, oven i alle de andre ... nemlig den at de andre ikke er synlige for "det blotte" øje.......

herinde, har man en kæmpe fordel, idet at uhyggeligt mange forstår hvad du mener. de lever selv med samme problem every single day.....

er man feks: til party, er det første folk spørger om ...Nåååå hvad laver du så..?????

og så står man der, med alle talenterne, og ender med og sige sandheden jeg er ftp. eller fleks ..eller langtidssygemeldt.....

HVA BA...... du ser sku da ikke ud til og fejle en skid, du skal da bare losses ud på arbejdsmarkedet ... siger den mest snøvlede af gæsterne.... og det er så der at jeg står af ..... og selvfølgelig ikke længere bliver inviteret til fest mere (i den del af fam....

ærgeligt ærgeligt.... jeg har lært og være tro mod mig selv, (kommer nok af min forkvaklede barndom).... men jeg gider det simpelthen ikke mere.......

folk får, hvis de ikke anderkender mig som person ,,,, den skinbarlige sandhed om dem selv serveret ..... uden bedøvelse... når du først har lært det. så TRO MIG så hviler du i dig selv......men og gå til party uartig ... det skal du nok regne med er slut...

dette var lidt dyrkøbt visdom fra eders ace dk...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 17:14   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bare Mig Se meddelelser
ja, så får man den "Det kan man da ikke se !?!"
Den tror jeg at mange af denne sides brugere har mødt.

Men hvilke sygdomme kan man egentlig se?

Man kan se det, hvis et menneske går rundt med en legemsdel i bandage/gips, og går så ud fra, at personen er syg.

Når vi møder et menneske, der sidder i kørestol går vi ud fra, at personen er syg/handicappet.

Nogle er så dårlige psykisk, at det umiddelbart kan ses på dem.

Men de aller-aller-fleste dårligdomme kan ikke ses med det blotte øje.

Så jeg overvejer, at næste gang jeg møder et menneske der gør mig opmærksom på, at man ikke kan se at jeg er syg/handicappet, at gøre pågældende person opmærksom på, at det heller ikke kan ses, at han/hun ikke tænker så langt.

Andre gode bud modtages med kyshånd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 18:25   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja, det burde kun være lægepapirerne der blev bedømt, men som det også siges, det er det første indtryk der tæller. Og det var da også det første min sagsbehandler sagde at jeg så godt ud for min alder og at jeg så ud til at have masser af ressourcer.

I speciallægeattesten stod der til gengæld at jeg så ældre ud end min alder.

Jeg tror det kommer an på den enkelte sagsbehandler. Men ja man kunne godt tænke sig fra tid til anden at ens sygdomme/lidelser var synlige.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 19:36   #8
Moster Molly
Elsker at være her på K10
 
Moster Mollys avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 57
Styrke: 15
Moster Molly er ny på vejen
Jeg ser heller ikke syg ud, og det er både godt og skidt.

Når jeg har mange smerter -det har jeg tit -bliver jeg "indelukket", ikke særlig snakkesaglig og specielt ikke særlig social.

Mange gange bliver jeg mødt med et: "Hvorfor er du altid så sur?" SUR??? Jeg har f**** f****** ondt!! "Jamen, du ser da så frisk ud!" Det er endda udtalelser fra folk, der ved, at jeg er syg og har så ondt her og der...

En dag, hvor jeg skulle til møde med min SB, hvor jeg bare havde en rigtig off-dag med sindsygt mange smerter, bemærkede hun: "Nej, hvor ser du skidt ud! Har du meget ondt idag?" Jeg var lige ved falde på knæ og tude...en næsten fremmed, der kunne se, at jeg havde det skidt og ikke bare automatisk troede, at jeg var sur!
Tak S!

Sidst redigeret af Moster Molly; 16-06-2010 kl. 19:38. Årsag: Stavegejl
Moster Molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 01:15   #9
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Min første sagsbehandler sagde således : hmm altså lige da jeg så dig synes jeg du så rask og kvik ud ..men nu hvor jeg har læst dine info og journal kan jeg jo godt se du er jo meget meget syg !Det ville jeg ikke have troet.

hmm ja havde jeg lyst til at sige min sygdom er psykisk og det kan man ikke se .

ak ja jeg kender det .. sådan en smuk pige som dig kan da ikke være så syg ..man kan jo ikke se det ..

ja og nogle gange ser jeg det som noget godt for hvis alle folk kunne se det ville de blive skræmt af at se det mørke mig

synes nu jeg godt kan se på folk (nogle folk ) hvis de er psykisk syge da de har et meget tom blik ...kan huske da jeg var indlagt ..det var helt mærkeligt at se folk få det bedre da deres øjne blev mere livlige og man havde vænnet sig til ders tomme blikke..
har også fået fortalt dette om mig selv ..

men kan godt forstå dit problem.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 07:49   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har tit hørt "hvor ser du frisk ud med dine røde kinder"
Problemet er bare at det er pga feber?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan gør man? adaucke Spørgsmål ang fleksjob 8 29-01-2013 19:18
Hvordan ?? Bassemanden Alt det andet 1 29-06-2010 10:47
Hvordan for4gang Din historie 9 21-06-2008 15:08
Hvordan vil jeg stå? mumle_mund At søge førtidspension 17 06-03-2008 23:14
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension