K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2012, 22:55   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Men jeg er jo så dygtig og skriver lange mails, -
Har du gjort hende obs på, at hun jo ikke kan se hvor lang tid det har taget, at skrive de lange mails?

Hvis jeg skal skrive en længere mail skriver jeg den i word, så jeg kan gå til og fra, når den så er færdig kopierer jeg den over i en mail og sender den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 00:01   #22
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Kære Enten Eller
Hvor jeg dog føler med dig
Det er et rigtig langt forløb du har og er igenem, hvor må det være nedslidende.

Jeg var knap så længe om at få en pension men var total udbrændt efter 3 år.

Det var min læge og psykolog som var med til at give mig "fred" på arb.markedet, efter at have spist utallige piller som ikke virkede efter hensigten. Været på afklaring 6 uger og jobprøvning i ca. 3 mdr.

Lav en intens opfølgning hos din læge og andre relevante behandlere, tag en kopi som du aflevere hos kommunen og får et bevis på dagen du har leveret det.

De skal ikke have lov til at sylte sager, som har været så lang tid på vej.

et vognlæs fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 10:58   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej med jer,

Tak for jeres indlæg og støtte.

I min ressource profil står der allerede at lægekonsulenten i sin vurdering har noteret sig at min psykolog ikke mener at jeg skal (skulle) i yderligere arbejdsprøvning. Han mener endvidere (lkén) at det næppe bliver bedre med mig siden det har stået på i 8 år efterhånden.

Jeg har løbende kontakt til min psykiater og har også sagt til min sagsbehandler at hun må kontakte ham for status hvis det er.

Nu vil hun vente på rapporten fra afklarings centeret, som jeg håber bliver uddybende og lige i øjet, så min sagsbehandler kan få et vink med en vognstang. Jeg er med på endnu en special lægeerklæring, men ville da også syntes at det var oplagt at det blev min egen psykiater der skrev den alternativt en status rapport, det ville da være billigere for dem også.

Der er allerede skrevet meget om min funktions evne i min papirer, det var bl.a dette der var med til at jeg blev indstillet til ftp. i maj 2011.

Sååå lange mails skriver jeg heller ikke, men jeg er god til at forklare mig og det er man jo nødt til når man føler at man har en fat svag sagsbehandler, der ikke er inde i ens sag. Jeg bliver mere eller mindre hys når hun begynder at tale om behandlingsmuligheder også!!!! Det er jo lukket i min sag allerede.

Nu må vi se hvad det sker efter rapporten og ja Mtv, jeg ville gerne have nogle professionelle ved min side også, det er jo derfor jeg også har opsøgt private sagsbehandlere bl.a.

Kavaleriet kan så ikke tage min sag, da de pt. har sagsbehandlere som vikarer i min kommune, så har jeg haft fat i Ricky som også kunne være en mulighed, måske SR Bistand, men ellers er jeg ikke støt på nogle. Måske min fagforening, men ved ikke lige om det var en mulighed også?!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 15:22   #24
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg har fagforeningen med inde over - jeg ville ikke have været foruden dem...så var jeg gået ned med flaget for lang tid siden.....
Kender alt for godt til en "svag" sagsbehandler...dvs hun er ok og kan se at der ikke er mere at komme efter for mit vedkommende....men derfra og så til at skrive det rigtige på papirerne...der er langt...nu har jeg så sammen med fagforeningen taget over og går udenom hende og til penionsrådet - så nu er sagsbehandler rigtig godt tøsefornærmet... Og det er bare så hårdt når man føler man hele tiden skal vær på forkant med noget, man egentlig ikke ved hvad er...

Stort kram til dig med håb om at det her var definitivt sidste arbejdsprøvning....:-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 15:58   #25
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
EE.. som Vovse skrev i et af de sidste indlæg, så er der ingen der ved hvor lang tid du har taget om at skrive mails, dagbog osv osv

Du har alle med på din side.. lægekonsulent, psykiater og psykolog... så din sagsbehandler skal bare rykke ind i det geled der siger ja til pension.. og pensionsnævnet skrev jo at der i deres øjne manglede en arbejdsprøvning.. og den har du været ude i .... Jeg ved godt at den blev stoppet.. men dem der skal lave en rapp på dig fra stedet kan snildt gøre det på de uger hvor du har været derude..

Kommunen/sagsbehandleren kan sg ikke koge mere suppe på den pølsepind.... nu skal de vise at de forstår hvad det er de har med at gøre... at de skal arbejde udfra arbejdsevnebogen... og din arbejdsevne vil ikke blive bedre hvis du stopper de i din sagsbehandlers øje lange mails... eller om du stopper din motion ..
Stop af motion, vil måske ha den modsatte effekt på dig!!

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal kalde det de udsætter dig for ... det er ihvertfald ikke værdigt for en udd socialrådgiver at lede efter små bitte sprækker hvor du gør det du nu gør ok!

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 16:38   #26
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
EE jeg er ked af at læse at dit forløb minder rigtig meget om mit.

Sidste gang fik jeg at vide, at arbejdsprøvningen ikke betød noget i vurderingen af min erhvervsevne og at arbejdsmediciner m.v. bestemt ikke havde forstand på det!

ALLE lægelig dokumenter viser kun 1 vej i min sag, men alligevel går de den stik modsatte, i min verden hedder det "Kommunal jobsikring"

Håber virkelig for dig, at din sb fra fagforeningen har styr på hvad h*n laver - så det bliver til hjælp for dig
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 17:44   #27
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Den rapport som kommer fra centret er meget vigtig.

Jeg havde en privat aktør under min 3 mrd. arbejdsprøvning som skulle skrive rapport over forløbet de sidste uger gad de slet ikke følge op, fordi jeg ikke var kommet på det ønskede timetal - de samarbejder jo med kommunen.

Nu har jeg så fået en midlertidig ny sagsbehandler, som er igang med at dokumentere min arbejdsprøvning så jeg ikke skal ud i en ny, og hun fortalte mig at afslag tit blev givet på grund af for dårlig dokumentation.

Arbejdsevnebeskrivelse skal hænge sammen med lægelig dokumentation.

Så hvor svært kan det være for dem........

jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 17:47   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Kan se en del snakker om fagforening
Men Hvad kan de hjælpe med i pensionssag
Hvor det drejer sig om arbejdsevnen
Samt de ikke har fulgt sagen her til
I en fleks sag er det andet fordi man så stadig er tilknyttet arbejdsmarkedet

Du må meget gerne skrive hvordan bliver i morgen
Så kan jeg i hvertfald bedre råde dig hvad du skal gøre
Når den rapport ligger i din sag, samt evt en psykiater har skrevet i din sag
Så er min vurdering at en 17 kan komme på tale, for lyder ikke til sagsbehandler skifter holdning uanset hvad der kommer til stå i rapport

Du må da også snart få svar fra Ban
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 21:45   #29
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Lige en kommentar til brug af rådgiver fra fagforening.

Min fagforening har rådgivere som bistår deres medlemmer til at opnå forsørgelse, det være sig en form for beskæftigelse eller pension.

Jeg havde en rådgiver med til et kritisk møde og jeg må sige at hun var guld værd. På en meget saglig og overbevisende måde sørgede hun for at SB fik fokus på de rigtige ting, og indhente den status som vi ønskede.
Hun fik også lige fortalt om foreningens bagland af jurister og lægekonsulenter, og jeg er sikker på det fik kommunen til at stramme sig an. Min sag var ikke gået så let uden fagforeningens indblanding.

Derfor vil jeg sige EE at hvis du har den mulighed for bistand, synes jeg bestemt du skulle overveje at benytte den.
Jeg ved det er svært at overskue at sætte endnu en person ind i sagerne, og det tager selvfølgelig lidt tid fordi vedkommende skal have agtindsigt.

Knus fra CLM
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 21:45   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej med jer,

Jeg havde fat i fagforeningen og fik en "ekspert" til at læse min klage over afslag på pension igennem og hun lød meget kompetent også selvom hun ikke rettede på min klage.

Centeret hvor jeg var i afklaring har hele vejen igennem bakket mig op. Allerede i uge 3 var min vejleder inde på at stoppe forløbet. Hun har flere gange sagt at de skal "skrive" sig ud af min sag.

I første omgang var det heller ikke meningen af jeg skulle tale med deres psykolog, da læge papirerne er meget fyldest gørende i min sag. Jeg tror at de så er kommet på dette for at have endnu mere i min sag og deres rapport. Nu må vi se hvad de siger ved den samtale i morgen.

Ja BAN har jeg endnu ikke hørt fra ikke engang på den rykker jeg sendte i fredags. Deres tlf. tider passer ikke med det der står på deres papirer og man orker jo ikke lige at følge op på det også.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Center for Afklaring og Beskæftigelse "CAB" Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 29-03-2016 13:03
"Aktiv udvikling" på Arbejdspsykologisk Center i Slagelse. Gerbilwoman Alt det andet 2 07-04-2013 21:56
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
"Kilden"(Faxe) Center for afklaring lukker buster Politik og Samfund 0 04-12-2010 12:47
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension