K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2010, 11:39   #1
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
korrekt sagsbehandling????

Min sag er at jeg er blevet standset i sygedagpenge for at overgå til revalidering efter en jobplan. Jeg ville gerne have klaget over jobplanen men det blev afvist af min sagsbehander. Jeg fik at vide at jeg kun kunne klage over afgørelser som bevilling af revalidering og stop af sygedagpenge. Jeg ville klage over jobplanen fordi jeg fandt planen urealistisk. Det var en læreplads, hvor mine fysiske skånebehov ikke blev tilgodeset og jeg frygtede at blive opsagt og dermed stå uden jobplan og derved ingen indtægt. (ikke berettiget til kontanthjælp)

Jeg klagede derfor over min revalidering var urealistisk og at ressourceprofil ikke medtog alle helbredsoplysninger og redegjorde for at min arbejdsprøvning sluttede på 16t pga fysikken og anden arbejdsprøvning blev afbrudt af jobcenter pga manglede opgaver. Jeg blev fyret efter meget kort tid og sagsbehandling omkring mulighed for ny plan blev standset pga af min klage skulle behandles. Jobcenter vælger så at give mig medhold i klagen (uventet) jobplanen er urealistisk og dermed er revalideringsplanen urealistisk og revaydelse stoppes. Uden stadig at have indhentet lægeoplysning eller i samtale med mig og afklare evt ny jobplan, har jeg fået afslag på at høre under flexlovsbestemmelserne fordi arbejdsprøvning og revalideringsmuligheder ikke er udtømte, men er ikke berettiget til revalidering skrevet i klagemedhold.

Sygedagpenge som stoppede pga overgang til revalidering er så nu begrundet med varighed og ingen mulighed for forlængelse, for nu er jeg pludselig uafklaret pga tilbudt forløb/kursus på smertecenter og egentlig stillingtagen til tilbagevenden til arbejdsmarked kan først ske efter forløb som jeg end ikke er bevilget endnu. Sagsbehandler var orienteret om henvisning til smertecenter længe inden bevilling til revalidering. Smertecenter var kun mhp bedre livskvalitet ift at dele oplevelser med andre og at kunne lære at leve bedre med kroniske smerter. Jeg har også fået at vide revalidering kun kan tilkendes 1 gang så ikke flere forsøg.

Har fibromyalgi, men det er kun nævnt med 2 linier i min ressourceprofil og ikke under helbredsoplysninger. Oprindelige sygemelding var pga stress og overbelastning og kendte rygproblemer/migræne. Diagnose for og udredning for fibromyalgi er stillet sideløbende med sygemelding.


Jeg tænker på om dette er korrekt sagsbehandling for at gavne mig til at udnytte ressourcer og finde den hurtigste vej tilbage til arbjedsmarkedet eller den længste omvej fordi jeg har tilladt mig at klage.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er dét korrekt?.... BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 08-02-2011 00:51
er det korrekt? madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-12-2010 18:27
Er dette korrekt? Miniature Spørgsmål ang fleksjob 10 16-06-2010 21:57
Borgere får korrekt sagsbehandling, når de søger om revalidering Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 15-12-2009 09:50
Om korrekt sagsbehandling. Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 1 14-05-2008 17:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension