K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2010, 12:24   #11
cara mia
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: 6500
Indlæg: 26
Styrke: 15
cara mia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hvis de lukker for dine sygedagpenge skal de overholde §7a i retssikkerhedsloven og det får de meget svært ved hvis ikke hun ved noget på Onsdag



Derudover skriver du at i skal opdatere din ressourceprofil på Onsdag og det gør jo at du skal have mulighed for at blive parts-hørt i den inden de kan stoppe dine sygedagpenge ...

Så jeg kan ikke se hvordan hun vil nå at stoppe dem til den 30-4 dermed ikke sagt at hun ikke gør det, loven er ikke noget de går vildt op i ,men måske det var en god ide lige at spørge ind til din sag på skrift og samtidig lige smide noget lov på , især § 7a og parts-høring i ressourceprofil
tusind tak for din hjælp men forstår ikke helt hvad det er du vil have mig til, hvad menes der med part høring i ressurce profilen, og hvad betyder den der §7a lige forstår den ikke helt
cara mia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 16:13   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når du har opdateret din ressourceprofil med din sagsbehandler skriver hun tingene ind og når hun har gjort det skal du have den hjem til partshøring, det er hvor du læser det hun har skrevet og sikere dig at hun har forstået det ret, har hun ikke det så skal du under borgeres kommentar skrive det du mener hun har misforstået eller glemt , den skal så tilbage til hende og hun skal så enten give dig ret eller skrive at hun ikke mener det forholder sig som du skriver og hvorfor

I §7a står der

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Sygedagpenge er også en erhvervsrettet foranstaltning det vil sige at inden de kan stoppe dem , så skal de have en vudering af dig hvor de omtalte i loven og skal høres om de er enige og du skal selv høres , og skriver du at du ikke er enig fordi sådan og sådan skal de kigge på din sag en ekstra gang og først derefter skal de stoppe dine sygedagpenge og når de gør det skal de tage samtlige punkter i sygedagpenge loven og skrive at du ikke opfylder denne fordi sådan og sådan ...

Håber du forstår det nu, ellers må du skrive igen så skal jeg give det et forsøg mere
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 19:05   #13
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
var det ved et uheld i arbejdstiden ??????

eller var det i fritiden...???

ja spørgsmålene stiller jeg da der er visse muligheder, der åbner sig når du er i "kritisk sygdomsforløb"

de nøjagtige regler indefor områdedet, er jo afhængig af om det er det ene eller det andet.

som andre har skrevet til dig har kræftens bekæmpelse nogle virkligt dygtige rådgivere, som ikke er afhængige af systemet når de hjælper dig gennem "junglen"....

tjek også om du har en fritids ulykkes forsikring.

var du evt: på vej til job da uheldet skete.

eller lavede du noget ifgl.: aftale med en arbejdsgiver

der er 1000 ting der kan gøre sig gældende.

personligt syntes jeg du skal prøve og kontakte en rådgiver udenfor systemet

mvh eders ace dk ...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 06:50   #14
cara mia
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: 6500
Indlæg: 26
Styrke: 15
cara mia er ny på vejen
hejdien

forstår det nu tusind tak =o)
har en rådgiver på sygehuset der vil hjælpe hun er bare på ferie, og nu må vi jo se om hun når at komme hjem til mandag.
jeg er desværre blevet påkørt da jeg hentede foder til min hest, og der er en advokat på sagen, men da uheldet skete i tyskland trækker det desværre i langdrag
cara mia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 07:50   #15
cara mia
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: 6500
Indlæg: 26
Styrke: 15
cara mia er ny på vejen
fik ikke forlænget

men de trak beslutningen om det endelige stop så nu er kræftens bekæmpelse igang med at hjælpe mig med anken, de er heldigvis rigtig søde og ville også bruge sagen til at prøve at påvirke politikerene, jeg er uheldigvis ikke den enste der står midt i et behandlings forløb og er blevet smidt ud af sygedagpenge systemet
Orker bare snart ikke at kæmpe mere, har været rigtig syg af de sidste kemo behandlinger og har været indlagt 2-3 dage efter hver, har heldigvis endelig fået fri procces i tyskland så håber at der snart kommer lidt penge der fra forsikringen.
har fået sidste kemo nu så lidt godt sker der da, mangler så 33gange stråler samt at få truffet den svære beslutning om, om jeg vil spise antihormon i 5år og fravælge børn eller om jeg vil tage chancen og satse på et barn og så risikere at min desværre østrogen følsomme kræft har overlevet et eller andet sted i kroppen
rigtig god søndag til alle en desværre temmelig tungsindet cara mia
cara mia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 08:17   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cara mia,

Sikke noget l... Godt at du har kræftens bekæmpelse til at hjælpe dig, de må også have erfaring fra lign. sager.

Mht. udbetaling for kritisk sygdom og en evt. behandlings forsikring, har du så ikke en pension ordning fx. ved PFA, Danica eller lign. som du og/eller din arbejdsgiver betalte til da du gik på arbejde ? I disse pensions ordninger kan der ligge udbetaling til Kritisk sygdom og eller TAE (tab af erhvervsevne) udbetalinger det er jo værd at checke .

Sikke noget du skal igennem med kemo og strålebehandlinger, du kan jo kun tage en dag adgangen og søge råd og vejledning fx. ved Kræftens Bekæmpelse om hvad der er bedst for dig.

Held og lykke med dine behandlinger og din anke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 09:44   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er du blevet tilbudt at få æg taget ud? til senere brug?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 10:10   #18
cara mia
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: 6500
Indlæg: 26
Styrke: 15
cara mia er ny på vejen
jeg har fået en æggestok frosset ned men hvis jeg skal vente 5 år med at få børn vil jeg blive førstegangs mor som 37/38årig og syntes det er sent og har desværre ingen pensions ordning har arbejdet som handicaphjælper så den eneste opsparing jeg har er den jeg selv har i banken
cara mia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 10:15   #19
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
hvis du får problemer, skal du bruge sygehuset sagsbehandler de er fantastisk til, at hjælpe og kender reglerne.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 10:36   #20
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Sygedagpenge/kræft

Hej Cara Mia

Jeg fik selv konstateret brystkræft for 2 år siden. Godt, du får kemo og strålebehandlinger. Flere får ikke kemo, men kun strålebehandlinger ved brystbevarende operationer og ved nogle af dem vender kræften tilbage netop fordi de ikke fik kemokuren.
I dit tilfælde ingen problemer med forlængelse af sygedagpenge, det fik jeg ellers kontakte sagsbehandleren på sygehuset hvis der bliver problemer.
Jeg fik beløbet ved kritisk sygdom udbetalt, så prøv det.(Pensam)

Jeg håber det bedste for dig
De kærligste hilsner
Marianna
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kræft cancer phhmw Den nyttige viden vi alle har 1 02-08-2011 18:11
Kræft og smerter. Enteneller Alt det andet 29 20-06-2011 10:36
Fordobling af antal ulykkestilfælde, vold, kræft på førtidspension zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 21-08-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension