K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2010, 13:01   #1
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 14
Heart2breake er ny på vejen
ressourceprofil

hej

Tak for et fantastisk forum og en masse gode råd og støtte.

er der nogen der har erfaringer med ressourceprofilen.

Jeg skulle skrive den i januar men dengang vidste jeg ikke hvad jeg fejlede. Her 7 måneder efter er det stadig den der ligger i mig sag, selv om jeg nu ved hvad jeg fejler (siden marts) og en masser af det jeg dengang skrev ikke længere er relevant.

Ved I om man kan få rettet og opdateret det man har skrevet? Kan sagsbehandleren nægte at lave de rettelser jeg ønsker?

kh
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 13:25   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
En ressourceprofil skal i princippet rettes til løbende, det er bare ikke så ofte det sker, da det er ret besværligt rent administrativt.

Men i hvert fald er det sådan, at den, inden den skal bruges, skal opdateres, så der vil du få mulighed for at skrive alt det nye der er kommet til siden, og skrive hvad der er relevant, og hvad der ikke er.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 13:55   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Men i hvert fald er det sådan, at den, inden den skal bruges, skal opdateres, så der vil du få mulighed for at skrive alt det nye der er kommet til siden, og skrive hvad der er relevant, og hvad der ikke er.
Andersine85, jeg kunne godt tænke mig at få en proff. til at komme med eksempler på,

hvornår ressourceprofilen "skal bruges".


Skal den f. eks. ikke det, når sagsbehandleren skal revurdere fleksjobberettigelsen ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 14:03   #4
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
jeg er ening med Florken

eller til andre ting som kommunen sender os ud i et abejdsprøvnings forløb gennem et privat firma som er betalt af kommunen og så kan vi være der et stykke tid og blive sendt tilbage til kommunen ??????????????
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 14:38   #5
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 14
Heart2breake er ny på vejen
Tak for svar Andersine85

kan der også blive slette ting der ikke længere er relevant, eller er det kun tilføjelser?

Jeg er i gang med afklaring og skal i virksomhedsparktik, når en sådan er fundet, burde den ikke have været opdateret inden da, især da det er en ny sagsbehandler jeg har?

Ved u om forsikringsselskaber får ressourceprofilen af jobcentret? Ifb. en privattegnet erhvervsevnetabsdforsikring vil forsikringsselskabet indhente sagen fra kommunen og så er det vigtig den er opdateret.
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 17:28   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja da, selvfølgelig skal resourceprofilen rettes til da:
denne skal give et her og nu billede af din situation samt er dette redskab noget der skal bruges i en FORTLØBENDE proces.

Prøv engang at læse flg link herinde fra: http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

ang arbejdsevnebegrebet og bemærk især den sidste del af denne:
"Du har mulighed for at komme med dine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i dit helbred, så skal ressourceprofilen opdateres."

Det kunne jo hænde, at din nuværende situation er ændret så du fx har brug for hjælpemidler og netop dette ER noget din sagsbehandler/kommune skal sørge for INDEN du starter op i praktik/prøvning(blot ét af mange eksempler)

Ps: har du husket at bede om en skriftlig dokumentation på at kommunen påtager sig det fulde ansvar -også, Gud forbyde- hvis der skulle opstå forværring af nuværende lidelse?
-bare et lille godt råd
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 22:50   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Andersine85, jeg kunne godt tænke mig at få en proff. til at komme med eksempler på,

hvornår ressourceprofilen "skal bruges".


Skal den f. eks. ikke det, når sagsbehandleren skal revurdere fleksjobberettigelsen ?
Ja, hver gang der skal træffes afgørelser - herunder stop af sygedagpenge, forlængelse af sygedagpenge, bevilling af revalidering, fleksjob og pension - skal der ligge en færdig og udarbejdet ressourceprofil. Det er minimumskravet. Derudover skal den helst også bruges løbende, men det sker trods alt sjældent, da det er et ret "voldsomt" redskab, og hvis man ellers bare følger loven ift. samtaler mv. så er det heller ikke specielt nødvendigt.


Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
jeg er ening med Florken

eller til andre ting som kommunen sender os ud i et abejdsprøvnings forløb gennem et privat firma som er betalt af kommunen og så kan vi være der et stykke tid og blive sendt tilbage til kommunen ??????????????
Nej, når man sender folk ud i arbejdsprøvninger ihht. Lov om en Aktiv Beskæftigelsesndsats § 32, så skal der ikke laves ressourceprofil forinden. Det skulle man førhen, men ikke længere.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Heart2breake Se meddelelser
Tak for svar Andersine85

kan der også blive slette ting der ikke længere er relevant, eller er det kun tilføjelser?

Jeg er i gang med afklaring og skal i virksomhedsparktik, når en sådan er fundet, burde den ikke have været opdateret inden da, især da det er en ny sagsbehandler jeg har?

Ved u om forsikringsselskaber får ressourceprofilen af jobcentret? Ifb. en privattegnet erhvervsevnetabsdforsikring vil forsikringsselskabet indhente sagen fra kommunen og så er det vigtig den er opdateret.

Ting bliver ikke slettet i profilen, for de kan stadig være relevante, det er jo et tegn på udvikling, og er med til at forklare forløbet.

Som du kan se ift. mit overstående svar, så behøves der ikke ligge en profil inden en arbejdsprøvning.

Og ift. forsikringsselskabet, så nej, det bliver ikke sendt automatisk, forsikringsselskabet skal bede om aktindsigt for at få den.
Men det er nu også min erfaring, at de fleste forsikringsselskaber gør det helt af sig selv, men hvis man ikke er sikker, så skal man bare informere sit selskab om det, når der er sket noget nyt i sagen!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 22:55   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, kan så sige at netop resourceprofilen var bla grunden til at min mand vandt sin sag i Ankestyrelsen!
(der VAR ingen resourceprofil!!)

Der er NETOP vigtig i tilfælde af diverse afgørelser/beslutninger truffet af sagsbehandleren -og af hensyn til borgerens retssikkerhed!

Derfor også min pointe, hvis du har brug for hjælpemidler ELLER din situation generelt har ændret sig siden du fik resourceprofil, ja, så skal det selvfølgelig være på plads = kommunens ansvar at dette sker = ansvar for forværring etc.

Håber du forstår.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 22-08-2010 kl. 22:57.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 23:27   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen det kan helt sikkert være en grund til at han vandt, for den skal altså bare ligge der! Og kommunen har intet grundlag at træffe en beslutning på, hvis den ikke er der, og derfor vil borgeren få medhold i f.eks. at sygedagpengene ikke kan stoppes!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 23:49   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Andersine85

Citat:
Ja, hver gang der skal træffes afgørelser
Hvad er en afgørelse i sagsbehandler-terminalogi ?

Jeg har fået oplyst, at en revurdering af fleksjob IKKE er en afgørelse, men en beslutning.

Dermed er klagemuligheder jo ikke til stede.

Mit helbred er blevet meget dårligere, siden min ressourceprofil blev lavet for 7 år siden,

men min sagsbehandler hævder, at min ressourceprofil ikke skal opdateres,

medmindre der skal træffes en ny afgørelse.

H*n har forelagt mine papirer for lægekonsulenten,

og denne mente at jeg sagtens kunne varetage et fleksjob med de rette skånehensyn.

Problemet er bare, at de skånehensyn jeg havde for 7 år siden har ændret sig,

og hvordan skal lægekonsulenten så kunne fremkomme med en korrekt udtalelse,

når sagsbehandleren ikke vil opdatere min ressourceprofil,

så den indeholder de reviderede skånehensyn ?

Desuden , kan man få oplyst, hvilke papirer sagsbehandleren har forelagt lægekonsulenten,

eller hører det ind under "interne dokumenter" ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-07-2010 23:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension