K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2008, 21:25   #1
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Ventetiden gør mig trist

Jeg har egentlig ikke noget spørgsmål, da jeg ved svaret kun findes hos det team der skal "dømme" en. Dog er det rart med en side hvor man kan udtrykke sig over den situation man befinder sig i, når man venter i systemet.
Jeg har nu været i arbejdsprøvning over et år, og venter på møde med min forholdsvis nye sagsbehandler. Har mødt en del pga. reformen.

Det sidste møde jeg kom til var han der ikke, og kommunen melder ikke afbud af en eller anden grund. De påstod jeg ikke havde fået beskeden fordi posten strejkede. Ja den var nu meget morsom, specielt når brevet aldrig dukkede op senere.

Jeg kan komme i tvivl om jeg eksisterer et sted i deres computersystemer og tal, og om jeg er parkeret og at det ikke var en rigtig person jeg talte med sidst, men en båndoptager pakket ind i menneskeskikkelse der står bag disken og spørger mig hvad jeg vil?

Nogle dage har jeg lyst til at skrige, andre dage bare at forsvinde lige så stille. Jeg er sikker på kommunen ville sætte pris på sidstnævnte, så havde de en mindre i systemet.

Ventetiden gør mig trist.

En tanke til alle jer der af en eller anden grund ikke formår at deltage i samfundet på samme måde som regeringen helst så det.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 21:37   #2
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Løvetand!

Ja, man bliver utroligt trist og ked af ventetiden og følelsen af ligegyldighed, blandet med en hel del mistro og mistillid. Hvad mon det er der får sagshandlere m.v. i kommunerne til at tro, at syge og ulykkesramte borgere, som måske har et langt arbejdsliv bag sig, helst vil leve af overførselsindkomst, fremfor at tjene sine egen penge, som de er vant til....... jeg forstår det ikke - skrækkeligt menneskesyn de har.

Hvordan kan det dog være, at du har været i arbejdsprøvning i et år - det virker fuldstændig formålsløst, for mig. Er det samme sted, du har været i et år???

Mange venlige hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 21:41   #3
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Løvetand.

Jeg føler med dig. Jeg ved lige hvordan du har det.
Vrede dage, stille dage, døde dage, syge dage, dage hvor man er i kulkælderen. Har i dag lige haft en rigtig grim tudedag.
Al den venten bliver man syg af. Nu venter jeg yderligere på at strejken slutter, så jeg kan få foretaget 2 undersøgelser mere. Så kan jeg så vente på hvad de svar kan bruges til.
Du får lige en ordentlig krammer

Mvh Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 22:21   #4
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Der er flere ting der spiller ind.
Udskiftning af sagsbehandlere og jobkonsulenter pga. reformen, og opsigelser.
Ventetid på tilbagemelding fra lægekonsulent.
Sygemelding fra sagsbehandler.

Jeg har været 3 steder i arbejdsprøvning og er nået op på 20 timer om ugen. Det er gået ok, men føler mig udnyttet med tiden, da jeg har svært ved at se kommunens handling i det hele.
Jeg håber snart på noget nyt i min sag fra deres side. Godt nyt forhåbentlig.
Tak for jeres svar
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 22:35   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Løvetand hvis du ikke allerede har gjort det så kan det være en meget god ide at bede om aktindsigt som du så kan læse i ventetiden , du finder en formular på aktindsigt her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

På den måde kan du også lige få et overblik over hvad der evt måtte mangle i din sag, hvad er du indstillet til pension , fleks eller revalidering ??

Og ja du har helt ret , ventetiden er dræbende og ødelægger mindst lige så meget som de fysiske sygdomme
  Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 08:11   #6
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Det er meningen at jeg skal søge om fleksjob og det firma jeg er hos vil gerne ansætte mig. Vi kan ikke søge før lægekonsulenten har meldt skriftligt tilbage og det har jeg ventet på siden februar 2008. Jeg ved der er kommet en tilbagemelding for en måneds tid siden, men min sagsbehandler har først haft tid til at mødes med mig i denne måned. Jeg ved endnu ikke hvad lægekonsulenten har meldt tilbage, men skal snart til møde.
Aktindsigt tror jeg næsten ikke de kan finde. Jeg har flere gange oplevet at de ikke har noget om mig på deres computer. I januar kopierede jeg hele min sag og afleverede den personligt til min sagsbehandler, så han kunne sende den til lægekonsulent, så han/hun kunne se min sag.
Jeg flyttede kommune for ca. to år siden, og i de sidste 2 år har jeg mødt 6 forskellige sagsbehandlere/jobkonsulenter, hvoraf nogle ikke har kunne finde hvad den sidste har skrevet om mig, så der har vi måtte starte forfra med at sidde og snakke om min situation, (sikke et spild af tid). Jeg kan ikke forestille mig, at der er referat fra de forskellige mennesker jeg har talt med. Det har virket som om at den reform har rodet godt og grundigt rundt i alle deres computer systemer.
Tak for svaret
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så trist... skov trold Spørgsmål ang fleksjob 7 15-05-2012 19:42
Ventetiden er dræbende..... PiaTT Dit og Dat 3 29-11-2011 23:01
ventetiden er overstået Pipper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 25-11-2011 23:58
Ventetiden på pensionsnævnet.... Pip Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 30-10-2011 16:46
Trist Aspie... Jinx Din historie 26 20-10-2010 00:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension