K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2010, 13:40   #41
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af calamityjane Se meddelelser
Ja I må da undskylde, men jeg har givet denne debat til vor kære kulturminister,
det har jeg fordi det viser at der er et behov, jeg har fortalt hvad ridningen gjorde for mig, og hvad den betød for mig, at jeg som pårørende til en sindslidende kunne klare een uge mere, og en god gulerod ;-)
Hvad mener du med, at du har givet denne debat videre ?
Håber da ikke du har videregivet det som andre har skrevet herinde..
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 01:02   #42
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Nej, men jeg har givet debatten op til diskution om f.eks. ridning som hjælpemiddel, jeg har selv haft utroligt god hjælp af "alm." socialt samvær, komme væk og tænke på andet, end "sygdom og problemer med kommune" det er den debat og det er jo også en debat, og det er denne debat, joh jeg har også fået svar, "sådan da" idet at man svarede mig som enkeltperson og ikke i almindelighed og jeg skrev tilbage men har ikke fået svar.
ligeledes kan man via inges kattehjem finde steder hvor der står at katte er godt og det samme kan man finde med hunde, og det ville da være rart at kunne sige at man slår 2 fluer med et smæk, har et husdyr man skal tag sig af og at giver noget igen
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 01:35   #43
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Wodpoulsen det er også lige værd at bemærke at der ikke er copyright herinde og derfor kan du risikere at nogen debatter ryger videre (om ikke andet med link) så det skal man være opmærksom på når man skriver herinde, jeg bruger selv meget at lægge link til aktuel tråd når jeg skriver til medier og politikkere ..

Og man skal ikke være medlem for at læse herinde alle kan læse med
  Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 12:52   #44
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg må indrømme, at Jeg syntes, hvis man vil have sig et dyr, så må man selv spare sammen.
Ja, det er god "terapi"/mm, men....der må være en grænse for, hvad man kan få tilskud til.
Min ydmyge mening.
Mht. at ride. Ja der er nogle sygdomme, hvor netop ridning er rigtig godt, men fordi det er hyggeligt, meget socialt mm.
Ej.....
Det syntes Jeg ikke kommunen skal betale for...

Jo, hvis der var penge til det hele, men når der ikke engang er penge til F.x transport til dem der ikke selv kan komme rundt pgs. kronisk sygdom, så mener Jeg ikke at der skal være penge til at "være social".

Det kan man jo sagtens være på andre måde.

F.x har Jeg de sidste 5 år siddet på camping på Kreta hele sommeren.
Netop fordi det var så GODT for mine led. Jeg havde næsten ikke ondt, og brugte meget mindre medicin.
I år kan Jeg ikke komme afsted, da Vi ikke har råd.
Skulle kommunen så også betale min ferie ?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 00:32   #45
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. ridning, er der ingen der har talt om at kommunen skulle betale for hest eller lign, men give tilskud, da det selvsagt koster hver mdr.

Tilskud som skal sidestilles med enhver anden træning, idet det skal være muligt at få den nødvendige træning, uanset hvad det er.

træning er som ofte dyrt, men en nødvendig del for mange, for at bibeholde, eller udskyde yderligere funktionstab, hvorfor man er afhængig af økonomisk hjælp til dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 10:24   #46
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Vedr. ridning, er der ingen der har talt om at kommunen skulle betale for hest eller lign, men give tilskud, da det selvsagt koster hver mdr.

Tilskud som skal sidestilles med enhver anden træning, idet det skal være muligt at få den nødvendige træning, uanset hvad det er.

træning er som ofte dyrt, men en nødvendig del for mange, for at bibeholde, eller udskyde yderligere funktionstab, hvorfor man er afhængig af økonomisk hjælp til dette.

VH Popiae
Ok.
Ja, træning er rigtig dyrt. Jeg VED det.
Jeg ville have rigtig megen glæde af at komme i varmtvandsbassin, men det har vi slet ikke råd til, så....det kommer Jeg så ikke.
Surt show.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 10:37   #47
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Jeg må indrømme, at Jeg syntes, hvis man vil have sig et dyr, så må man selv spare sammen.
Ja, det er god "terapi"/mm, men....der må være en grænse for, hvad man kan få tilskud til.
Min ydmyge mening.
Mht. at ride. Ja der er nogle sygdomme, hvor netop ridning er rigtig godt, men fordi det er hyggeligt, meget socialt mm.
Ej.....
Det syntes Jeg ikke kommunen skal betale for...

Jo, hvis der var penge til det hele, men når der ikke engang er penge til F.x transport til dem der ikke selv kan komme rundt pgs. kronisk sygdom, så mener Jeg ikke at der skal være penge til at "være social".

Det kan man jo sagtens være på andre måde.

F.x har Jeg de sidste 5 år siddet på camping på Kreta hele sommeren.
Netop fordi det var så GODT for mine led. Jeg havde næsten ikke ondt, og brugte meget mindre medicin.
I år kan Jeg ikke komme afsted, da Vi ikke har råd.
Skulle kommunen så også betale min ferie ?
Jeg er ikke helt enig med dig her, vi vælger også selv at få børn, skulle vi så også slette børnepengene?

Det er ikke alle der har været så heldige i livet at kunne få børn, og for dem kan deres dyr være en stor trøst og godt selskab i hverdagen, ligesom det også kan betyde meget for mange der har nået den alder hvor børnene har forladt reden.
Man ved også at det har en betydning for helbredet, f.eks. bliver hospitalsindlagte patienter der har en hund, kat eller canariefugl derhjemme hurtigere raske og tidligere udskrevet, end dem der ikke har noget at komme hjem til. Jeg mener dermed ikke at man skal kunne få uanede store tilskud til at få og holde f.eks. hund. Det behøver ej heller være en racehund, men måske er det ikke en dårlig ide hvis man kan få et tilskud til fodringen af et kæledyr, ligesom man måske burde kunne få tilskud til kastrering/sterealisering, og årlige vaccinationer? Blot en tanke.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forbrugsgode / Hjælpemiddel LM Fyn Hjælpemidler til handicappede 30 19-08-2013 16:12
Hjælpemiddel le cuere Hjælpemidler til handicappede 7 22-01-2012 20:49
Hjælpemiddel??? kirsten01 Alt det andet 4 18-02-2010 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension