K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2013, 11:36   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Bamoo

Først de kedelige nyheder:

Iflg. principafgørelse 44-13 skal JC stoppe dine SDP, også selvom de afventer en lægefaglige udtalelse indenfor 1 mdr. Hvilket er tidsrummet, som Ankestyrelsen tidl. har fundet rimeligt til at indhente en afklaring for at kunne endelige afgøre, hvorvidt du kan forlænges efter SDPlovens § 27, stk. 1, 1- 7. Når dette forligger og de mener at du evt. kan forlænges får du SDP med tilbagevirkende kraft.

Hvilket selvfølgelig ikke hjælper dig meget pt., så derfor søg kontanthjælp pr. 1.12.13.

Hvad angår forlængelse efter § 27, stk. 1, nr. 6, dvs. en verserende sag i ASK, kan denne forlængelse desværre ikke anvendes i en sag, hvor

Citat:
fastsat revision på et senere tidspunkt, eller at
sagen er anket. Det har heller ikke betydning, at der er anmodet om genoptagelse, eller om sagen faktisk er under revision på tidspunktet for kommunens afgørelse
Min fremhævning, se side 86 på flg. link:

http://ams.dk/Ams/Vejviser-for-borge...udgavepdf.ashx

Det skal bemærkes, at denne vejledning er fra juni 2008, men jeg har ikke kendskab til at det er lavet om.

Jeg undrer mig over flg.:

1.om du ikke er tilknyttet en behandlende psykiater?

2.hvis, har de indhentet en statusattest fra denne med spørgsmål om varigheh, og forsat behandling ect.?

Hvis du har en behandlende psykiater bør du snarest kontakte denne for en akuttid, således at du får en samtale om, hvorvidt du er stabilt medicineret pt., tidsperspektiv, og gerne en udtalelse om at denne mener, du indenfor en rum tid kan deltage i afklarende foranstaltninger for omplacering på arbejdsmarked, dvs. ikke som sygepjeleske el. lign fag.

Iflg. Ankestyrelsen skal JC, når de stopper SDP som i dit tilfælde, fordi de mangler lægefaglige oplysninger (hhvorfor de ikke har indhentet dem for længst er mig uforståeligt, din varighedsbegrænsing er jo også dem bekendt) skal estimere en tidshorisont (hvilket faktisk vil sige en mdr.) for indhenting af en spec.lægeerklæring.

Du bør iagttage flg.:

1. at du bliver tilbudt 2 navne til psykiatre (måske vil de forsøge at melde ud med tidspres og så udpege én), google el. træk på dit netværk, og vælg den der ikke er i lommen på JC.

2. Kontakte fagforening og få en akuttid hos deres socialrådgiver, som straks bør sættes ind i sagen, få kopieret din sag forud for mødet, således at denne kan være inde i din sag, når I mødes

3. forbedred en partshøring allerede nu evt. m. hjælp fra fagforening, hvor I overvejer forlængelsemulighederne set i forhold til dine hidtige lægeudtalelse, og din argumentation i forhold til dette, ikke mindst hvor dine lægepapirer undersøtter forlængelsesmuligheden, se link her:

http://www.socialjura.dk/content-sto...ngelov/#c35680

Hvis de ikke er muligt, at forlænge efter § 27, stk. 1, nr. 1 el. 3, så vær OBS på nr. 2 (bør helst ikke bruges, hvis der er andre muligheder), se så principafgørelse 153-12: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18699

4. hvis der kommer en, så i denne partshøring gøre opmærksom på, at RSLs § 7a:

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.
og § 10:

Citat:
Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158024

hvorfor (hvis det er tilfældet)du finder sagsbehandlingen forud mangelfuld, idet en sådan lægefaglige afklaring burde have foreligget inden varighedsbegrænsingen udløb.

På denne måde pointere du såvel det materielle (afgørelsen mit pkt. 3) i sin sag som sagsbehandlingen (procesuelle, mit pkt. 4), hvis du skal til at anke afgørelsen.

Henvis gerne til principafgørelserne i forhol til, hvor du/I mener, at dine forlængelsesmuligheder ligger.

Ha´orden i dine papirer og opdater din aktindsigt jævnligt, også i lægekonsulenternes skøn.

Håber du kan redde den på stregen, læg evt. tidl. tråde omkr. netop SDP-stop og lægeudtalelser, da du her vil få indblik i, hvor disse kan tale imod din sag, alene pga. af lægestandens manglende forståelse af formuleringskrav fra JC side. Undgå derfor så vidt muligt vage formuleringer, og alle ord som: måske, hvis ect. som giver uvished. Selvom lægen kan mene, at han lægge hovedet på blokken, så find samen en mulighed for mere håndfast formulering.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 21:42   #12
bamboo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
bamboo er ny på vejen
Tusind tak Peter

Jeg suger alt det til mig, jeg overhovedet kan

I funktionsafklaringen udsatte de mig for arbejdsstillinger, der ikke var godt for nakken. Jeg har aldrig prøvet at ha så ondt før, som jeg havde under afklaringen

Det tror jeg så også, at de fandt ud af, ikke var så godt

Jeg kæmper til det sidste, for de skal ikke have lov til at behandle andre sådan

Tina

Kære Gunvor

Tak for dit svar

Jeg har været tilknyttet psykolog siden sygemeldingen. JC har indhentet 2 status erklæringer fra hende. Hun har fint beskrevet skånehensyn, der skal tilgodeses. Hun har på min anmodning testet om jeg fortsat er depressiv. Det er jeg IKKE, men trods det vil JC sende mig til psykiater, her på falderebet for dagpenge-ophør, for om der er behandlingsmuligheder (antidepressiv medicin).

Jeg har ikke fået medicinsk behandling i forløbet. Dette er besluttet i samråd med min læge

JC skriver i deres papirer, hvis der ikke er behandlings-muligheder, er tilstanden stationær. Uanset hvad, kan de ikke komme udenom, at skulle prøve mig af i noget arbejdsmæssigt


Da JC sendte ud i udbud til psykiatere, bad jeg dem om at sende det i udbud i en helt anden region. Dette har de gjort. Så jeg tror ikke det er én, der er i lommen på dem

Fagforeningen har jeg haft med det meste af vejen, så de er godt informeret. Tager kontakt til dem igen mhp forberedelse af partshøring

Tina
bamboo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 22:17   #13
bamboo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
bamboo er ny på vejen
Er der nogen der ved, hvor man kan finde arbejdsskadestyrelsens afgørelser og begrundelser i specifikke sager???

På forhånd tak

Tina
bamboo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension