K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2007, 09:41   #1
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen

Tak til alle i dette rigtig gode K10 Forum - at I alle er så åbne omkring jeres situation! Jeg er netop kommet til i dette forum og min sag omhandler først og fremmest fleksjob, og hvordan kommunikation svigter. Kort fortalt

I disse dage hører vi utrolig meget om asylansøgere, men hvordan er rimeligheden af følgende:
Efter en arbejdsskade for 3 ½ år siden, 3 operationer og én arbejdsprøvning er jeg nu kun i stand til at arbejde 15 timer om ugen under forudsætning af skånehensyn. Varighedsbegrænsningen er nu indtrådt, og kommunen har nægtet mig fleksjob og har lukket kassen i, og det har arbejdsløshedskassen også grundet det lave timetal og kontanthjælp er udelukket. Arbejdsskadeerstatningen svarende til 28 timers arbejde om ugen er anket af forsikringsselskabet, så jeg har ingen midler og den dag jeg får erstatningen udbetalt, mangler jeg stadigvæk erstatning for de resterende timer.
Jeg er nu ikke selvforsørgende og kan grundet mit lange fravær, timetal og skånehensyn ikke trænge tilbage på arbejdsmarkedet.
Kommunen mener sig ikke forpligtede til at være mig behjælpelig på nogen måde, så jeg er nu ringere stillet end asylansøgere.
Det sociale system taber ovenstående eksempel på gulvet.
Kan det være rimeligt i velfærdsdanmark, at asylansøgere kommer før egne borgere?

Grundet urimeligheden i ovenstående afslag på fleksjob, har jeg naturligvis indsendt anke til kommunen, men kommunen vælger ikke at vende tilbage til mig inden for den af lovgivningen fastsatte frist på 4 uger og negligerer mine henvendelser. Hvad gør jeg nu? Hvilken instans tager sig af kommunens overskridelser og hvilken betydning har det for min sag?

Jeg håber virkelig, at I kan komme med gode råd til mig om, hvad jeg skal gøre. Hvem skal jeg henvende mig til? Hvordan skal jeg henvende mig? Senest har jeg skrevet til borgmesteren. Skal jeg bare møde op på Jobcenteret -de vil heller ikke hjælpe mig, for jeg står jo ikke registreret som ledig, fordi min A-Kasse mener, at jeg er syg. Hvad ville I gøre? Mit CV ligger på jobnet. Jeg søger jobs, når jeg ikke har stærke kroniske, neurogene smerter.

Med venlig hilsen
Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 10:02   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Chrie.
Kan ikke se hvorfor du ikke kan få kontanthjælp, så vidt jeg forstår, får du ikke for de 28timer endnu.
Kommunen er fortsat forpligtet til at afklare dig yderligere. hvis de mener du ikke kan arbejde skal du tilbydes førtidspension. De skal lave en handleplan, i og med de afviser dig til flexjob, må de jo have en anden plan?
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 10:39   #3
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Hej Popiae
Jeg kan ikke få kontanthjælp fordi jeg er gift, så vi skal forsørge hinanden. Jeg har henvendt mig til kommunen, har haft et møde, og virksomhedskonsulenten kunne ikke hjælpe mig. Ikke komme med nogen jobmuligheder eller firmaforslag. Der er ingen plan - heller ikke handleplan. Det eneste, som jeg har foretaget mig er at klage, klage og atter klage. Det er uendeligt. Hvad skal jeg gøre yderligere for at råbe kommunen op?
Tak for dit svar for øvrigt.
vh cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 11:00   #4
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Jeg har et generelt spørgsmål omkring jobpaner. Jeg er faldet for varighedsbegrænsningen. Hvor er min jobplan henne? Jeg har nedsat erhvervsevne, og vil gerne vejledes. Jeg kan se, at mange I dette forum ved en masse! Hvem i systemet sidder inde med min jobplan og hvad skal der gøres med den nu. Har fået afslag på fleksjob - og har intet hørt fra kommunen i flere måneder?
vh Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 11:30   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
cherie du skal have din fagforeing ind i det eller en advokat og det kan ikke gå for stærkt.
hvad begrundels har de til afslag på flexjob ? hvad med forrevalidering ?
godt du har anket
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 11:33   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
i flere måneder hvad når har du anket afslaget
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 11:43   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej cherie

Ja, syges forhold er på visse punkter værre end asylansøgeres forhold.
Børnene rammes også.


Du spørger om, hvad du kan gøre.

Der skal i kommunens afslag stå i brevet, HVOR du kan klage.
I dit tilfælde skal du klage til Beskæftigelsesankenævnet, hvilket kommunen faktisk også skal hjælpe dig med, men det hører man aldrig om.

Kommunen må IKKE standse dine sygedagpenge UDEN en plan for det videre forløb. Kommunen SKAL hjælpe dig i arbejde. (Der er jo "mangel" på arbejdskraft.)

Da fristen på een måned for længst er overskredet i din sag, anbefaler jeg dig at sende din klage direkte til Beskæftigelsesankenævnet. Så kan de tage stillling til, HVORDAN du kan hjælpes ind på arbejdsmarkedet igen.

Jeg kan anbefale dig at søge forskellige steder her på siden. Bl.a. vedrørende opfølgning på sygedagpenge.

Håber, du kan bruge det til noget, ellers spørger du bare igen.

(Og så lige en bøn... vær sød at oprette en ny tråd.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 11:50   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cherie jeg undre mig også lidt over dit forløb, hvor er din fagforening henne i alt det her (eller har du kun stået i a-kasse ? ) din sagsbehandler burde være den der ligger inde med din jobplan..

Hvis det er sådan at kommunen ikke reagere på din anke (altså ikke vender tilbage efter 4 uger ) så skal du vælge at sende din anke direkte til beskæftigelseankenævnet , og begrunde det med at du ikke har noget forsørgelsesgrundlag siden din kommune stoppede dine sygedagpenge (må det vel være ) og at de ikke behandler din anke sag og vender tilbage.

Når du ikke høre noget fra din kommune af så er det sådan at du kan betragte det som et afslag..

Det var det første jeg ville gøre hvis jeg var dig , og så ville jeg ringe til min fagforening og høre om ikke der var mulighed for at få noget hjælp fra dem, er der ikke det så ville jeg kontakte advokat retshjælpen og høre om der var noget hjælp at hente fra deres side, det lyder som en helt grotesk situation du er havnet i ...

da de gav dig afslag på fleksjob hvad var da begrundeslen ? og selv om de har stoppet dine sygedagpenge og du er forsørget af din mand , så er det stadig sådan at der skal arbejdes på din sag , de kan ikke bare lukke og sige at nu kan du klare dig selv ...

hvis du vil så skriv her i forum hvilke kommune det drejer sig om , (det kan være at andre har erfaring med lige den kommune )

de mere agressive af os har også nogen gange gjort det at vi starter en tråd og derefter skriver en klage til borgmester, til sagsbehandler, til kommunalbestyrelse og alle steder hvor vi skriver , slutte vi af med at denne skrivelse er sat ind på k10 og så trådens navn ...

Kommunerne kan ikke lide at få deres ligegyldighed og ulovligheder ud i det fri, men inden man gør det så skal man være sikker på at man orker hele kampen ude i det åbne og om man har noget at miste ...

men som jeg læser dit så har du ikke mere at miste og ved at lægge det hele åbent ud , er der mulighed for at andre på siden kan se ting i din sag som du mangler , eller som du lige skal have skrevet på osv ...
men det er godt nok en blotlæggelse af sit liv

og til sidst har du husket at bede om aktindsigt ?
ellers er det på høje tid at du får gjort det

der er en formular til det her
http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 15:13   #9
passatb5
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
passatb5 er ny på vejen
Ny Tråd .............

Cherie ............... måske du skal starte en ny tråd

MVH Anders
passatb5 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 17:19   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har flyttet cherie´s indlæg til denne tråd
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varighedsbegrænsning, Mette F. lover intet dudde Politik og Samfund 3 14-01-2013 09:03
afslag på fleksjob og hjemvisning til kommunen om min sygdagpengesag. abigal12 Din historie 0 13-04-2012 12:12
Intet fald i fleksjob Stella Er det overhovdet til at få fleksjob? 0 04-05-2009 10:54
Intet liv under arbejdsprøvninger til fleksjob. Kalula Din historie 6 31-03-2009 08:02
Arbejdsskader og hør intet fra kommunen. går nok snart til pressen hjælp Toben Skal kommuner ikke overholde loven? 5 17-06-2008 17:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension